avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 242 soluții astăzi
Forum Activitate grigoroscuta carmen

Activitate grigoroscuta carmen

Răspuns la discuția somaj
multumesc pentru lamuriri.
Discuție somaj
am 33 ani vechime in munca si acum intru in somaj.Pentru ce perioada mi se acorda somaj si cum se calculeaza acesta?
Va multumesc
Răspuns la discuția recalcul salariu retroactiv
dar nu ar fi trebuit sa existe o decizie sau un act aditiona in acest sens,adica al modificarii salariului?
Răspuns la discuția recalcul salariu retroactiv
pneagu a scris:

Art. 272. - (1) Salariatul care a încasat de la angajator o sumă nedatorată este obligat să o restituie.
Art. 273. - (1) Suma stabilită pentru acoperirea da unelor se reţine în rate lunare din drepturile salariale care se cuvin persoanei în cauză din partea angajatorului la care este încadrată în muncă.
(2) Ratele nu pot fi mai mari de o treime din salariul lunar net, fără a putea depăşi împreună cu celelalte reţineri pe care le-ar avea cel în cauză, jumătate din salariul respectiv.

in dec2008 am fost angajata la un grup scolar,pe perioada determinata,cu un salariu de 1245 ron.Din luna mai mi s-a modificat salariu (fara decizie sau act aditional) la 1143 pe motiv ca secretarul a gresit salariul si ca a fost trecut mai mare decat cel stabilit in statul de functii.In luna oct mi s-a retinut din salariu suma de 662 ron care ar reprezenta diferenta de salariu pentru lunile dec2008-mai 2009,care ar fi fot stabilit gresit.Mentionez ca nici acum nu exista nici o decizie sau act aditional.
este corect?
ce pot face ,pot sa imi recuperez banii?
cui trebuie sa ma adresez?
am eu vreo vina daca secretarul a trecut gresit salariul?In momentul angajarii mi s-a parut corect deoarece eu am studii superioare
Va rog sa ma ajutati. Multumesc
la un grup scolar s-a achizitionat 40 t combustibil CLU pentru centrala termica .Din aceasta cantitate 20 t s-au comercializat catre un SRL si catre care s-a emis o factura fiscala (fara tva) ,factura care nu a fost inregistrata in contabilitate,deci nu s-a constituit creanta catre acesta.Mai mult in contabilitate s-a inregistrat factura de la furnizoru de combustibil ne la valoarea totala care era inscrisa pe factura ci doar cu valoarea cantitatii de combustibil care a ramas in scoala.S-a achitat ,in baza facturii furnizorului,cantitatea ramasa in scoala dar cealalta cantitate facturata de scoala catre SRL nu s-a achitat.Furnizorul a dat scoala in judecata si a castigat procesul si avem hotatrare jud.definitiva ,s-a ajuns si la executor.
intrebarea mea este:cine se face vinovat de aceasta situatie?Contabilul sef spune ca actionat asa pentru ca asa i-a cerut directorul scolii!
Nu ar trebui sanctionat contabilul scolii pentru aceasta situatie?
Cine trebuie sa ia aceste masuri?
va rog din suflet sa ma ajutati.
Răspuns la discuția lipsa la inventar
ideea este ca nu am preluat in scris aceasta gestiune la momentul angajarii deoarece fostul administrator financiar era in concediu medical(TBC) si a profitat de aceasta situatie pentru a nu mai avea atunci nici o legatura cu scoala.In momentul revenirii la scoala s-a pus problema rezolvarii situatiilor pe care le-am gasit (mai sunt si altele).problema este ca la scoala nu prea avem compartiment contabilitate si singurul contabil din scoala sunt eu.Sa prezint printr-un referat situatia directorului si Consiliului de adminstratie?Cine si ce masuri se pot lua impotriva celui vinovat?
va rog din suflet sa ma lamuriti intr-o problema.Din dec 2008 sunt administrator financiar la un grup scolar si printre alte atributii trbuie sa fac si inventarele.Fiind in aceasta situatie am constata urmatoarele:
-listele de inventar aferente anului 2007 sunt calculate eronat (cu plusuri si minusuri la mijloace fixe) iar suma de pe toate listele (5 gestionari) cumulata nu coincide cu valoarea evidentiata in balanta pentru "mijloace fixe".Cu toate acestea fostul administrator a incheiat procesele verbale de finalizare a inventarului in care s-a precizat "ca nu sunt diferente-plus sau minus -in inventar fata de situatia reflectata in balanta.Deoarece aceasta situatie nu a fost corectata cumva la acel moment evident ca diferenta de atunci(1.128.126 ron!!!!) se regaseste si acum.Mai mult in evidenta informatizata a programului de contabilitate privind gestiunea nu sunt evidentiate analitic pe fiecare gestionar care sunt mijloacele fixe care la au in inventar astfel ca nu pot sa stabilesc carui gestionar ii revin diferentele.Listele de inventar prezentate de gestionari pentru valorificare sunt pur si simplu niste copii ale listelor din anii precedenti.Mentionez ca fostul administrator financiar inca lucreaza in unitate.
ce ma sfatuiti sa fac in acest caz?cine este vinovat de aceasta lipsa din gestiune?
pe data de 21.12.2008 am fost angajata la un grup scolar pe postul de administrator financiar cu salariul de 1245 lei.Din luna mai 2009 mi s-a modificat salariul la 1143 pe motiv ca in statul de functii aceasta era valoarea stabilita pentru postul meu.Mentionez ca desi nu am primit nici o decizie sau un act aditional referitor la modificarea salariului am fost ferm convinsa ca acesta exista.In luna octombrie(pe fluturasul primit pe 5 noiembrie in ziua de salariu) am constatat o diferenta de salariu de 662 ron(cu minus) si cerand lamuriri secretarului(el intocmeste statele de plata) si mi-a zis ca suma rprezinta recalculul salariului pentru lunile ian 2009-mai 2009 in care as fi primit salariul mai mare decat era stabilit in statul de functii.Cel vinovat de aceasta situatie este tocmai secretarul care a intocmit contractul de munca deoarece la data angajarii eu nu stiam care sunt salariile pe statul de functii si fiind de 1245 ron mi s-a parut corect avand in vedere ca eu am studii superioare.Intrebarile mele sunt:
1.este corect sa mi se modifice salariul stabilit in CIM fara decizie sau act aditional in acest sens?
2.cine este vinovat de situatia creata?
3.pot sa solicit recuperarea sumelor retinute si cum?
Multumesc pentru ajutor
daca am fost in concediu medical o perioada de 9 luni(TBC) si in locul meu a fost angajata alta persoana la intoarcerea la serviciu trebuie sa fac o adresa prin care sa imi anunt angajatorul (scoala) data la care imi reincep activitatea?
va multumesc anticipat pentru lamuriri.