avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 399 soluții astăzi
Forum Activitate cristiana_h

Activitate cristiana_h

Mda. Si a noastra invoca faptul ca agentul termic trebuie sa treaca de 50 de grade ca sa faca aerisirea pe coloana. Cauta scuze de fapt. Noi avem montate pe caloriferele din fonta din 1982 repartitoare. Operatiunea s-a facut anul trecut, moment in care s-a montat si termostatul acela sau cum s-o numi. Dupa un research de cateva zile pe google si youtube, am procedat la scoaterea termostatului si astfel ne-am usurat accesul la piulita care ne permite aerisirea caloriferului in zona aceea de tur. Cu o cheie potrivita si putina atentie, puteti rezolva singuri. (Daca doriti, imi scrieri in privat si va trimit sursa noastra de inspiratie sa vedeti exact ce e de facut). Cu coloana incarcata am aerisit asa 3 calorifere (Dupa primul ne-am invatat minte sa folosim un sac din plastic pe zona de aerisire, astfel incat sa directionam mai usor apa improscata catre un recipient (E cam incomod de lucrat altfel, fiind atat de aproape de perete). Daca aveti repartitoare, incercati si asa.
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
In cazul in care cotele sunt egale, se poate incheia probabil si o conventie de plata la 2 ani. Daca nu puteti recupera retroactiv 2023, anul acesta plata sa se faca integral catre al doilea mostenitor. Cel mai probabil anexa la contract trebuie sa contina o copie dupa certificatul de mostenitor si angajamentul asociatiei cu privire la modalitatea in care va face plata.
Noi suntem in aceeasi situatie, insa exista intelegere si, chiar daca suma ajunge la mostenitorul care intretine relatia cu asociatia si se ocupa pe plan local de acele terenuri (plata impozite, etc), acesta face apoi plata catre ceilalti.
Cred ca se poate deschide un proces de iesire din indiviziune, insa e o procedura care se poate intinde pe o durata lunga de timp, implica alergatura si cheltuieli (experti, masuratori, drumuri, etc). Daca situatia ramane insa neschimbata, veti depinde mereu unul de celalalt si ar trebui sa gasiti calea optima de comunicare.
3 din 3 utilizatori consideră
acest răspuns util
Daca e vorba doar de "infrumusetat" si nu de consolidare/intretinere, nu cred ca are cum sa fie obligat coproprietarul sa investeasca. Poate nu dispune de suma de bani necesara, sau de timp, sau nu vrea pur si simplu sa se lege la cap.
Cine baga 5000 de euro intr-o casa batraneasca, cu siguranta nu intentioneaza sa o vanda pe pretul actual + 5000. Poate ca veti gasi un cumparator care sa vrea termopane venghe si le puneti pe cele albe degeaba... E un risc pe care unul din ei nu doreste sa si-l asume.

Cea mai simpla solutie e despagubirea co-proprietarului la pretul evaluat, dupa care, cu drepturi depline, fiecare poate "infrumuseta" dupa bunul plac.
Revin cu rectificari, dupa ce am studiat un pic cazuri similare:

- taxa de reziliere este ilegala, presupun ca ce isi doresc ei e plata unor despagubiri pentru prea-bunele oferte de care am profitat la un moment dat (implicand automat si prelungiri de abonamente pentru perioade de 24 de luni).

Apropo, in contul online apare un ultim aditional in 30.09.2022 cu mentiunea "not signed" (nesemnat de client, doar cu stampila operatorului), iar urmatoarele prelungiri au fost facute fara ca firma sa semneze/stampileze ceva sau sa primeasca in reprezentanta sau pe mail vreun act care sa ateste prelungirea.

Luand in calcul ca nu e o firma deschisa ieri si care se inchide azi, si nici o oferta de care am profitat ieri (ci cu un an in urma) si solicitam modificarea azi, ca ne-am exprimat dorinta de a prelua abonamentele (nu de a rezilia contractul), care e logica pentru care nu s-ar putea face schimbarea?

Practic daca le-am baga sub nas direct certificatul constatator de dizolvare/radiere, probabil ca ar fi fortati sa inchida abonamentele (nu stiu cui ar mai imputa plata despagubirilor), insa am prefera sa nu pierdem numerele de telefon,
Buna seara,

Expun pe scurt o situatie in speranta ca vom primi o idee de rezolvare a problemei.
- Am detinut pe PF 2 abonamente la o firma de telefonie mobila, abonamente care in 2007 au fost trecute pe firma (firma noastra). Abonamentele au in prezent 20 si mai bine de ani vechime

- Urmeaza sa inchidem firma si, in urma consultarilor cu contabila, am mers la reprezenttanta operatorului de telefonie pentru a cere trecerea numerelor din nou pe PF (preluarea abonamentelor care in momentul de fata au perioada contractuala in derulare pana in martie, respectiv iunie 2025.

- Raspunsul primit a fost ca nu se poate face preluare de abonamente de pe firma (s-ar fi putut doar invers - PF-PJ), ci doar rezilierea contractelor care implica o taxa de reziliere de 150 de euro/numar. Alternativa ar fi ca operatorul sa emita in continuare facturi pe firma, iar noi sa le achitam ca si cand firma ar fi in activitate pana la data expirarii abonamentelor. Nelamurirea e si mai mare, ma intreb cat de legat pot ei emite facturi pe o firma radiata (mai ales in e-factura - ma gandesc ca le va fi imposibil la un moment dat). In fine, intrebarea e:

S-a mai lovit cineva de o situatie similara? Exista o rezolvare fara a fi nevoiti sa achitam taxa de reziliere in conditiile in care ne-am aratat disponibilitatea de a prelua abonamentele pe PF?

Am cerut deja unui alt operator detalii cu privire la o eventuala portare a numerelor - mi s-a transmis acelasi lucru - ca daca sunt in perioada de derulare a contractelor, trebuie achitata taxa de reziliere.

E ceva de noaptea mintii. In ultima instanta vom achita taxele si vom schimba si operatorul, dar intrebarea e - E normal? E acceptabil? Au ceva de pierdut la varianta propusa de noi?
Răspuns la discuția Procedura vanzare/radiere auto
Multumesc!
Răspuns la discuția Procedura vanzare/radiere auto
Am omis intentionat exemplarele pentru vanzator-cumparator. Ma interesa parcursul celorlalte 3, iar radierea facea referire la radierea din evidentele fiscale. Imi puteti raspunde totusi punctual la intrebare? Ce demersuri (daca ele exista) ar trebui sa mai facem noi?
Răspuns la discuția Procedura vanzare/radiere auto
Am actualizat speta. Am tot citit, dar ne invartim putin in cerc. Inteleg ca cele 3 exemplare ale contractului de vanzare cumparare cu care ne-am prezentat la Directia de taxe si impozite pentru radiere sunt: 1 - pastrat de ei, al doilea - pleaca catre Directia de taxe si impozite a cumparatorului, iar al treilea catre drpciv?

adriandimitriu a scris:

vanzarea si radierea sunt doua chestii diferite. ambele sunt descrise foarte bine pe www.drpciv.ro

Buna seara,

Ne puteti lamuri cu privire la obligatiile vanzatorului in cazul instrainarii unui autovehicul?

Situatia sta in felul urmator:
- am vandut masina catre un parc auto, utilizand suma obtinuta ca avans pentru achizitonarea unei alte masini;
- masina nou achizitionata a fost inregistrata in evidentele fiscale, achitat RCA, scos numere definitive (neinmatriculata anterior in Romania)
- masina veche a fost scoasa la vanzare de parcul auto, iar imediat ce au avut un client, am primit un telefon care sa ne intrebe de polita RCA. Masina fusese scoasa din evidentele fiscale, am primit un document intitulat "Raspuns radiere mijloc de transport" care sa ateste acest lucru. In aceeasi zi am notificat asiguratorul la care incheiasem polita RCA (contract de vanzare-cumparare trimis catre ei si solicitarea de restituire diferenta pana la scadenta politei).

Intrucat a fost perioada in care ne interesa sa putem face RCA pentru masina noua, am sunat asiguratorul celei vechi, care a confirmat ca a luat la cunostinta de cerere, ca se pot suprapune polite pentru doua masini, si ca e o procedura care dureaza pana la 30 de zile (restituirea sumei si actualizarea in AIDA).

Cand am primit telefonul de la reprezentantul parcului, i-am spus ca am notificat asiguratorul si ca practic masina nu mai avea RCA valabil (in baza de date nationala figura inca cu asigurarea noastra). Asta era duminica. Astazi, masina apare ca neasigurata (cautat dupa numar de inmatriculare si serie sasiu). Intrucat masina a fost vanduta inmatriculata (nu stiu daca achizitionata in final de catre cineva din Bucuresti sau din provincie, sau daca are vreo importanta), mai sunt pasi de urmat pentru noi pentru a ne asigura ca toate lucrurile sunt clare?

In cazul in care cumparatorul nu incheie o polita RCA sau nu face inscrierea masinii pe numele lui in timpul legal de 90 de zile, ne putem trezi cu surprize, amenzi, etc?

Multumesc!
Credit neachitat - deces si asigurare
Buna ziua!

As dori o parere avizata cu privire la urmatoarea situatie:
- in 2020 (octombrie) socrul meu a facut un credit de nevoi personale, (era pensionar, 70 de ani, operat de cancer laringian, cu cure de chimioterapie urmate cateva luni) nu ma intrebati cum. Cred ca a avut ceva relatii la banca (persoana cu functie importanta cu ani in urma) care au trecut cu vederea la momentul respectiv faptul ca el avea montat un buton fonator... starea lui de sanatate era evident degradata.

- in martie 2021 socrul a decedat. (Un credit contractat anterior si din care mai avea cateva rate de plata a fost stins de catre asiguratorul la care avea incheiata polita). La aceasta a doua banca erau achitate cateva rate. Soacra a depus la banca documentele care atestau decesul la momentul acela.

- in aprilie 2023 s-a trezit cu o scrisoare de la asiguratorul creditului prin care se solicitau documente medicale suplimentare, asa ca ne-am trezit cu un morman de acte trimise de ea la noi, sa le trimitem pe mail mai departe. Aparent asiguratorul ceruse datele si in 2021, dar a fost o scrisoare despre care soacra mea spune ca nu stie nimic.

- cu soacra avem o relatie de complezenta. Am incercat sa sugeram demararea procedurilor de succesiune in termenul acela de 2 ani de la decesul socrului. De cate ori deschideam discutia, tipa la noi ca nu are bani de succesiune si ca, ce vrem, sa vindem casa? Nu ne doream sa vindem casa (noi suntem plecati de 20 de ani la 500 de km de ea), voiam doar sa stim actele in ordine (Eu stiu cata bataie de cap poate fi cand nu sunt toate in ordine, pentru ca si eu mi-am pierdut mama in urma cu 18 ani si am tot trecut prin situatii legate de succesiuni dupa ea, apoi cu bunicii...), mai ales ca distanta e mare si orice problema e greu de rezolvat apoi de la distanta.

- astazi a primit sotul pe mail refuzul asiguratorului de a lichida creditul, pe motiv de fals in declaratii. (A declarat ca e sanatos, cand de fapt istoricul medical atesta problemele inca din 2019). Nu stiu daca angajatii bancii nu pot fi trasi la raspundere in acest caz, repet, el nici macar nu putea vorbi inteligibil la momentul respectiv.

Care sunt pasii de urmat si cine ar trebui sa-i faca? Daca succesiunea nu este facuta (teoretic nu putem demonstra calitatea de mostenitori in relatie cu banca) si probabil ca in continuare nu se doreste demararea acestui proces de catre soacra mea (si daca ma gandesc mai bine, judecand la rece, nici pe mine nu ma incanta sa le preiau datoriile pe care le-au facut singuri, ei stiu pentru ce). Ce poate face banca pentru recuperarea sumei? Impotriva cui se indreapta si ce repercusiuni vor exista pe termen lung?

Multumesc!