cristinan44
Utilizator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
Raulmarian a scris:
Buna ziua, de curând (in urma vu aproximativ un an jumate) am solicitat niște fonduri europene nerambursabile. Toate bune și frumoase, răspunsul la solicitarea mea a fost unul pozitiv, întrebarea mea este dacă pot sa dețin in momentul de fata o funcție publica in paralel cu cea de administrator, pe care o dețin acum. Multumesc.
Daca va referiti la functia de administrator al unei societati, in sensul Legii 31/1990, republicata, nu aveti dreptul sa cumulati calitatea de functionar public cu cea de administrator, potrivit Legii nr.161/2003, cred ca e vorba de art.84 si urmatoarele.
Daca este vorba de manager de proiect finantat prin fonduri structurale, ori membru in echipa proiectului, vedeti ca in aceeasi lege sunt prevazute exceptii care permit cumularea celor două calitati, sub rezerva unor anumite conditii.
Procedurile privind modalitatea de aportare in natura care contribuie la majorarea capitalului social sunt reglementate de art.210 si urmatoarele, din Legea nr.31/1990, cu modificarile si completarile ulterioare. Inregistrarea majorarii de capital social se face la ORC, pe baza prezentarii documentelor solicitate de aceasta institutie.
in completarea celor scrise (de altfel, extrem de pertinente observatiile) poate ar fi util sa aveti in vedere si urmatoarele:
- existenta autorizatiei de constructie, daca imobilul este sau a fost asigurat;
- eventuale extrase de carte funciara detinute de potentialul vanzator pana la data cand veti perfecta actele si notarul va face toate formalitatile legale - va puteti face o imagine initiala despre proprietate - vecinatati, litigii, ipoteci, servituti;
- starea imobilului - apa potabila, canalizare, gaze, telefonie, current si plata facturilor la zi si nu in ultimul rand, contractul cu salubritatea (uneori este extrem de important ulterior);
- vicii ascunse ale constructiei - daca este locuit sau nu, conteaza foarte mult, eventual verificati atent starea constructiei cu un architect sau inginer constructor;
- e o suprafata destul de mare de teren, e imprejmuit sau nu? este recunoscut de vecini, nu sunt litigii inregistrate deja pe problema limitelor de proprietate? daca nu este, oricand pot aparea situatii litigioase, inclusiv la efectuarea cadastrului si pot aparea intarzieri in perfectarea vanzarii.
Orice intrebari acum inainte de vanzare, va scutesc de batai de cap ulterioare, chiar daca par prea in detaliu. Sincer, va vorbeste o persoana care a intampinat dificultati ulterioare vanzarii, cu toate ca sunt meticuloasa. In cazul meu, problema legata de casa a aparut cu privire la alimentarea cu apa, ceea ce nu e de joaca, caci daca nu ai apa....Nu am verificat starea putului din curte si aductiunea de apa prin cadere, alimentata de un izvor - cine sunt beneficiarii si...cum ajunge apa potabila in casa. Am avut intreruperi in alimentarea cu apa (am nimerit si un an secetos) pana cand nu am platit din buzunar - pentru decolmatarea putului si pentru extinderea capacitatii bazinului de alimentare a zonei (aici din fericire cu alti beneficiari) . Ce mi-a zis initial proprietarul? " Aveti in curte putul ca mijloc suplimentar in cazul in care seaca izvorul sau ii scade debitul si eu am platit deja racordarea la bazinul de alimentare a zonei, uitati apa curge la robinet" Si l-am crezut, din pacate. Parea serios, nu?
In concluzie, nu va incredeti in cuvantul potentialului vanzator, incredeti-va numai in acte si in cele ce va spun cei care va sprijina in demers - avocat, arhitect etc. Nu ezitati sa renuntati sa mai cumparati daca sunt prea multe semne de intrebare. Casa potrivita dumneavoastra, va asteapta, doar sa o gasiti.
Presupun ,ca,in contractul de vanzare-cumparare ati trecut ca exista o clauza de abitatie.
Se pare ca nu a trecut?!! Deoarece doamna a dat o declaratie notariala ca renunta la dreptul de abitatie, in conditiile in care nu este cert ca mai are discernamant, avand in vedere varsta inaintata si in conditiile in care nu exista la data incheierii celui de-al doilea act de v-c un certificat medico-legal care sa prezinte contrariul.
Primul act notarial, cand eu am cumparat apart. a fost incheiat cu indeplinirea tuturor cerintelor legale. Doamna a avut certificat medico-legal ce a aratat ca este zdravana la cap si a fost asistata la momentul semnarii actului in fata notarului de catre un inspector de la serv. autoritate tutelara al primariei. In al doilea act de vanzare, doamna are doar calitatea de declarant. In fata notarului doamna a declarat pe proprie raspundere ca renunta la dreptul de habitatie, nu insa si la obligatia de intretinere asumata de mine.
Inteleg ca doamna nu a avut certificat medico-legal ce atesta starea sa privind exercitarea capacitatii depline de exercitiu la semnarea celui de-al doilea act de v-c, cu toate ca varsta este extrem de inaintata (89 de ani !!!!) si in mod normal, notarul ar fi trebuit sa se sesizeze si sa va sfatuiasca ca fiind util in cauza, respectarea pasilor urmati la semnarea primului act notarial de v-c, si in cazul celui de-al doilea act. Intr-adevar, astfel cum a precizat cineva mai sus, problema evictiunii ramane.
Situatia se poate complica si in cazul in care, daca doamna respectiva accepta un medic care sa elibereze un certificat medico-legal din care este posibil sa rezulte ca "nu mai este zdravana la cap" la acest moment si astfel declaratia ei notariala ar fi nula, iar contractul nou incheiat viciat. Va sfatuiesc sa luati un avocat care sa va recomande pasii de urmat cu documentele in fata.
Ce inseamna ca bunicul nu a facut acte? Nici chitanta de mana, nici act autentic la notar? Mama plateste impozit pentru ca probabil in urma succesiunii este proprietara. Va deranjeaza ca mama plateste impozit, sau ce anume ati vrea sa rezolvati? E firesc sa plateasca impozit atat timp cat este proprietara, in acte, pe terenul in cauza. Asa zisii cumparatori, daca nu au nici o hartie la mana, de fapt nu sunt proprietari si inteleg ca atat timp cat nu vor sa plateasca cota parte de cheltuiala ce le revine in cazul donatiei sau vanzarii, se pare ca nici nu inteleg sa isi reglementeze cat mai repede situatia, in a figura efectiv in acte ca proprietari.
Nu inteleg comentariul. Puteti actiona formal, adresandu-va cu o cerere scrisa in acest sens. S-ar putea sa primiti un raspuns in termenul legal de 30 de zile de la autoritatea in cauza (ANAF) sau poate cine stie, nu primiti si intrati pe aprobare tacita si vi se deblocheaza conturile automat! La un executor, si reprezentantii ANAF au si atributii de executare a debitorilor rau platnici, nu te prezinti numai cu o cerere scrisa, te poti prezenta si personal, ca sa negociezi sau sa platesti pur si simplu.
Credeam ca sunteti cu adevarat interesat sa rezolvati si de asta mi-am permis sa va dau un sfat. Pentru ca nu stiti exact cum sa procedati, si aveti indoieli asupra celor postate, poate ar fi bine sa consultati si un avocat, nu numai site-urile specializate pe teme juridice.
Da, eu cred ca puteti negocia.O prietena s-a confruntat cu o astfel de situatie. ANAF-ul i-a blocat conturile. A fost si a negociat la biroul din Popa Tatu, semnand un angajament de esalonare la plata a sumei datorate, in cazul ei, pe un an de zile. Dupa semnarea angajamentului, biroul juridic i-a eliberat comunicari catre fiecare banca unde avea deschise conturi, pentru ridicarea popririi, pe care ea personal (ca sa mearga mai repede deblocarea) le-a depus la bancile respective. Imediat dupa depunerea acestor comunicari, reprezentantii bancilor deblocheaza sumele respective. Pentru a va arata buna credinta, ar fi indicat sa va prezentati si cu un avans la semnarea angajamentului si sa aveti grija sa faceti platile ratelor conform angajamentului de plata, pana la fiecare scadenta, ca sa nu mai aveti probleme. Trebuie sa mai stiti ca astfel de incidente sunt stocate ca si informatii la banci, privind popririle pe conturi, deci istoricul ramane pe dosarul dumneavoastra si puteti intampina dificultati spre exemplu, la solicitarea unor credite la o banca unde un cont a fost blocat.
Adresati o reclamatie la ITM in primul rand, in care veti preciza toate detaliile pe care le considerati necesare pentru evaluarea de catre acest for in cadrul controlului privind raportul de munca in cauza, la angajator. Este posibil sa fie mai cooperant acest patron, in momentul in care va vedea ca va adresati unor autoritati, care pe langa faptul ca vor investiga cazul sotului dumneavoastra, vor scotoci si prin toate celelalte acte ale firmei si nu de multe ori, pentru neregulile savarsite, amenzile sunt substantiale.
In ceea ce priveste posibilitatea unor negocieri, orice este posibil, dar in privinta relatiilor cu bancile, este putin probabil. Totusi, ati putea sa incercati sa negociati un nou angajament de plata, semnat de dumneavoastra, garantat probabil cu alte venituri certe, ipoteca pe un imobil etc. Este bine sa va adresati reprezentatilor bancii, pentru a incerca o relatie amiabila, constructiva, chiar daca a fost o intarziere in efectuarea platilor stipulate prin contractul de credit.