avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 595 soluții astăzi
Forum Activitate silviu2403

Activitate silviu2403

Am inteles, va multumesc pentru raspuns. Da asa mi-a zis ca a schimbat programul de contabilitate si nu mai poate accesa baza veche de date, plus ca baza de date nu poate fi accesata din orice program.
Buna ziua,

In luna noiembrie am schimbat contabilul cu care am lucrat 3 ani. Dupa ce am plecat acesta s-a suparat si momentan nu mai vrea sa colaboreze sub nici o forma cu mine sau cu noul contabil pentru preluarea de situatii.

Exista vreo lege care stipuleaza ca datele lucrate de contabil trebuiesc arhivate electronic si puse la dispozitia clientului in cazul in care le solicita?

Mi-a predat doar baza de date a revisalului nu si arhiva completa pe acesti ani si mi-a zis ca a sters firma din sistem. Se poate face asa ceva?

Daca am nevoie de o situatie de acolo eu cum pot face?

Va multumesc pentru indrumari.
Buna ziua,

Am o firma de 6 ani, pana anul acesta nu am avut probleme semnificative cu afacerea si firma. In octombrie am fost declarat inactiv pentru expirare de sediu social, de atunci au inceput problemele si gandurile negre. Afacerea este sezoniera, mergand binisor, primavara-vara-toamna, iarna stagneaza. In momentul de fata am 3 angajati, stoc de marfa, ceva datorii la furnizori si 7000lei datorii la stat din care 5000lei tva. Firma este momentan inactiva, la tot ce vand platesc tva 20%. La decembrie o sa mai vina de plata cam 4000lei tva. Am facut o firma noua si incerc sa mut afacerea pe cea noua ca sa pot lucra incepand de anul viitor pe ea. Problema mare este cu stocul de marfa, care la orice miscare atrage colectare de tva si deci plata mai departe. Marfa de acum inainte am de gand sa cumpar pe firma noua. Ma incearca multe ganduri zilele acestea, afacerea este ok insa nu extraordinara din punct de vedere financiar, iar cu aceste probleme incepe sa fie o mare problema. Imi puteti da cateva sugestii cum as putea sa scap cu bine din aceasta problema? Ce ar insemna sa pun stop acum si sa fac demersurile sa inchid afacerea? Mi-e teama sa nu incerc aiurea sa rezolv problema cu firma noua si sa ma bag in dotorii si mai mult. Aveam de gand sa incerc sa restabilesc echilibrul cu firma noua in prima parte a anului, sa platesc datoriile pe cea veche si sa o reactivez cu recuperare certificat de tva, iar dupa aceea sa o inchid in bune conditii. Va multumesc
Iulian Manea a scris:

Dupa reactivare primiti si certificatul de TVA, dar depunand declaratia 088.


Multumesc pentru raspuns, teoretic asa am inteles si eu ca dupa reactivare se depune declaratia tva, insa din piata am primit semnale ca TVA-ul se obtine in urma unei proceduri stufoase si in multe cazuri cererile sunt respinse. Din acest motiv ma gandesc sa nu ma trezesc la Decembrie ca trebuie sa platesc tot TVA, pentru ca nu il pot sustine. Din acest motiv gandesc in acest moment o oportunitate sa fac o firma noua pe care sa tranfer afacerea. Problema de care ma lovesc sunt stocurile, nu stiu daca le pot transfera de la firma veche la cea noua fara sa colectez tva-ul pe firma veche. Multumesc

Buna ziua,

Am o societate comerciala de aprox. 6 ani, platitoare de tva si cu datoriile la zi. Mi-a fost declarata inactiva de catre cei de la Anaf pentru ca a expirat sediul social si nu l-am reactualizat la timp. Odata cu declararea societatii inactiva, mi-a fost suspendat si certificatul de TVA. In acest moment colectez TVA insa nu mai pot deduce TVA, deci tot TVA-ul colectat trebuie platit la stat. Am depus cerere pentru reactivarea firmei, insa din cate am inteles de la contabili nu o sa mai primesc si certificatul de TVA. Asadar o sa raman in aceasta situatie in care colectez TVA si o sa il platesc pe tot la stat. In aceasta situatie nu pot functiona, nu pot sustine acest lucru.

Solutia care mi-a fost data este sa fac o firma noua, neplatitoare de tva si sa tranfer stocul de marfa, care este destul de mare pe noua firma. Clientii mei sunt doar persoane fizice in proportie de peste 95%. Ma intereseaza sa functionez in continuare insa sa pot sustine costurile. Transferul de afacere il pot face fara sa platesc TVA la tot stocul tranferat de pe o firma pe cealalta?
Din punctul meu de vedere ma avantajeaza o firma noua neplatitoare de tva pentru ca nu am relatii comerciale cu persoane juridice, marfa este vanduta catre clientul final, persoana fizica.

Va multumesc anticipat pentru sfaturi si idei.

Buna ziua, am primit si eu 2 amenzi de roviegnieta, am platit amenda la circa financiara insa nu si despagubirea, pentru ca nu se specifica in cat timp o poti plati sau nu, nici nu se specifica ce se intampla daca nu platesti despagubirea, penalitati sau altceva. Stiti ceva in acest sens, ce se intampla daca nu platessti despagubirea pe care din cate stiu trebuie platita la banca, BCR parca?
Va multumesc mult pentru detaliile acordate, eu sunt din Bucuresti.
Buna ziua,

Am infiintat de curand o societate comerciala si este prima data cand fac acest lucru. Ce ma sfatuiti sa fac, sa merg la o firma care se ocupa de contabilitate sau sa imi caut un contabil care sa se ocupe de actele contabile. Mentionez ca am mers la o firma de acest gen si mi-au cerut 480ron pentru contabilitate si inca 280ron in cazul in care am 1-4 angajati. Mi-au zis ca se ocupa de tot in cazul acesta, contracte de munca si toate cele. Fiind prima data cand intru in contact cu asa ceva, nu prea am idee ce si sum. Pierd mai mult daca ma ocup eu cu un contabil de asa ceva? Renteaza sa externalizez acest serviciu?

Va multumesc
Buna ziua,

Am un magazin de articole sportive, biciclete, role, patine etc. si in aceasta iarna am adus mai multe perechi de skiuri second pentru sezonul rece. Acum vine intrebarea cea mare pentru ca nu am factura sau acte pentru ele de unde le-am luat. Cum as putea sa le vand legal in magazinul meu, sub ce forma? In regim de consignatie sau cum? imi trebuie o aprobare speciala pentru asa ceva?

Va multumesc.
Buna ziua,

In urmatoarea perioada doresc sa deschid un magazin comercial cu articole sportive, mi-am infiintat un srl care e aproape gata. Ce acte, autorizatii sau orice altceva mai am nevoie pentru a putea incepe activitatea in conditii legale sa nu ma trezesc ca vine cine stie ce control si imi da amenda.

Va multumesc