buna , as dori sa aflu si eu niste informatii sau pareri macar in legatura cu ce am patit saptamana trecuta in vama. Am fost oprit de garda financiara la un control mi s-a cerut cmr-ul scrisoarea de transport si am fost intrebat ce transport. Mentionez ca eram cu un tir cu frigorific si din cauza ca se face multa evaziune fiscala cu alimente carne fructe etc, transportate in acest tip de camioane am fost tras pe dreapta pt desigilare si control amanuntit. Bineinteles nu transportam carne sau altceva suspect pt evaziune ci electronice , vagonul fiind sigilat dealtfel. Inspectorul impins de o ravna extraordinara si cu atitudine flegmantica nu l-a interesat ca am acte pe ce transport , a zis ca nu are incredere ca duc ceea ce zic si mi-a rupt sigiliul de la firma expeditoare , a crepat putin usa , s-a uitat si a zis sa merg la colegul sau sa ma resigileze cu alt sigiliu de la ei . Mi-a dat un proces de sigilare-resigilare dar nu mi-a zis ca la descarcare trebuie chemata garda financiara , ca sa vedeti pe urma. Poate si din cauza atitudinii flegmatice si monosilabismului ce il avea ( da , nu , nu stiu..., vezi tu ). Eu am predat vagonul l-a alt coleg care a mers la descarcare si baietii, adica beneficiarii au vazut sigiliul "suspect" , procesul verbal de sigilare dar au fost prea ocupati sa se chinuie sa rupa sigiliul de metal, greu de rupt in loc sa citeasca ca scria pe foaia de resigilare ca trebuie sa cheme garda la descarcare si avea nr, de contact .
Bineinteles dupa o saptamana garda s-a autosesizat , a mers in control la firma , probleme etc.
intrebarea nr 1.
cine e responsabil pentru ruperea sigiliului ?
eu am sunat la garda si ziceau , dar nu stiu daca si ei erau siguri de asta, ca se va deschide proces pt ca s-a savarsit o infractiune si responsabil pentru aceasta "in mare parte'' este beneficiarul pt ca el trebuia sa cheme garda financiara pt desigilare si eventual soferul ca martor la desigilare.
Replica firmei este ca de ce nu a citit soferul tot ce scrie in procesul verbal , acela pe care colegul l-a dat lor si pe care nici ei nu s-au sinchisit sa-l citeasca pana abia dupa o saptamana cand s-au trezit cu garda la usa. Si vorbim aici de o firma de talie internationala cu ''fete si baieti'' la birouri si multe birouri deci nu erau habarnisti in acte si procese verbale (asa am crezut eu).
Stiu sigur ca sa modificat legea din ianuarie 2009 orice persoana care a avut anulat permisul trebuie sa faca din nou scoala de soferi, legislatie si conducere.
Normal ca la orele de conducere "ma inteleg" cu un instructor dar trebuie sa le ai si alea toate pe hartie la dosar.
Doar atat vroiam sa stiu daca pot incepe scoala mai repede , ca pe cand se implineste un an sa am scoala facuta si sa pot baga dosarul la politie.
Dar cum se poate dovedi cine a fost persoana din spatele tastaturii ?, cred ca in ziua de azi si un copil de 7 ani is poate face un cont de e-mail similar cu al unei persoane sau firme sau altele si sa scrie vrute si nevrute
Am avut permisul de conducere anulat in urma unui accident. Stiu ca pot sa ma prezint la examenul de redobandire doar la un an de la ramanerea definitiva si irevocabila a sentintei. As vrea sa stiu daca pot sa ma inscriu la scoala de soferi inainte cu o luna sau doua , avand in vedere ca pentru B,C,E e destul de mare perioada de scolarizare. Stiu ca imi trebuie copie dupa decizie si cazierul care le pot scoate doar dupa 12 luni, dar se poate incepe scoala mai repede si aceste acte sa le aduc pe urma la dosar ca sa ma pot inscrie mai repede la examen ?
Eu asa stiu ca actele necesare pentru inscriere la scoala nu trebuiesc aduse neaparat in aceasi zi ci pot sa le aduc pana termin scoala ca sa fie complet dosarul pe cand il depun la politie.
condamna pe inculpatul p.m la:
-2 ani închisoare pentru infractiunea de ucidere din culpa prev. si ped. de art.178 alin.1 si 2 C.p.
- Priveaza pe inculpat de exercitiul drepturilor prev. de art.64 lit.a Teza II, lit. b C.p. în conditiile art.71 C.p.
În baza art. 71 al. 5 C.p. dispune si suspendarea conditionata a executarii pedepselor accesorii aplicate inculpatului
Buna ziua , spuneti-mi va rog ce inseamna ultima parte , cea cu pedepsele accesorii.
va multumesc
Nu stiu cat ati inteles din ce am scris , dar nu am afirmat nici o secunda ca victima acestui accident a fost un idiot ,cel putin familiei acestui om care a murit nevinovat ii sunt dator pe viata pentru ca nu mi-au cerut nici 50 de bani si m-au iertat de cele intamplate. daca macar ati citit TOT ceea ce am scris, veti vedea ca acel idiot este soferul care m-a determinat prin manevra lui sa franez si sa intru in derapaj pe contrasens unde bineinteles am intrat in coliziune cu alt autoturism nicidecum cu acest idiot ca sa ii zic tot asa, care ca un inconstient de romania si-a continuat apoi drumul. Bine ca au vazut martori care veneau din contrasens ceea ce a facut, numai el nu "a vazut nimic". Se pare ca in romania se aplica legea junglei , scapa cine poate sau mai bine zis fuge cine poate.
Oricum eu doar v-am cerut parerea in legatura cu acest caz fortuit invocat de avocatii mei, daca e cum ziceti d-voastra vom vedea.
manevra pe care am facut-o a fost justificata pentru ca clar s-a dovedit in instanta pe baza decalratiilor martorilor si a declaratiei mele ca acel autoturism a intrat brusc in fata mea, lasand o distanta de siguranta intre mnine si el aproape nula si plus ca a derapat in fata mea din cauza acestei manevre bruste. Oricine ar fi fost la volanu tirului ar fi pus frana daca ar fi vazut ca cel din fata lui derapeaza , e vorba de instinct. Oricum aceste lucruri s-au dovedit in instanta. Apoi expertiza , plus ca i-am dat idiotului ala o groaza de bani pe ea , mi-a raspuns la intrebarea: cum puteam afla ca pe segmentul acela de drum exista polei? el a raspuns ca trebuia sa sun la starea vremii. Si nu a raspuns la o intrebare cu privire la limita de vit. care bineinteles s-a dovedit apoi ca fiind de 70kmh. Am facut si adrese cu privire la ind. "atentie pericol de derapaj, drum acoperit cu polei" conf acelui art din reg. de aplic al oug 195/2002 trebuia sa existe deoarece numai acel segment de drum era acoperit cu polei, dar la noi in romania se pare ca drumul acela odata e in custodia cncdn ului odata in custodia consiliului local si tot asa am putut tot face pe adrese pana ne-am urat.
Referitor la prevenirea din timp, mentionez din nou ca era drum cu 4 benzi drum drept , limita de 70kmh inainte de acel segment nu era deloc polei pe drum, plus ca era trafic foarte slab, poate imi spune si mie cineva cu cat trebuia sa merg? ca eu mergeam cu 60kmh. Avand in vedere ca inainte de producerea even. autoturismele treceau rapid ca sa zic asa pe langa mine, deci nimeni nu cred ca respecta acel 70kmh, ce sa mai previna din timp ? nici macar acel idiot care ma devansat ,
Am postat m-ai demult pe site imprejurarile in care am avut acum 2 ani un accident rutier avand ca rezultat ucidere din culpa. Pe scurt , circulam cu un tir pe un sector de drum acoperit cu polei , circuland pe banda 2 am fost depasit prin dreapta pe banda 1 de un autoturism , acesta revine brusc in fata mea pe banda mea, derapand usor in fata mea, eu pun frana, si derapez nemaiputand controla masina de un total de 40 de tone, intru pe contrasens si rezulta ceea ce a rezultat. Am avut 2 martori au vazut toata faza cu autoturismul, bineinteles ala nu s-a oprit, au declarat la proces, familia nu a avut pretentii, in fine. La infatisarea in care urma sa se deie solutionarea procuroarea se ridica in picioare si propune o sentinta cu condamnare la inchisoare, avocatul meu nu este de acord si cere achitarea invocand acel articol cu cazul fortuit, sau macar o pedeapsa sub minumul care se aplica deobicei acestei fapte. Judecatoarea a zis ca instanta ramane in pronuntare sau ceva de genu, adica ca se mai gandesc, din cate am inteles eu. As vrea sa stiu ce sanse as avea sa ma incadrez la acest articol ? va multumesc
Deci daca se dovedeste ca nu am incalcat vreo regula de circulatie practic nu am nici o culpa si pot scapa de condamnare ? Iar in cazul unei condamnari e obligatorie pedeapsa anularii permisului?
Eu am avocat inca din ziua accidentului mi l-a recomandat cineva de la criminalistica. In ianuarie am deja a 4a infatisare, mi se pare ca se misca foarte greu treburile. prima data s-a amant nu stiu de ce , a doua a amanat avocatu de la asigurari pt studiere dosarului , a treia ca nu au venit martorii nostri si tot asa.
Dle Radu Gabriel din cate am inteles eu, ceea ce ati zis dumneavoastra nu coincide cu art 114 din oug 195/2002 rep. D-voastra spuneti ca regula de circulatie pe care am incalcat-o, e legea care prevede uciderea din culpa de la art. 178 c.p, ceea ce nu e o regula de circulatie, ceea ce nu se invata la scoala de soferi. Ucidere din culpa poate fi si in alte circumstante nu neaparat la volan. Parerea mea e ca art 178 din .c.p e legea care te condamna pt uciderea din culpa care a rezultat in urma INCALCARII UNEI REGULI(aceea regula poate fi de protectie a muncii, de circulatie, etc,)
in art 114 din oug 195/2002rep spune: "ca urmare a nerespectarii regulilor de circulatie"
Daca in instanta nu poate demonstra incalcarea unei REGULI DE CIRCULATIE atunci art114 din oug 195/2002 nu mi se poate aplica, parerea mea. Pentru ca e diferenta intre unul care trece pe rosu intentionat si ucide o persoana si cazul meu. Trecerea pe rosu, sau necordare de prioritate sau nerespectarea indicatoarelor e NERESPECTAREA REGULILOR DE CIRCULATIE.
In acest caz ce se intampla cu permisul de conducere ?
Eu am vorbit cu cativa prieteni politisti si au zis ca in cazu in care nu am incalcat vreo regula de circulatie s-ar putea sa nu se anuleze dreptul de conducere.
De aceea va intreb si pe Dumneavoastra ce s-ar putea intampla ? Ce alte posibile pedepse ar fi pentru permis ?
Doamna Stoica Ioana ce alta pedeapsa complementara pentru permisul de conducere poate fi aplicata daca ,nerespectarea normelor privind circulatia pe drumurile publice nu poate fi dovedita ???