avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 396 soluții astăzi
Forum Activitate EasyMouse

Activitate EasyMouse

Răspuns la discuția Garantie incaltaminte
Nu ați citit, nu?
Bun, atunci reiau. Legea se aplică tuturor produselor, definite ca bunuri materiale mobile, adică bunuri mobile corporale, ca să folosesc terminologia din Codul civil, adică tot ce nu e fixat în pământ sau încorporat în ceea ce e fixat în pământ, simplist spus. Cu excepțiile de mai sus.
Dacă tot insistați, vă rog să-mi indicați articolul din lege care prevede că legea nu se aplică produselor de uz curent, ci doar celor de folosință îndelungată. Art. 2, lit. h) nu are nicio legătură cu ceea ce afirmați. Trebuie citit împreună cu art. 16-2, ăsta e rostul lui acolo, e pur și simplu o situație particulară care nu poate fi extinsă la general. Nu înseamnă o excludere a produselor de uz curent.
În rest, înțeleg că sunteți moderatorul acestui subiect, dar asta nu vă dă dreptul să mă împiedicați să-mi spun părerea, atât timp cât o fac cu argumente juridice, pe care până acum nu le-ați combătut decât cu presupuneri și interpretări eronate pecare le-ați ridicat la rang de adevăr. Partea cu răspunsul ANPC este doar o ieșire facilă. Mulțumesc și eu. Nu voi mai reveni pe acest forum.
Răspuns la discuția Garantie incaltaminte
:) Legea e foarte clară, indiferent cum încercați să diminuați ceea ce am spus. Sunt și alte surse de informare, în afara site-ului pe care-l menționați. Citiți, vă rog, art. 2, lit. b, art. 3 din Legea 449/2003. Nu-i nimic interpretabil, trebuie doar să citiți.
Că legea nu se aplică și magazinele care vând haine și încălțăminte au rămas la cele 30 de zile (care, apropo, nu erau de garanție, ci un termen în care se putea face reclamație) din HG 665/1995, asta e treaba autorităților.
În al doilea rând, și cu asta termin, am mai spus-o și altă dată pe forumul ăsta - garanția legală nu e dată de nimeni, se aplică în temeiul legii și însoțește produsul din momentul cumpărării. Garanția comercială este cea dată de vânzător, iar garanția comercială nu trebuie să aducă atingere celei legale;) - a se vedea cazul Apple, care a fost dat în judecată prin unele țări europene pentru că impunea o garanție de numai 1 an distribuitorilor și a pierdut cu brio.
Răspuns la discuția Garantie incaltaminte
@Ares-3, cu tot respectul Legea 449/2003 se aplică tuturor produselor, cu unele excepții stricte. Produs e definit ca un ”bun material mobil a cărui destinație finală este consumul sau utilizarea individuală ori colectivă.” Nu intră sub incidența legii bunurile vândute în urma confiscărilor, în cadrul procedurii de executare silită sau pe baza unui alt act emis de autoritățile judecătoreşti, apa şi gazele care nu sunt ambalate într‐un volum limitat sau într‐o cantitate fixă şi energia electrică, precum și produsele folosite care sunt vândute prin procedura licitației publice, la care consumatorul are posibilitatea să participe personal.
Bun material mobil este și un pantof, un tricou sau un telefon mobil. Nu mai există diferențierea între produse de folosință îndelungată și produse de uz curent, așa cum apăreau în vechea legislație, decât, și sper să nu mă-nșel, în privința certificatului de garanție (a se vedea OG 21/1992).
În privința problemei, legea nu spune nimic de defect, ci de lipsă de conformitate. Iar potrivit art. 5, lit. c din lege, un produs prezintă o lipsă de conformitate atunci când nu corespunde scopurilor pentru care sunt utilizate în mod normal produsele de același tip.
Răspuns la discuția Refuz imbarcare - incredibil
Baza legală este Regulamentul CE 261/2004, iar pentru refuzul la îmbarcare sunt prevăzute compensații între 250 și 600 EUR, în funcție de distanța zborului.
Pe lângă compensații se poate cere rambursarea costului biletelor neutilizate și a cheltuielilor realizate pe perioada de așteptare (dacă există chitanțe, facturi).
ANPC, într-adevăr, nu poate face mare lucru întrucât compania are sediul în Ungaria.
Se poate face o sesizare aici, pentru a se încerca o soluționare pe cale amiabilă - [ link extern ] .
Pentru acționarea în instanță se poate utiliza Procedura europeană pentru cererile cu valoare redusă (o procedură specială pentru litigiile transfrontaliere, cum este în cazul acesta, cu o valoare de până la 2000 EUR). Procedura este scrisă, costurile sunt minime, nu este nevoie de avocat, iar timpul de soluționare este destul de scurt - câteva luni.
Cererea de inițiere a Procedurii se înaintează fie către instanța de la locul de plecare, fie către instanța de la locul unde ar fi trebuit să aterizeze avionul (există o hotărâre a CEJ care stabilește competența). Este de preferat instanța din România, chiar dacă judecătorii nu știu foarte multe despre Procedură și e posibil să existe nevoie să fie date niște explicații :D, pentru că nu sunt taxe de timbru pentru litigiile privind protecția consumatorilor.
Reclamatie la Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal - [ link extern ] /.
Si se vor linisti;)
Legea 449/2003 stabileste doua tipuri de garantie: garantia legala (Capitolele I-V) si garantia comerciala (Capitolul VI).
Garantia legala nu este "acordata" de nimeni, opereaza automat in temeiul legiii din momentul in care consumatorul incheie un contract de vanzare-cumparare, pentru o perioada de doi ani. Comerciantul nu o poate da, nu o poate restrange, trebuie doar sa o respecte.
In schimb, daca nu se poate atinge de garantia legala, comerciantul (de regula, producatorul) poate acorda o garantie comerciala. Aceasta poate avea orice caracteristici doreste comerciantul, atat timp cat prin clauzele privind garantia comerciala nu se aduce atingere in niciun fel drepturilor consumatorilor stabilite prin garantia legala.
Revenind, ceea ce ati primit este o garantie comerciala. Acest lucru nu inseamna ca nu veti putea utiliza drepturile stabilite prin garantia legala, ci doar ca aveti ceva in plus - ce, nu stiu, pentru ca de obicei comerciantii prevad un termen de garantie redus cu titlul de garantie comerciala, dar nu ofera nimic in plus.
In rest, reprezentantii ANPC au dreptate, conform art. 20, alin. 1 din Legea 449/2003, ar fi trebuit ca in certificatul de garantie sa fie specificate si mentiuni privind garantia legala (inclusiv termenul de doi ani), separat de continutul garantiei comerciale.
Răspuns la discuția garantie la un produs
In cazul in care produsul nu poate fi reparat (negatie service) si nici inlocuit cu unul identic, conform Legii 449/2003, se poate cere rezolutiunea contractului.
Rezolutiunea contractului are drept efect punerea partilor in situatia anterioara incheierii acestuia: vanzatorul isi primeste bunul inapoi, dumneavoastra banii platiti.
Inlocuirea cu un alt produs si achitarea sau primirea unei diferente de pret nu este prevazuta de Legea 449/2003, dar este posibila daca vanzatorul si consumatorul cad de acord.
Evaluarea valorii produsului este abuziva deoarece nu tine seama de faptul ca inclocuirea se produce ca urmare a faptului ca produsul s-a defectat, deci vanzatorul nu si-a indeplinit obligatiile contractuale.
In cazul in care vanzatorul refuza in continuare sa ia in considerare pretul platit la achizitie (pretul vechi), solicitati restituirea acestuia si mergeti la un alt magazin. Daca vanzatorul refuza restituirea contravalorii, apelati la OPC.
Modificarile aduse prin Legea 161/2010 se aplica si contractelor aflate in executare la data intrarii sale in vigoare.
Principiul aplicarii imediate a legii noi - legea noua se aplica de la intrarea sa in vigoare nu numai situatiilor juridice ce se vor naste, modifica sau stinge dupa aceasta data, ci si situatiilor in curs de formare, modificare sau stingere la data intrarii în vigoare.
Practic, in cazul Legii 161/2010, discutam de clauze care nu si-au produs inca efectul, de o situatie juridica in curs de formare. Prin urmare, consumatorii avand contracte in derulare la momentul intrarii in vigoare a legii pot solicita autoritatilor/instantelor sa constate ca a respectivele clauze sunt abuzive.
Din putinele mele cunostinte privind dreptul societatilor comerciale, acestea nu au cum sa fie consumatori in sensul definitiei citate.
Asocierea in cadrul unei societati comerciale se face in vederea efectuarii de acte de comert.
Dobandirea unui bun de catre o societatea comerciala se face in vederea realizarii scopului pentru care a fost constituita fie ca discutam de utilizarea bunului in acitivitatea sa (in exemplul dat - ca sediu), fie ca este vorba de o majorare a capitalului social, etc.
Asociatiile la care face referire definitia consumatorului sunt in principal cele constituite in conformitate cu OG 26/2000, cu modificarile si completarile ulterioare (deci nu numai asociatiile de consumatori), dar si altele, precum asociatiile de proprietari.
Răspuns la discuția nu vor sa constate defectul
Legea 449/2003 stabileste ca orice lipsa de conformitate aparuta in termen de 6 luni de la livrarea produsului este considerata a fi existat la momentul livrarii.
Prin urmare, consumatorul nu trebuie sa dovedeasca nimic, nu trebuie sa faca niciun fel de expertiza.
Cei de la OPC ar fi trebuit sa stie acest lucru.
Nu stiam ca exista specializare pentru a observa o pata de rugina...