avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 705 soluții astăzi
Forum Activitate rokxana

Activitate rokxana

va multumesc frumos pt raspuns!
as mai avea cateva nelamuriri: cat timp am la dispozitie sa depun contestatia, la ce instanta se depune, ce se intampla cu obligatia angajatorului de proprire a salariului (am vazut ca e un termen de 15 zile in care el trebuie sa se supuna acestei somatii, altfel i-ar bloca conturile) si, in caz de pierdere a procesului privind contestatia....se vor adauga in continuare dobanzi, penalitati etc. la suma prezenta pana la data platii efective?
multumesc inca o data.
buna ziua,
am putin timp la dispozitie deci toti cei care ma pot ajuta ii rog din suflet sa raspunda.
situatia e urmatoarea: nu mai retin in ce an (aprox. 2003) am avut un contract cu o firma de tel. mobila. se pare ca nu am mai platit abonamentul (pt. nu stiu ce perioada contractuala) suma de aprox 60 USD. pentru aceasta suma am fost dat in judecata de o firma de recuperari, care a castigat procesul în 19.04.2007, in sensul ca as fi avut de platit suma de aprox. 60 USD plus alte sume, dobanzi, penalizari etc.
cel mai probabil, pt ca nu am facut apel in 10 zile asa cum scria, hotararea a ramas definitiva în data de 29.04.2007 (presupun eu aceasta data).
in data de 21.04.2010 firma de recuperari a incheiat un proces-verbal cu o firma de executori pt a le cere sa faca demersuri pt. punerea in executare a hotararii din 2007. la aceeasi data (21.04.2010) a fost incuviintata executarea.
in data de 28.10.2013 a venit o instiintare la firma la care lucrez, pentru proprire salariu, iar in 29.10.2013, am primit si eu o instiintare privind demersurile executorului de recuperare a creantelor prin proprire (suma totala depaseste 3000 ron).
mentionez ca nu am locuit la adresa de domiciliu si nu stiu daca au mai fost trimise ceva instiintari in toata aceasta perioada, informatiile pe care le-am relatat le-am dedus din documentele atasate instiintarii trimise la firma.
acum....pt ca am studiat si eu putin pe internet, ma agat de urmatorii termeni: prescriptie si perimare. pot ele sa fie valabile in cazul meu? daca da...ce pot face?
va multumesc frumos!
buna ziua,
va rog sa ma ajutati si pe mine cu cateva nelamuriri.
- conform legislatiei din 2006, studentii erau scutiti de taxa pentru eliberarea autorizatiei de functionare PF?
- taxa de viza anuala se plateste chiar daca PF-ul nu a functionat nici o zi insa autorizatia nu a fost inchisa/suspendata (din necunoastere #-o)?
- apoi am inteles ca PF-urile s-au transormat in 2008 in PFA-uri si aveam obligatia sa ma prezint nu stiu unde sa fac modificari, in caz contrar urmand a fi radiata autorizatia din oficiu. de ce a mea e inca valabila si sunt buna de plata?

multumesc mult de tot pt orice informatie!
multumesc!
deci daca nu am functionat...nu functionez....si nu am nici un gand sa functionez ca PFA (intelegand prin asta acelasi lucru ca si PF ) nu sunt obligata la plata acestei vize nu?
ma puteti ajuta si cu actul normativ in care se stipuleaza astfel?
buna ziua,
am obtinut undeva in anul 2005-2006 o autorizatie pentru PF (comert ambulant) insa nu am depus aceasta autorizatie la Registrul Comertului pentru functionare. Deci nu am functionat nici o zi.
Astazi sun înştiinţată că am de platit 45 lei viza autorizatie şi 55 lei penalitati la aceasta taxa in conditiile in care nu m-a înştiinţat nimeni până la aceasta dată că am aceasta obligatie.
mentionez ca la data obtinerii autorizatiei si până în 2009 am fost studentă la zi la o universitate de stat.
în acest context nu eram scutita de aceasta taxa?
si mai mult.....daca nu am functionat niciodata....se impune aceasta viza?
doresc sa ma infatisez la Taxe si Impozite in cunostinta de cauză.
multumesc frumos!
am observat discutia si vin si eu cu o problema: este normal ca taxa de salubritate sa fie solicitata unei persoane scoase din evidenta directiei de taxe si impozite intrucat a fost evacuata de la domiciliu? persoana locuieste tot in municipiu dar la o alta adresa...iar adresa legala este cea la care se solicita taxa.
am studiat codul fiscal si scrie ca scutirea e comuna pt soti, iar noi nu mai eram soti la data separarii rolurilor.
si parerea mea este ca nu am nici o obligatie in achita acest impozit si am solicitat celor de la taxe si impozite acest lucru, am facut si o solicitare scrisa la Primaria municipiului, solicitare care a ajuns pt solutionare tot la directie si care mi-a dat un raspuns atat de evaziv ca nu inteleg nimic din ce scrie. nimic concret. mi-au spus verbal ca pe ei nu ii intereseaza decat ca proprietarul (eu) sa se achite de datoriile pt imobilul in cauza, nu ii intereseaza sa caute adevaratul debitor. ei imi solicita banii mie iar eu sa il dau pe el in judecata pt recuperare.
iar cu taxa de salubritate si eu inteleg ca din moment ce el a fost scazut din evidenta aceasta sa nu mai existe.
nu imi permit sa o iau din nou prin instante, mai ales ca in urma acestui partaj am deschis un alt proces de radierea sultei din CF ca si acolo am avut numeroase probleme. si as vrea sa stiu ce solutii am...pana la un eventual nou proces, daca aveti vre-o idee.
multumesc.
buna ziua,
aprecize mult si raspunsul dumneavoastra si revin cu completari.
dupa hotararea de divort si revenirea la numele anterior casatoriei, directia de taxe si impozite a facut un rol pe numele meu (de fata) si unul pe numele sotului. acestuia i-a adunat, pe rolul lui, taxa de salubritate (desi nu locuia la acea adresa si nu se adunau deseuri in urma lui, ca persoana consumatoare). pe acelasi rol directia a trecut impozitul pe jumatate de apartament ca proprietar pe aceasta parte (jumatate) pana la partajul bunurilor. suma totala (taxa de salubritate 3 ani si impozitul pe jum de apart. 3 ani ale fostului sot) mi-o imputa acum mie ca unic proprietar, desi, in ceea ce ma priveste, ca singura persoana care am lucuit la aceasta adresa, am platit toate datoriile. cum pot plati pentru o taxa de salubritate la o adresa pt cineva care nu a locuit efectiv acolo şi mai ales cum imi pot imputa impozit pe apartament din moment ce sunt scutita de asesta?
multumesc de raspuns....
am fost la directorul economic, la jurist, am facut sesizare si la primaria municipiului.....nu intereseaza prea mult pe nimeni. important e sa adune bani la buget indiferent de la cine...si cum de la fostul sot nu a fost chip, am ramas datoare.
speram ca mai e o sansa in legislatia romana si scap de aceste datorii mari, in contextul in care am achitat 600 mil lei vechi ca sulta.:(
multumesc inca o data.
buna ziua,
situatia mea: a avut loc un proces de divort si apoi unul de partaj. în anul 2006-2007 am declarat la taxe si impozite faptul ca fostul sot nu mai locuieste la adresa de domiciliu (desi a fost evacuat, acesta apărasit domiciliul inainte de punerea in aplicare a hotararii de evacuare) si l-am scos de pe rolul comun, creandu-mi propriul rol pentru plata taxei de salubritate, eu fiind scutita de plata impozitului pe cladiri (persoana cu handicap). dupa emiterea hotararii judecatoresti definitive si irevocabile prin care mi se atribuie apartamentul, datoriile adunate catre taxe si impozite pe o perioada de 3 ani cat a durat procesul (salubritate, impozitul pe jumatate de apartament) ale fostului sot , mi-au fost imputate mie in schimbul eliberarii certificatului fiscal de către directia locala de taxe si impozite. pana la acea data am achitat toate obligatiile (taxa de salubritate la zi) catre aceasta institutie.
este legal ca sumele aflate pe rolul separat al fostului soţ sa-mi fie imputate mie dupa atribuirea integrala a apartamentului, in contextul in care am achitat taxa de salubritate iar pe cladire sunt scutita? (in certificatul fiscal figurez cu datorii la salubritate si pe apartament care consider ca nu imi apartin) cum se pot. legal, transfera datoriile de pe un rol separat(al sotului) pe al meu?