avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 909 soluții astăzi
Forum Activitate dum eli

Activitate dum eli

Va rog frumos ajutati-ma cu parerile voastre pentru urmatoare speta: societatea a primit de la un furnizor din Elvetia cateva produse pentru a le expune la cateva targuri de specialitate, urmand ca dupa aceea sa le inapoieze. Pentru aceasta detin: factura proforma, declaratie vamala, factura transport. Cum ar trebui sa inregistrez in contabilitate? Ce tratament fiscal trebuie sa aplic? Multumesc frumos.
SRL-ul meu din Romania inregistrat in scopuri TVA si in ROi, achizitioneaza marfa dintr-un stat UE. Primesc factura fara TVA de la furnizorul din statul membru UE. Societatea mea vinde marfa catre un client din Romania. Transportul marfii se face direct de la furnizorul din UE catre clientul nostru din Romania.
Intrebarea este: cum este corect, d.p.d.v. al TVA, sa inregistrez achizitia si apoi vanzarea?
Achizitie intracomunitara (taxare inversa) si vanzare cu TVA?
Multumesc anticipat.
Este o obligatie legala sa prezinti recomandare de la fostul angajator in momentul unei noi angajarii? Exista un text de lege care prevede aceasta obligatie?
Sunt salariat - munca la domiciliu. Doresc sa-mi dau demisia.
Este legal sa trimit prin posta angajatorului, la sediul acestuia, cererea de demisie? Daca da, care sunt conditiile in care trebuie sa fac aceasta?
Multumesc.
Centralele si accesoriile sunt MARFURI.

Multumesc.
Societatea detine in gestiune bunuri (centrale termice si accesorii) din anii 2007-2009, bunuri degradate, neimputabile. Cu ocazia inventarierii (dec.2012) se intentioneaza scoaterea din gestiune a acestora. Pentru a nu se considera livrare de bunuri si a nu se colecta TVA, Normele Metodologice Cod fiscal prevad printre conditii si: " degradarea calitativă a bunurilor se datorează unor cauze obiective dovedite cu documente".

Intrebarea este cu ce fel de documente se poate dovedi starea de degradare?Cine trebuie sa intocmeasca aceste documente?

Multumesc anticipat.
O societate platitoare de impozit pe venit microintreprindere, are 10 salariati in cursul lunii octombrie 2012. Intreb: daca la 31 decembrie 2012 va avea 9 salariati, poate pastra regimul de microintreprindere pentru anul 2013?
Multumesc.
Multumesc!
Se poate desface casatoria la ofiterul starii civile/notar daca ambii sotii sunt de acord cu aceasta iar copii din casatorie sunt majori? Multumesc!
Biserica a vandut un autoturism unei societati comerciale. S-a incheiat prin notar contractul de vanzare cumparare. Reprezentantul societatii comerciale cere o factura din partea bisericii. Biserica poate sa emita aceasta factura? Aceasta vanzare nu o consideram o activitate comerciala, autoturismul fiind folosit de biserica multi ani innaintea acestei vanzari. Nu este suficient contractul de vanzare-cumparare pt. inregistrarea uin contabilitatea firmei a autoturismului?
Multumesc anticipat!