poate fi executat silit un imobil de statul roman daca imobilul respectiv este ipotecat de o banca? daca imobilul are doi proprietari (sot, sotie), dar executarea silita se realizeaza "impotriva" unui singur proprietar (sotul) se executa silit si cota sotiei?
Soluția este simplă: cheia este tocmai OUG 16/2001privind gestionarea deseurilor industriale reciclabile și anume art. 15 care nu suflă un cuvânt despre primar sau împuternicitul acestuia. Cei de la APM au dreptate.
ART. 15
(1) Constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor se fac de persoanele imputernicite in acest scop de Ministerul Industriei si Resurselor, Ministerul Apelor si Protectiei Mediului, Ministerul de Interne, Ministerul Administratiei Publice, Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei si de Ministerul Finantelor Publice, dupa caz.
Nu aveți de ce să vă dați demisia, dacă ar exista un motiv real, D-nul Primar vă căra în fața comisiei de disciplină. Dacă aveți nevoie de ajutor vă stau la dispoziție.
Vă pun câteva întrebări retorice care vă pot ajuta: vi s-a întocmit fișa postului? Aveți împuternicire de control pe linie de mediu? Legitimație?
Depozitarea, deversarea deșeurilor în alte locuri decât cele autorizate este interzisă prin lege. În funcție de natura deșeurilor, locul poluării (zone protejate, etc.) și gradul de poluare, poluatorul poate fi sancționat contravențional sau chiar se poate trezi cu un dosar penal. Sesizați Primăria și Garda de Mediu. Dacă doriți să vă dau detalii pe articole de lege vă stau la dispoziție.
ORDONANŢÃ DE URGENŢÃ nr. 195 din 22 decembrie 2005 privind protecţia mediului cu modificările și complectările ulterioare
Art. 12
(1)Desfăşurarea activităţilor existente precum şi începerea activităţilor noi cu posibil impact semnificativ asupra mediului se realizează numai în baza autorizaţiei/autorizaţiei integrate de mediu.
Art. 14
(2)Funcţionarea fără autorizaţie de mediu este interzisă pentru activităţile care fac obiectul procedurii de autorizare din punct de vedere al protecţiei mediului.
Art. 96
(2) Constituie contravenţii şi se sancţionează cu amendă de la 5.000 lei (RON) la 10.000 lei (RON), pentru persoane fizice, şi de la 30.000 lei (RON) la 60.000 lei (RON), pentru persoane juridice, încălcarea următoarelor prevederi legale:
1.obligaţia persoanelor juridice de solicitare şi obţinere a actelor de reglementare conform prevederilor legale, ... (în cazul de față Autorizația de Mediu)
OUG 16/2001 privind gestionarea deşeurilor industriale reciclabile - Republicare, nu reglementeză activităţi de colectare a deşeurilor industriale reciclabile de la persoane juridice! Se aplică numai pentru activitățile de colectare a deșeurilor industriale reciclabile de la persoane fizice. Conține articole privind obligativitațile persoanelor juridice care dețin deșeuri industriale reciclabile dar nimic mai mult. Agenția pentru Protecția Mediului nu are competențe în obținerea de către D-vs. a autorizației de funcționare! Eu dau Autorizație de mediu pentru activitatea prestată de D-vs., nimic mai mul. Dacă veți solicita în scris punctul de vedere al APM referitor la problema de mai sus veți primi exact acest răspuns. Pentru a intra în legalitate, dacă doriți să funcționați în baza OUG 16/2001, trebuie să solicitați autorizaţiei de colectare emisă de prefectura judeţului, cu avizul primăriei comunei, oraşului sau municipiului în care vă desfășurați activitatea.
(1)Sancţiunile disciplinare pe care le poate aplica angajatorul în cazul în care salariatul săvârşeşte o abatere disciplinară sunt:
a)avertismentul scris;
b)suspendarea contractului individual de muncă pentru o perioadă ce nu poate depăşi 10 zile lucrătoare;
c)retrogradarea din funcţie, cu acordarea salariului corespunzător funcţiei în care s-a dispus retrogradarea, pentru o durată ce nu poate depăşi 60 de zile;
d)reducerea salariului de bază pe o durată de 1-3 luni cu 5-10 %;
e)reducerea salariului de bază şi/sau, după caz, şi a indemnizaţiei de conducere pe o perioadă de 1-3 luni cu 5-10 %; f)desfacerea disciplinară a contractului individual de muncă.
(2)În cazul în care, prin statute profesionale aprobate prin lege specială, se stabileşte un alt regim sancţionator, va fi aplicat acesta.
Art. 265
(1)Amenzile disciplinare sunt interzise.
(2)Pentru aceeaşi abatere disciplinară se poate aplica numai o singură sancţiune.
Art. 266
Angajatorul stabileşte sancţiunea disciplinară aplicabilă în raport cu gravitatea abaterii disciplinare săvârşite de salariat, avându-se în vedere următoarele:
a)împrejurările în care fapta a fost săvârşită;
b)gradul de vinovăţie a salariatului;
c)consecinţele abaterii disciplinare;
d)comportarea generală în serviciu a salariatului;
e)eventualele sancţiuni disciplinare suferite anterior de către acesta.
Art. 267
(1)Sub sancţiunea nulităţii absolute, nici o măsură, cu excepţia celei prevăzute la art. 264 alin. (1) lit. a), nu poate fi dispusă mai înainte de efectuarea unei cercetări disciplinare prealabile. (2)În vederea desfăşurării cercetării disciplinare prealabile, salariatul va fi convocat în scris de persoana împuternicită de către angajator să realizeze cercetarea, precizându-se obiectul, data, ora şi locul întrevederii.
(3)Neprezentarea salariatului la convocarea făcută în condiţiile prevăzute la alin. (2) fără un motiv obiectiv dă dreptul angajatorului să dispună sancţionarea, fără efectuarea cercetării disciplinare prealabile.
(4)În cursul cercetării disciplinare prealabile salariatul are dreptul să formuleze şi să susţină toate apărările în favoarea sa şi să ofere persoanei împuternicite să realizeze cercetarea toate probele şi motivaţiile pe care le consideră necesare, precum şi dreptul să fie asistat, la cererea sa, de către un reprezentant al sindicatului al cărui membru este.
Art. 268
(1)Angajatorul dispune aplicarea sancţiunii disciplinare printr-o decizie emisă în formă scrisă, în termen de 30 de zile calendaristice de la data luării la cunoştinţă despre săvârşirea abaterii disciplinare, dar nu mai târziu de 6 luni de la data săvârşirii faptei.
(2)Sub sancţiunea nulităţii absolute, în decizie se cuprind în mod obligatoriu:
a)descrierea faptei care constituie abatere disciplinară;
b)precizarea prevederilor din statutul de personal, regulamentul intern sau contractul colectiv de muncă aplicabil, care au fost încălcate de salariat;
c)motivele pentru care au fost înlăturate apărările formulate de salariat în timpul cercetării disciplinare prealabile sau motivele pentru care, în condiţiile prevăzute la art. 267 alin. (3), nu a fost efectuată cercetarea;
d)temeiul de drept în baza căruia sancţiunea disciplinară se aplică;
e)termenul în care sancţiunea poate fi contestată;
f)instanţa competentă la care sancţiunea poate fi contestată.
(3)Decizia de sancţionare se comunică salariatului în cel mult 5 zile calendaristice de la data emiterii şi produce efecte de la data comunicării.
(4)Comunicarea se predă personal salariatului, cu semnătură de primire, ori, în caz de refuz al primirii, prin scrisoare recomandată, la domiciliul sau reşedinţa comunicată de acesta.
(5)Decizia de sancţionare poate fi contestată de salariat la instanţele judecătoreşti competente în termen de 30 de zile calendaristice de la data comunicării.
Art. 281
Jurisdicţia muncii are ca obiect soluţionarea conflictelor de muncă cu privire la încheierea, executarea, modificarea, suspendarea şi încetarea contractelor individuale sau, după caz, colective de muncă prevăzute de prezentul cod, precum şi a cererilor privind raporturile juridice dintre partenerii sociali, stabilite potrivit prezentului cod.
Art. 283
(1)Cererile în vederea soluţionării unui conflict de muncă pot fi formulate:
a)în termen de 30 de zile calendaristice de la data în care a fost comunicată decizia unilaterală a angajatorului referitoare la încheierea, executarea, modificarea, suspendarea sau încetarea contractului individual de muncă;
b)în termen de 30 de zile calendaristice de la data în care s-a comunicat decizia de sancţionare disciplinară;
c)în termen de 3 ani de la data naşterii dreptului la acţiune, în situaţia în care obiectul conflictului individual de muncă constă în plata unor drepturi salariale neacordate sau a unor despăgubiri către salariat, precum şi în cazul răspunderii patrimoniale a salariaţilor faţă de angajator;
Art. 285
Cauzele prevăzute la art. 281 sunt scutite de taxa judiciară de timbru şi de timbrul judiciar.
Art. 286
(1)Cererile referitoare la soluţionarea conflictelor de muncă se judecă în regim de urgenţă.
(2)Termenele de judecată nu pot fi mai mari de 15 zile.
(3)Procedura de citare a părţilor se consideră legal îndeplinită dacă se realizează cu cel puţin 24 de ore înainte de termenul de judecată.
Art. 287
Sarcina probei în conflictele de muncă revine angajatorului, acesta fiind obligat să depună dovezile în apărarea sa până la prima zi de înfăţişare.
Art. 288
Administrarea probelor se face cu respectarea regimului de urgenţă, instanţa fiind în drept să decadă din beneficiul probei admise partea care întârzie în mod nejustificat administrarea acesteia.
Conform ORDONANŢEI DE URGENŢÃ nr. 34 din 19 aprilie 2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii cu modificările şi completările ulterioare:
SECŢIUNEA 6: Negocierea fără publicarea prealabilă a unui anunţ de participare
Art. 122
Autoritatea contractantă are dreptul de a aplica procedura de negociere fără publicarea prealabilă a unui anunţ de participare numai în următoarele cazuri:
i)atunci când este necesară achiziţionarea unor lucrări sau servicii suplimentare/adiţionale, care nu au fost incluse în contractul iniţial, dar care datorită unor circumstanţe imprevizibile au devenit necesare pentru îndeplinirea contractului în cauză, şi numai dacă se respectă, în mod cumulativ, următoarele condiţii:
- atribuirea să fie făcută contractantului iniţial;
- lucrările sau serviciile suplimentare/adiţionale nu pot fi, din punct de vedere tehnic şi economic, separate de contractul iniţial fără apariţia unor inconveniente majore pentru autoritatea contractantă sau, deşi separabile de contractul iniţial, sunt strict necesare în vederea îndeplinirii acestuia;
- valoarea cumulată a contractelor care vor fi atribuite şi a actelor adiţionale care vor fi încheiate pentru lucrări şi/sau servicii suplimentare ori adiţionale nu depăşeşte 50% din valoarea contractului iniţial;
Foarte mare atenţie la circumstanţe imprevizibile: deficienţele de proiectare nu sunt circumstanţe imprevizibile!
Doar in cazul in care angajatul/angajatii sunt autorizati in depozitarea ori valorificarea ori reciclarea deseurilor. In anexele Autorizatiei de Mediu pe care o detineti veti gasi exact obligatiile pe cale le aveti cu privire la gestiunea deseurilor si legislatia care se aplica in cazul activitatii dumneavoastra.
Modelul trebuie solicitat de la Agentia pentru Protectia Mediului din judetul in care doriti sa vi se emita acord de mediu. Actele necesare, respectiv legea care reglementeaza continutul (modelul) Memoriului Tehnic le puteti descarca de aici: [ link extern ]
- sagetuta albastra: formulare necesare pentru obtinerea ...(Agentia pentru Protectia Mediului Bihor)