Sistemul de salarizare convenit si stabilit prin contract cu firma E......... Romania srl consta in retributie lunara de 2000 RON plus inca un bonus de 700 RON pe luna dar care era acordat trimestrial.
Drept urmare a faptului ca in data de 27.03.2013 am incetat colaborarea cu firma respectiva conform articolului 55 litera b din Codul Muncii si a legislatiei muncii in vigoare, mi-a fost achitat salariul pe luna martie insa nu si bonusul trimestrial in valoare de 2100 ron care mi se cuvenea si care, de altfel, a fost acordat tuturor fostilor mei colegi, undeva pe la mijlocul lunii aprilie.
Am semnalat acest lucru persoanei care se ocupa de virarea drepturilor salariale in contul existent la Banca Transilvania si mi s-a spus ca voi fi anuntat cand se va face virarea banilor respectivi, dupa care, D-na Manager General mi-a transmis un mail in care imi spune ca toate drepturile salariale mi-au fost achitate si constau numai in salariul cuvenit pe luna incheiata.
Ulterior am insistat inutil pentru primirea banilor respectivi, care nu mi-au fost virati nici pana la data redactarii acestei discutii.
Am trimis la ITM Bucuresti o sesizare pe aceasta tema si mi-au raspuns ceva de "mediere" si alte prostii.
Cum se poate proceda in cazul acesta ?
Buna ziua,
Povestea este un pic mai lunga dar voi incerca sa o scurtez cat de mult posibil.
In Octombrie 2010 am fost angajat la depozitul unei societati pe actiuni, cu actionariat romano-leton.
Intre timp, mai precis, in octombrie 2011, cei doi actionari s-au retras de la conducerea firmei la care lucrez dar si-au pastrat actiunile respective, angajand, la alegerea partii letone, ca directoare generala, o persoana din afara societatii.
Managerul de Logistica si, in acelasi timp, sef de depozit, m-a desemnat, dupa plecarea respectivilor actionari, in luna octombrie 2011, a prelua functia de sef de depozit fara - evident - a exista vreun act oficial de preluare a acestui post sau de preluare a gestiunii. Inca din anul 2009, din ce am putut vedea pana acum, exista nereguli privind minusuri si plusuri in gestiunea respectiva - nemaispunand ca, in acelasi spatiu activeaza si un alt compartiment al firmei, cu gestiune separata, respectiv garantii-service.
In urma unor fapte clare care demonstreaza ca in departamentul respectiv se valorifica fara documente anumite produse sub directa indrumare si incurajare a managerului de logistica a iesit o discutie in care noi, cei care activam in depozitul central, am tinut sa aducem la cunostinta noii directoare generale situatia de fapt.
Incredibil dar, in afara faptului ca aceasta persoana de conducere nu a luat nici o atitudine privind aceste aspecte, ne someaza, ameninta cu repercursiuni in cazul in care (noi, cei care lucram in depozit) nu rezolvam incurcaturile sau reglarea minusurilor si plusurilor din gestiune, desi, dupa cum am spus, acestea - in mare majoritate - dateaza inca din perioada in care managerul de logistica administra absolut totul in depozit. In acelasi timp acest manager ne ameninta ori de cate ori are ocazia cu demiterea.
In cazul unor detalii va stau la dispozitie dar, intrebarea pe care o am in acest moment este urmatoarea : in ce conditii putem contesta o eventuala decizie de concediere si putem reclama aceasta atitudine a managerului si directoarei societatii.
Buna ziua,
Cartea de munca trebuie ridicata personal de la fosta firma angajatoare sau pot face o cerere de trimitere a ei prin curier sau posta ?
Este dificil sa ajung la fostul loc de munca (contractul a fost incheiat acum 1 an si 2 luni prin demisie) mai ales ca acum lucrez in alt oras si nu exista timp fizic in cursul saptamanii pt astfel de deplasari, si, in acelasi timp, nu am pe cine sa trimit acolo cu vreun fel de imputernicire.
In ce conditii se poate obtine ajutorul de somaj in cazul in care am incheiat conturile cu vechiul angajator prin demisie ? A trecut un an de la renuntarea la acel loc de munca si, din pacate, nu am reusit sa gasesc nimic de la acea data.