avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1095 soluții astăzi
Forum Activitate ContSters161538

Activitate ContSters161538

Buna ziua.
Va rog sa ma ajutati cu urmatoarea problema.
REPREZINT O SOCIETATE CU TVA LA INCASARE.
Am un contract de factoring cu o banca, adica eu cesionez bancii, o factura emisa de mine catre un client in valoare de 100 lei cu tot cu TVA.
Banca imi da 80% din valoarea facturii (80 lei) imediat.
Banca urmeaza sa se incaseze in 60 de zile, intr-un cont special suma de 100 lei. Banca face un fel de plata in avans de 80% din valoarea facturii.
Banca va opri comisionul aferent si imi va vira restul de bani.

INTREBARE
Eu cum deduc TVA-ul :
-partial deoarece am incasat 80% din facura urmand ca restul sa il deduc peste 60 de zile cand primesc restul de bani?
-tot deoarece am cesionat intreaga factura bancii (desi in contul meu au intrat doar 80%)?
Puteti sa Imi spuneti si articolul de lege aferent acestei spete .
Răspuns la discuția Impozit profit inregistrat eronat
ioanbutariu a scris:

Ati mentionat "-in anul 2013 prin declaratia 100 (depusa in cele 3 trimestre) am avut de plata un impozit 50.000 lei" dar din ce ati scris mai jos rezulta 30.000 lei.

Corect, am postat eronat distributia sumelor, rectific:
am facut inregistrarea 691=441 20.000 lei (timestru 1-2013)
am facut inregistrarea 691=441 20.000 lei (timestru 2-2013)
am facut inregistrarea 691=441 10.000 lei (timestru 3-2013)



ioanbutariu a scris:

Oricum inregistrarea 691 = 441 trebuia facuta tot in anul 2013,

Pai asta ziceam si eu ca aici am gresit, in loc sa fac inregistrarea la trimestrul 4 (691=441) in 2013 am facut-o in 2014.


ioanbutariu a scris:

in 2014 trebuie inregistrata operatiunea prin cont 117, deci 441 = 117 10.000 lei.

Corect, mersi mult ,
Deci se storneaza inregistrarea facuta de mine 691=441 -10.000
si se face 441=117 10.000 lei
Ai mare dreptate, pana la urma daca lucram corect aceasta suma de ajungea in 117, acum am luato "mai pe scurtatura"

Multumesc din suflet si multa sanatate.
Buna ziua.

Am urmatoare situatie:
-in anul 2013 prin declaratia 100 (depusa in cele 3 trimestre) am avut de plata un impozit 50.000 lei
am facut inregistrarea 691=441 10.000 lei (timestru 1-2013)
am facut inregistrarea 691=441 10.000 lei (timestru 2-2013)
am facut inregistrarea 691=441 10.000 lei (timestru 3-2013)
-in anul 2014 am depus decatatia 101 (aferenta exercitiului fin. 2013) cu o suma de recuperat -10.000 lei
-am facut inregistrarea 691=441 -10.000 (in luna martie 2014 ?!?! din greseala )

Deci:
- declaratiile 100 si 101 sunt depuse corect
- fisa de la administratie are sume corecte in ia
- contul 441 pe total are un sold corect si un rulaj corect (soldul de la sfarsitul anului 2013 se reporteaza in anul 2014 si mpreuna cu rulajul din 2014 da un rezultat corect)

-contul 441 bate cu fisa de la administratie

PROBLEMA:
-contul 691 care are un rulaj in anul 2014 aferent anului 2013
-acesta influenteaza contul 121
-influenteaza calculul impozitului pe profit (declaratia 101 cred ca o "rezolv" eu sa fie bine)
-si cel mai deranjant este ca influenteaza bilantul

CE DORESC:
- "SA DISPATA" suma de -10.000 lei din contul 691 fara sa influenteze alte conturi (in special 441 care este corect)

Multumesc anticipat si va doresc sanatate.
Răspuns la discuția Reevaluare
Deci eu am urmatoarea situatie:
-valoare contabila cladire 250.000 (sold D cont 212)
-reevaluare 227.000
-amortizare 20.043 (sold C cont 2812)
-contul 105 are sold C 32.765 Aceasra suma din 105 vine din alte reevaluari favorabile.

eu am calculat asa :
250000 : 227000 = 1,1
20043 : 1,1 = 18220
20.043 - 18220 = 11822

si am facut urmatoarea inregistrare:
105 = 212 23000 scadere val. MF
2812 = 212 1822 scadere amortizare MF

-Este corect ???
-nu am inteles inregistrarea 105=106 ??? ce suma trebuie sa pun aici ???
-nu stiu (inteleg) la ce va referit cu "considera elemente similare veniturilor la calcul impozitului pe profit" . Adica suma care o sa fie aferenta aceste inregistrari este considerata venit ?
-se poate face 6813=212 230000 lei si tin cont de faptul ca 6813 este nedeductibil si scap de dilema 106=106. Aceasra suma din 105 vine din alte reevaluari favorabile.



Multumesc anticipat.

Multumesc
Buna ziua
am si eu urmatoarea situatie
societatea mea (care este cu tva la incasare)in luna martie am cumparat de la un furnizor(care este cu tva la incasare) marfa si am facut urmatoarea inregistrare
3021 =401
4428A =401
din diferite motive nu am achitat aceasta factura pana in prezent
pot sa deduc tva-ul la aceasta factura tinand cont ca au trecut 90 de zile ? facand inregistrarea 4426A=4428A
Mersi de ajutir.
Va multumesc din suflet pentru ajutorul acordat.
INFORMATII DESPRE ASOCIATIA NON PROFIT
-asociatia nu are angajati
-nu are activitate economica
-cod caen 9499

SCOPUL ASOCIATIEI
-strangerea de fonduri pentru baietelul meu care are o problema de sanatate


ACTIVITATI DESFASURATE: VENITURI
1- a incasat bani dintr-o donatie facuta de o societate comerciala in baza unui contract;
Va rog sa imi spuneti si mie inregistrarea contabila.

2- am incasat bani de la administratia financiara deoarece am depus formularul 230;
Va rog sa imi spuneti si mie inregistrarea contabila.

3- am incasat bani de la persoane fizice care au depus bani in contul bancar;
3a-Va rog sa imi spuneti si mie inregistrarea contabila.
3b-Ce acte mai trebuie sa fac pentru aceste incasari.


ACTIVITATI DESFASURATE: CHELTUIELI
- bani au fost retrasi de mine (presedinte) si folositi pentru tratamentul baiatului (medicamente, aparatura cumparata din SUA, transport cu avionul in SUA, tratament la o clinica din SUA, etc….etc…). Vreau sa mentionez ca toate cheltuielile enumerate mai sus au fost facute pe „persoana fizica” deoarece era foarte complicat sa se faca pe asociatie (import aparatura, taxe vamale, etc.) foarte multa birocratie si hartogaraie. Marea parte a actelor (facturi, chitante, bonuri, etc.) cu care s-au cheltuit banii pe „persoana fizica” le am.
4-Va rog frumos sa imi spuneti si mie ce acte trebuie sa fac intre Asociatie si „persoana fizica” pentru banii retrasi din asociatie si cheltuiti
5- Va rog frumos sa imi spuneti si mie inregistrarea contabila.



DECLARATII DEPUSE IN 2011:
6-nu am depus nici un fel de declaratie TREBUIA DEPUSA VRE-O DECLARATIE ?

VA MULTUMESC ANTICIPAT PENTRU RASPUNSUL LA INTREBARILE 1,2,3a,3b,4,5,6, SI VA DORESC MULTA SANATATE SI NOROC.
Răspuns la discuția formular 230
Cum putem sa stim persoanele care ne-au virat cei 2%
Si cu al doilea formular ce se intampla (omplectaza 2 ori cormularu 230,odata la mine si odata la un alt ong)
ynocentta a scris:

Daca ati achizitionat apartamentul in 2000 si balconul este construit in 1992,verificati la OCPI,daca este operata noua suprafata,


SI DACA NU ESTE cum se poate intra in legalitate ?