ART. 111*) din Legea nr. 188/1999 - Statutul functionarilor publici
(1) Autorităţile şi instituţiile publice care au prevăzute în statele de funcţii posturi de natură contractuală, care presupun exercitarea unor atribuţii dintre cele prevăzute la art. 2 alin. (3), au obligaţia de a stabili funcţii publice în condiţiile art. 107.
#B
(2) Funcţiile publice vacante, funcţiile publice de conducere, precum şi funcţiile publice corespunzătoare categoriei înalţilor funcţionari publici, stabilite potrivit alin. (1), se ocupă în condiţiile prezentei legi. (3) Persoanele încadrate cu contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată în posturi de natură contractuală care au fost stabilite şi avizate ca funcţii publice vor fi numite în funcţii publice de execuţie dacă îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 54 şi condiţiile de vechime în specialitatea studiilor corespunzătoare clasei şi gradului profesional ale funcţiei publice.
(4) Drepturile salariale ale persoanelor care ocupă funcţii publice în condiţiile alin. (3) se stabilesc potrivit salarizării funcţiilor publice în care au fost numite.
Este necesar avizul prealabil al ANFP
Si in cazul acesta este gresita intrebarea, nu este vorba de transfer
Imi cer scuze daca am lasat impresia ca vreau sa va ingradesc dreptul la opinie, nu am vrut niciun moment asa ceva. Cat despre ce inseamna " celelalte institutii si autoriti publice", cat si despre parerea sindicatelor in ceea ce priveste interpretarea acestui text din L 71/2015, va las mai jos un link foarte relevant dupa parerea mea. Nu stiu daca e voie sa fac asta pe acest forum, si imi cer scuze daca fac vreo greseala : [ link extern ]
Oricum eu as fi foarte bucuros sa aveti dumneavoastra dreptate, deoarece si salariatii din institutia in care lucrez ar avea de castigat.
Vad ca va exprimati aceeasi parere pe mai multe topicuri legate de acest subiect. Pe ce va bazati aceasta parere? Va intreb deoarece mie prevederile acesui aliniat care completeaza prevederile OUG 83/2014, mi se par ca se refera, foarte clar de altfel, doar salariatilor din aparatul de lucru al parlamentului, din institutiile in care nivelul de salarizare este acelasi cu aparatul de lucru al parlamentului, salariatilor din cadrul Consiliului Concurenţei şi al Curţii de Conturi. In concluzie, acest alineat face o exceptie de la art. 1 alin. (1) si (2) care reglemanteaza nivelul salariilor si sporurilor pentru personalul din sectorul bugetar pentru anul 2015.
Legea 215/2001 Legea administratiei publice locale
ART. 66
(1) Primarii comunelor pot angaja, în limita numărului maxim de posturi aprobate, un consilier personal. Primarii oraşelor, municipiilor şi ai municipiilor reşedinţă de judeţ pot înfiinţa, în limita numărului maxim de posturi aprobate, cabinetul primarului, compartiment distinct format din:
a) maximum două persoane, la oraşe şi municipii;
b) maximum 4 persoane, la municipii reşedinţă de judeţ.
#B
(2) Personalul prevăzut la alin. (1) este numit şi eliberat din funcţie de către primar.
(3) Personalul prevăzut la alin. (1) îşi desfăşoară activitatea în baza unui contract individual de muncă pe durată determinată, încheiat în condiţiile legii, pe durata mandatului primarului.
(4) Atribuţiile personalului prevăzut la alin. (1) se stabilesc prin dispoziţie a primarului
Ca practica, numirea se face pe baza increderii personale a primarului, fara concurs, pe perioada determinata, pana la sfarsitul mandatului acestuia.
Asta nu inseamna ca nu se poate organiza si concurs.
In situatia in care un functinar public ocupa cu caracter temporar o functie publica de conducere, functia de executie a acestuia poate fi considerata temporar vacanta si ocupata prin concurs?
Multumesc anticipat pentru raspunsuri.
ART. 27 din Legea nr.284/2010
În baza art. 18 alin. (1) şi (3) din Legea nr. 288/2004 privind organizarea studiilor universitare, cu modificările şi completările ulterioare, salarizarea absolvenţilor ciclului I şi/sau II (Bologna) se face la nivelul absolvenţilor cu studii superioare de lungă durată (S).
1.ART. 5 din Capitolul I la Anea la Legea284/2010
(1) Funcţionarii publici care absolvă studii universitare de licenţă în domeniul de activitate al autorităţii sau instituţiei publice, încadraţi pe funcţii publice cu nivel de studii inferior, se numesc, în condiţiile legii, într-o funcţie publică de execuţie cu gradul profesional de asistent din clasa corespunzătoare studiilor absolvite.
(2) În situaţia în care salariul de bază stabilit în condiţiile alin. (1) este mai mic decât cel avut anterior promovării, funcţionarul public îşi menţine salariul de bază avut anterior promovării în clasă.
Deci nici vorba de crestere salariala de 5 % sau alta crestere
2.Modificarea Statului de functii in cazul Consiliilor locale, judetene, etc se face prin hotararea consiliului local, judetean etc., consiliu care se intruneste in sedinte ordinare o data pe luna.Deci actul administrativ de modificare a statului de functii nu poate fi emis decat dupa sedinta de consiliu judetean sau local, dupa care se emite dispozitia de promovare in clasa.
Pana in data de 31.12 diminuarea de 25% s-a facut la salariul but.
Incepand cu data de 01.01.2011, majorarea de 15% se face pe elementele de salariazare.
Exempu
Incadrare la data de 31.06.2010-2687 lei
Incadrare la 01.01.2011= 2687*25%=672
2687-672=2015
2015*15%=302
2015+302=2317 diferenta de un leu pana la 2318 esate din rotunjiri
La fel si cu restul elementelor care alcatuiesc salariul brut(diferenta pana la 2504, probabil ceva spor)
ART. 79 din Codul Muncii
(1) Prin demisie se înţelege actul unilateral de voinţă a salariatului care, printr-o notificare scrisă, comunică angajatorului încetarea contractului individual de muncă, după împlinirea unui termen de preaviz.
(2) Refuzul angajatorului de a înregistra demisia dă dreptul salariatului de a face dovada acesteia prin orice mijloace de probă.
(3) Salariatul are dreptul de a nu motiva demisia.
(4) Termenul de preaviz este cel convenit de părţi în contractul individual de muncă sau, după caz, cel prevăzut în contractele colective de muncă aplicabile şi nu poate fi mai mare de 15 zile calendaristice pentru salariaţii cu funcţii de execuţie, respectiv de 30 de zile calendaristice pentru salariaţii care ocupă funcţii de conducere.
(5) Pe durata preavizului contractul individual de muncă continuă să îşi producă toate efectele.
(6) În situaţia în care în perioada de preaviz contractul individual de muncă este suspendat, termenul de preaviz va fi suspendat corespunzător.
(7) Contractul individual de muncă încetează la data expirării termenului de preaviz sau la data renunţării totale ori parţiale de către angajator la termenul respectiv.
(8) Salariatul poate demisiona fără preaviz dacă angajatorul nu îşi îndeplineşte obligaţiile asumate prin contractul individual de muncă.