avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 265 soluții astăzi
Forum Activitate LLAAVVIINNIIAA

Activitate LLAAVVIINNIIAA

Bun gasit! Va rog sa ma ajutati cu cateva raspunsuri:
1. Daca doresc sa intru in CIC trebuie sa suspend Int.Ind. pe care o am ? Angajatul pe care il am ce statut va avea?
2. Pot intra in CIC doar daca am cotizat cu o anumita suma (mai mica) la Casa de Pensii si la Casa de Sanatate?
3.Sotul meu a terminat somajul in 30 ianuarie. De atunci nu are contract de munca. Poate plati ceva cotizatii din urma la sanatate si la Casa de Pensii ca sa poata intra el in CIC?
Multumiri!!!!
Lavinia
Buna ziua! Va rog sa ma luminati cu cateva informatii.
Care sunt implicatiile, ce ACTE/DECLARATII LA FINANTE/MODIFICAREA PLATII TVA-ULUI (am inteles ca din ''trimestrial'' devine ''lunar'' etc... pentru situatia in care as aduce legume-fructe din Ungaria de la PERSOANE PARTICULARE, care imi emit doar un BORDEROU DE ACHIZITII?
Acum sunt un SRL platitor de TVA la trimestru. Daca ar fi sa devin platitor de TVA lunar nu ar fi mai convenabil sa-mi fac un pfa platitor de tva, asta ca sa nu mai implic SRL-ul care ar trebui sa plateasca lunar ce alta data platea trimestrial prin comertul SI cu alt fel de produse??
Am nevoie de CMR daca transport marfa SRL-ului la care sunt asociat?
Masina de marfa fiind a mea personala, trebuie ssa am un contract de comodat intre mine si SRL?

Va multumesc mult pentru ajutor!
Multumesc Mayer!
Multumesc pentru ajutor!
''Sapand'' pe internet, am gasit in OMFP 1040/2004 urmatoarele:

''48.Nu constituie venit brut si nu se înregistreaza în Registrul-jurnal de încasari si plati sumele
încasate, cum sunt:
- aporturile în numerar sau echivalentul în lei al aporturilor în natura facute la începerea unei
activitati ori în cursul desfasurarii acesteia;
- sumele primite sub forma de credite bancare sau de împrumuturi de la persoane fizice ori
persoane juridice;
- sumele primite ca despagubiri;
- sumele sau bunurile primite sub forma de sponsorizari, mecenat sau donatii.
Pentru aceste categorii de operatiuni fie se deschid fise pentru operatiuni diverse distincte, fie
se întocmesc situatii cu ajutorul documentelor cumulative care sa reflecte situatia acestor sume.
Se admit la deducere numai cheltuielile care sunt aferente realizarii veniturilor si care sunt
platite în cursul unui an fiscal.''
Pai in acest caz cum evidentiez chitantele cu care am platit marfa? Daca le trec ca platite nu voi avea SOLD la sf zilei NEGATIV?
iN ACELASI omfp 1040/2004, referitor la completarea RJIP am gasit:
''Operatiunile înregistrate în Registrul-jurnal de încasari si plati se totalizeaza anual.'' Asta ar insemna ca insir INCASARI si PLATI pana la sf anului si abia atunci trag linie si am un rezultat financiar?
Cum sa procedez cu toate aceste informatii contradictorii?
Nu, nu sunt platitoare de TVA si in acest caz , in NIR, pretul de achizitie il trec cu tot cu TVA, ?
Multumesc inca odata pentru ajutor si rabdare.
Bun gasit! Am deschis la 1 iunie o Intreprindere Individuala.
Va rog mult, ajutor pentru urmatoarele situatii:
1. Cum (si unde?) inregistrez sumele platite pentru achizitia marfurilor pe care urmeaza sa le vand. Incep prin a inregistra in RJIP ca prim document o Dispozitie de Incasare ca APORT INTREPRINZATOR cu sumele cheltuite pe marfa?
2. Pentru deschiderea Int. Ind. am platit niste taxe la Reg. Com , am achizitionat casa de marcat, registre etc, ale caror facturi/bonuri sunt datate anterior deschiderii ''oficiale '' a Intr. Ind. Pentru acestea de asemenea pot face o dispozitie de Incasare TOT ca APORT INTREPRINZATOR???
3. Recuperarea acestor sume se va face cu RESTITUIRE APORT....?
4. Activitatea odata inceputa, operatiunile de incasari si plati se calculeaza zilnic (ca la Reg. de casa) sau lunar?
5. In registrul inventar se trec marfurile cu care incepi activitatea sau doar inventarul la 31.12. ?
6.In RJIP se evidentiaza si incasarea cu card ?
7. Daca scot bani din banca din contul Intr. Ind. trebuie evidentiati si ei in RJIP si facuta dovada cheltuirii lor?
Multumiri anticipate pentru ajutor!!!!!!!!!
Cu exceptia chiriei, a facturii de la Electrica, gaze, salariat, ce alte cheltuieli mai pot deconta?
Diurna, benzina, reparatii/revizii, cheltuieli pentru haine, telefon, cheltuieli cu materiale de curatenie??? Pot deconta toate astea? Pentru ca in fond ele vor exista ...
Multumesc! Ma gandeam ca atata timp cat Int. Ind. nu are statut juridic ar putea fi o problema .
Buna ziua! In cazul in care apar probleme cu plata ratelor catre banca la o persoana juridica pe care am girat-o(eu fiind persoana fizica), banca poate sa imi puna sechestru pe bunurile Intreprinderii Individuale infiintata la cateva luni dupa ce am girat??
Multumesc!
Imi pare rau dar cred ca nu ati inteles.
Eu ( SRL)am girat o societate in momentul in care a primit creditul. Intrebarea era daca scap suspendand activitatea SRL-ului (CARE A GIRAT) si infiintand o INTREPRINDERE INDIVIDUALA ''cumparand'' marfa pe care am avut-o pe SRL(CARE A GIRAT).
Multumesc!
Buna ziua! Va rog sa ma ajutati in urmatoarea problema: Am semnat unei banci un act de garantie pentru o societate care a luat un imprumut de la o banca.
Intrucat criza a afectat acea societate, este posibil ca in viitorul apropiat sa intre in ''conflict'' cu banca. Si cum eu m-am ''angajat'' sa raspund cu bunurile S.R.L-ului la care sunt Administrator, ca sa scap de necazuri m-am gandit sa suspend activitatea firmei - sa vand marfa - si sa deschid o Intreprindere Individuala - cumparand marfa SRL-ului pe care-l suspend.
Pot scapa in acest fel de greseala de a semna acea hartie bancii, respectiv de a gira cu bunurile S.R.L.-ului meu?