avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 598 soluții astăzi
Forum Activitate Traduceri10

Activitate Traduceri10

Aceasta prevedere este din Codul Fiscal din 2003. Intre timp, s-a adoptat Codul fiscal din 2015, unde o asemenea prevedere nu exista.

[ link extern ]
Stimata doamna,

Din pacate,noua Lege a Notarilor Publici impune schimbari dificil de inteles, pe de o parte.

In cazul documentelor emise in mai multe limbi, se pot intalni urmatoarele situatii:
- daca traducatorul este autorizat pe toate limbile respective, e foarte simplu, notarul poate legaliza semnatura traducatorului fara probleme
- daca mai multi traducatori lucreaza pe acelasi document, fiecare dintre ei isi pune la final incheierea, impreuna cu stampilele pe toate paginile si la incheieturi, dupa Lege, iar notarul legalizeaza semnaturile tuturor traducatorilor (Daca au specimene depuse la respectivul Birou Notarial)
- daca traducatorul este autorizat doar pe una dintre limbi, el trebuie sa mentioneze ca pe document exista texte in alte limbi (de preferat fara a se pronunta daca e chineza, ca poate e japoneza si greseste). De asemenea, daca traducatorul traduce doar partea in engleza, sa zicem, el trebuie sa mentioneze ca a realizat o traducere in extras a documentului.

Obligativitatea prezentarii originalelor exista si inainte de noua Lege, doar ca acestea erau prezentate traducatorilor doar. Unii notari solicitau sa vada si ei originalele. Cred ca acest aspect nu poate fi decat benefic, pentru ca s-au realizat numeroase falsuri si traduceri dupa documente fictive...
De asemenea, prin legalizarea semnaturii traducatorului, acesta certifica faptul ca traducatorul este autorizat, si nu este de fapt un individ care si-a falsificat o hartie si si-a facut stampila.
Si se poate, oare, prevedea in cadrul contractului in mod expres ceva de genul

"In cazul in care Beneficiarul serviciilor achita facturile emise in baza prezentului Contract si a ofertelor primite de la Furnizor, prezentul Contract se considera acceptat tacit" ?



Multumesc inca o data!
Buna ziua,

As dori sa stiu prin ce articol de lege se stabileste faptul ca un contract comercial este considerat acceptat tacit in cazul in care Beneficiarul achita facturile emise de catre Prestator, cu conditia ca acest contract sa fie comunicat Beneficiarului inainte de achitarea facturii.

Va multumesc anticipat.
Răspuns la discuția CONCEDIU DE ODIHNA
Concediul de odihna se acorda pentru perioada lucrata, dupa cum s-a mentionat mai sus. Puteti prezenta legea muncii celor care refuza sa va acorde concediu de odihna. Altfel, va puteti adresa unui avocat sau catre ITM. Mult succes!
Răspuns la discuția INCHIDERE PFA
Am si eu o intrebare, va rog, ce trebuie depus la ANAF atunci cand inchizi PFA? Trebuie depuse registrele, sau doar cerere, declaratia venitului realizat si altele asemenea? Merci!
Răspuns la discuția Infiintare PFA
Buna ziua,

Ca si PFA la inceput de drum trebuie sa completezi o declaratie estimativa (Decl. 220), cu venitul pe care preconizezi ca o sa il ai in urmatorul an fiscal. Contributiile la ANAF si Casa de Asigurari de Sanatate se realizeaza ca si cota parte la aceasta estimare pe care tu o realizezi la inceput de an. Apoi, cand anul fiscal se incheie, iti calculezi exact ce ai castigat, scazi cheltuielile avute si obtii profitul. Aceste sume se raporteaza catre ANAF (Decl. 200) si, daca depasesc ce ai estimat la inceputul anului, atunci achiti diferenta. Daca nu, fericire :).

Si cam asta e ciclul pentru fiecare an fiscal. Mai intai estimezi, la inceput, iar la final calculezi ce ai realizat efectiv.

La pensie platesti contributii doar daca depasesti pragul de venit: CAS minim pentru pensie incepand cu 01.01.2011 reprezinta 31.3% din 35% din venitul mediu salarial utilizat la fundamentarea bugetului asigurarilor sociale (2022 lei).
35% din 2022 = 708 lei (baza de calcul); 708*31.3% = 222 lei/luna (minim)

Multa bafta!
As dori sa stiu daca exista, legal, un interval specificat intre doua inventare si daca aceste ore de participare la inventariere trebuiesc platite.
La noi in firma se face inventar lunar, intre orele 22 - 7, ore care nu se platesc sub nici o forma, nici simplu, nici ore noapte, nici compensare cu zi libera.
Deasemenea as vrea sa stiu ce pot face daca am lucrat ore suplimentare, in afara de inventare, in luna mai, iunie, iulie si nu mi s-au platit, nici nu s-au compensat prin zile libere platite. Multumesc.
Si eu sunt in aceeasi situatie ca si tine, niki. Sunt traducator autorizat si traduc ocazional. Astfel, in calitate de traducator ai obligatia sa iti faci contabilitatea (in partida simpla).

Uite cum am procedat eu:
1. CASA DE ASIGURARI DE SANATATE - m-am inscris la ei la inceputul lunii august si am achitat contributia pe tot anul. Cand a venit nebunia din preajma datei de 25 august, am sunat la CAS si am intrebat daca de acum platesc lunar, daca depun declaratii lunar, mentionand ca achitasem deja pt tot anul. Doamna de acolo mi-a zis sa stau linistita daca am platit deja, si ca ne vedem la inceputul anului urmator cu Decizia de Impunere de la ANAF/ Declaratia estimativa pe 2011, pentru a plati pentru 2011.

2. CASA DE PENSII - ca sa evit orice probleme, mi-am facut contabilitatea, si am trimis declaratia necesara.

3. SOMAJ - la fel ca la pensii.

Avand in vedere ca legea este inca ambigua, cred ca cel mai bine, daca poti, trimite declaratii pe 0 (venit net = venitul brut - cheltuieli). Ulterior poti reveni cu rectificativa daca este cazul. Trebuie sa asteptam ca lucrurile sa se aseze si sa treaca panica asta, alimentata intr-o anumita masura de mass-media. Pe unde am sunat si pe unde am fost, dintre cele 3 institutii, am primit informatii lamuritoare. Poate am avut eu noroc :)

Succes!

[ link extern ]