avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 965 soluții astăzi
Forum Activitate StefanR

Activitate StefanR

Discuție Nume de firma
Ce se poate intampla in urmatoarea situatie:

Am inregistrat o firma cu numele "fch investment" spre exemplu
Am promovat "fch", iar apoi am descoperit o firma cu 15 ani mai batrana care se cheama chiar "fch" si are un domeniu de activitate inrudit (aceasta firma se afla in comunitatea europeana). Mentionez ca la momentul actual nu este marca inregistrata iar chiar daca domeniile sunt inrudite, practic fac chestii diferite.

Mentiune: "fch investment" este o firma imaginara dar care respecta tiparul problemei (primul cuvant nu inseamna nimic, dar poate fi un acronim la multe chestii)
Răspuns la discuția Angajare contabil
Acesta a fost probabil unul dintre cele mai exacte raspunsuri primite pe avocatnet pana acum. Multumesc
Buna seara,

Am infiintat o societate noua (sunt total incepator in acest domeniu dar dornic de cunoastere).
Am discutat cu un contabil si urmeaza sa se ocupe el de contabilitatea mea.
Intrebarile:
1) Exista acte la care ar trebui sa-i refuz accesul?
2) Exista acte la care nu ar trebui sa-l las sa-si faca copii?
3) Ar trebui sa-i pun la dispozitie o stampila pe care sa o ia cu dansul? In acest caz exista vre-un proces verbal anume?
4) Mai exista ceva ce ar trebui sa stiu?

Va multumesc anticipat si as aprecia mult raspunsurile concise la obiecte.
Rezolvarea gasita:
Contract de comodat intre mine (persoana fizica) si firma mea, legalizat la notar ca cei de la finante sa nu aiba ce comenta.
Apropo am mers in 7 birouri la finante pentru a cauta o solutie (oameni foarte de treaba, cel putin cu mine) dar nimeni nu mi-a putut da o solutie exacta si nimeni nu mi-a zis cum ar fi trebuit sa fac de la bun inceput corect.
Omul a stipulat ca spatiul este pentru firmea mea, in curs de infiintare. Deci acordul ar exista iar contractul de comodat ar arata clar o evitare a birocratiei, fiind facut intre mine si firma al carui asociat unic sunt. Mai mult este stipulata si denumirea firmei care va avea sediul social.
Domnul meu, contabila spune ca sunt sanse mici ca cei de la finante sa accepte sa am sediul social intr-un spatiu inchiriat pe persoana fizica, chiar daca in contract este stipulat ca destinatia spatiului este pentru sediul social firma "X".
Din ceea ce gandesc eu, cei de la finante refuza acest lucru pt ca atunci cand vin in control la firma "X", eu, persoana fizica, scot bata de baseball si-i dau afara din "spatiul meu", neavand mandat de la un judecator (timp imi care ma pregatesc pentru control).

Consecinta neaceptarii acestui lucru de cei de la finante este: Nu imi pot recupera TVA-ul pe ceea ce cumpar si am de cumparat de aproximativ 12000 lei.

Intrebare: Atat timp cat in contractul de inchiriere este stipulat ca spatiul nu poate fi subinchiriat, eu, chiriasul il pot da in comodat (comodat fiind diferite de inchiriat)?
Partea cealalta este proprietarul, dar care a plecat ulterior din tara
Buna ziua,
In vederea infiintarii unui SRL-D am inchiriat un spatiu intr-o cladire de birouri.
In contract este prevazut faptul ca este cladire de birouri, se stipuleaza exact spatiul (exista si CF), exista un act aditional in care este stipulat numele firmei mele, este stipulat ca nu se subinchiriaza.
Problema:
Contabila mi-a spus ca daca nu este intre firma mea si proprietarul spatiului atunci cel mai probabil cei de la finante vor refuza sa-si dea acordul pentru a deveni platitor de TVA.
Eu nu as fi putut crea firma daca nu aveam acel spatiu iar actele stipuleaza ca firma mea va avea sediu social acolo.
Intrebarea?
1] Are dreptate contabila?
2] In cazul in care are, contractul de inchiriere prevede ca nu se poate subinchiria dar nu zice nimic de comodat. As putea da in comodat acel spatiu firmei mele?

PS: proprietarul vrea sa ma ajute dar a plecat din tara pentru 3 saptamani, iar mie chiria imi "curge".

Multumesc anticipat

** nu am reusit sa incadrez mai bine acest topic, daca am gresit as fi recunoscator adminului daca l-ar muta si nu l-ar sterge.
Buna seara, am cateva intrebari pt care nu am gasit raspunsuri satisfacatoare.
Ipoteza:
2 angajati + eu
firma va crea soft exclusiv pt ag economici (pt a nu fi nevoit sa cumpar si casa de marcat)

1. Se pot cumpara licente de soft de la alte firme (cumva second hand)?
2. Se pot folosi programele free/open source, dar cele trial?
3. In cazul in care unul dintre angajati vine cu laptop personal, in eventualitatea unui control i se pot verifica soft-urile pt licente?
4. Care tip de ag economic este mai avantajos pt mine? (daca imi inchiriez un birou pt angajatii mei si am pfa, trebuie sa-l declar)?

Va multumesc anticipat!

Pai din cate stiu eu primariile mai pot inmatricula masini doar pentru zona de care raspund ei.
SI mi se pare ciudat sa ai voie in unele judete si in altele nu? Legile nu sunt la nivel national?