ILEGALITATI PRIMARIE unde ma pot adresa? In urma sesizării A.N.F.P. privind numirea si ocuparea ilegala a funcției de secretar/secretar general al unei comune pentru o perioada de aproximativ 12 ani, am primit raportul de control al acesteia.
Conform situației de fapt constatate in raport, raportat la Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici, a rezultat ca persoana respectiva a exercitat cu caracter temporar funcția publică de conducere de secretar al comunei în mod neîntrerupt, în perioada 15.12.2008 - 19.02.2012 și în perioada 15.03.2012 - 07.05.2019, fără a fi emise acte administrative prin care să fie constatată această situație de fapt și pentru perioadele neacoperite de actele administrative enumerate anterior, cu încălcarea prevederilor art. 92 alin (1) și (2) și (3) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
Conform situației de fapt constatate in raport, raportat Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ persoana respectiva a ocupat în perioadele 05.07.2019 - 21.11.2019 și 02.06.2020 - 27.08.2020, funcția publică de conducere specifică de conducere de secretar general al comunei, fără a fi emise acte administrative care să reglementeze această situație de fapt și fără a fi respectate dispozițiile art. 510 alin. (1) şi (2) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare.
Pentru restul perioadelor, respectiv: 15.12.2008 – 14.03.2012, 08.05.2019-04.07.2019, 22.11.2019-01.06.2020, au fost emise dispoziții ale primarului însă ilegale, funcția nefiind scoasa la concurs niciodată in perioada decembrie 2008-august 2020.
Persoana care a ocupat funcția de secretar, este inspector superior in aparatul de specialitate al primarului si nu îndeplinește condițiile de studii si vechime necesare ocupării funcției de secretar/secretar general ( are studii superioare administrative fără master).
Întrebările mele sunt următoarele:
1. Cele constatate sunt abateri, contravenții sau infracțiuni? Unde găsesc reglementările necesare?
2. Care este modalitatea tragerii la răspundere a primarului pentru dispozițiile ilegale care au produs efecte juridice si patrimoniale necuvenite?
3. Actele vizate pentru legalitate de către secretar in perioadele in care nu a avut dispoziție de numire, sunt legale? Pot fi contestate ca nule in instanta?
4. Pentru perioadele in care secretarul nu a fost numit indiferent de forma (legal sau ilegal) se pot recupera de către U.A.T. sumele plătite ca salariu peste cele cuvenite pentru funcția in care a fost încadrată persoana respectiva?
Va mulțumesc anticipat, sper sa pot face dreptate!
In urma sesizării A.N.F.P. privind numirea si ocuparea ilegala a funcției de secretar/secretar general al unei comune pentru o perioada de aproximativ 12 ani, am primit raportul de control al acesteia.
Conform situației de fapt constatate in raport, raportat la Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici, a rezultat ca persoana respectiva a exercitat cu caracter temporar funcția publică de conducere de secretar al comunei în mod neîntrerupt, în perioada 15.12.2008 - 19.02.2012 și în perioada 15.03.2012 - 07.05.2019, fără a fi emise acte administrative prin care să fie constatată această situație de fapt și pentru perioadele neacoperite de actele administrative enumerate anterior, cu încălcarea prevederilor art. 92 alin (1) și (2) și (3) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
Conform situației de fapt constatate in raport, raportat Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ persoana respectiva a ocupat în perioadele 05.07.2019 - 21.11.2019 și 02.06.2020 - 27.08.2020, funcția publică de conducere specifică de conducere de secretar general al comunei, fără a fi emise acte administrative care să reglementeze această situație de fapt și fără a fi respectate dispozițiile art. 510 alin. (1) şi (2) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare.
Pentru restul perioadelor, respectiv: 15.12.2008 – 14.03.2012, 08.05.2019-04.07.2019, 22.11.2019-01.06.2020, au fost emise dispoziții ale primarului însă ilegale, funcția nefiind scoasa la concurs niciodată in perioada decembrie 2008-august 2020.
Persoana care a ocupat funcția de secretar, este inspector superior in aparatul de specialitate al primarului si nu îndeplinește condițiile de studii si vechime necesare ocupării funcției de secretar/secretar general ( are studii superioare administrative fără master).
Întrebările mele sunt următoarele:
1. Cele constatate sunt abateri, contravenții sau infracțiuni? Unde găsesc reglementările necesare?
2. Care este modalitatea tragerii la răspundere a primarului pentru dispozițiile ilegale care au produs efecte juridice si patrimoniale necuvenite?
3. Actele vizate pentru legalitate de către secretar in perioadele in care nu a avut dispoziție de numire, sunt legale? Pot fi contestate ca nule in instanta?
4. Pentru perioadele in care secretarul nu a fost numit indiferent de forma (legal sau ilegal) se pot recupera de către U.A.T. sumele plătite ca salariu peste cele cuvenite pentru funcția in care a fost încadrată persoana respectiva?
Va mulțumesc anticipat, sper sa pot face dreptate!
Pe perioada stării de urgenta, o persoana din învățământ din categoria personalului didactic auxiliar sau nedidactic are dreptul sa opteze conform prevederilor Legii nr. 19 din 14 martie 2020, privind acordarea unor zile libere părinților pentru supravegherea copiilor, în situația închiderii temporare a unităților de învățământ? Angajatorul prin ordin de ministru a dat obligatoriu concediu de odihna tuturor angajaților din învățământ pana pe data de 22 aprilie inclusiv si intenționează sa dea in continuare pana la finalul stării de urgenta (persoana va termina integral de executat concediul pe anul 2020). Persoana este interesata de dreptul la concediu de odihna pe anul 2020, de care are nevoie ulterior pentru probleme personale si nu de plata integrala a salariului pe perioada stării de urgenta! Va mulțumesc anticipat!
Așteptam un răspuns care sa ma direcționeze dar cred ca al dumneavoastră are legătura cu consultanta oferita în privat. Cititul printre rânduri nu va caracterizează. Am avut experienta neplăcuta de a câștiga în fond reprezentându-mă singur împotriva unei părți reprezentate de o casa de avocatura daune în suma consistenta pierdute în recurs de avocat cu onorariu consistent (nu m-am putut reprezenta în continuare neavând studii juridice atestate) datorita neutilizarii unei cai excepționale de atac ca urmare a pronunțării instantei în afara obiectului cererii Teoretic nu ma judec cu nimeni, am procedura prealabila îndeplinită, depinde doar de mine cum formulez acțiunea pentru ca instanta sa constate un lucru dovedit cu înscrisuri. Nu contest în nici un fel rolul și calitatea avocatului dar vreau sa încerc întâi eu sa-mi rezolv problema fiind încrezător ca pot. Întrebarea avea rol de a ma trimite direct la prevederile din norme, legislația fiind foarte stufoasa. Mulțumesc pentru incurajare!
Am făcut un schimb imobiliar în urma căruia conform contractului de schimb am avut de o achitat o sulta ca diferența de preț. Condițiile achitării au fost stipulate în contract (suma, termen, contul bancar) însa nu și modul de confirmare al încasării sultei de către beneficiar. Am achitat sulta conform contractului înainte de termen în contul stipulat în contract, am ordinele de plata în original cu detaliile plații privitoare la contractul de schimb, am extrasul de cont de la banca, dar beneficiarul nu mai este în tara și nu am cum sa-l identific sa confirme prin semnătura ca a primit suma. Din păcate notarul nu a prevazut concret în contract ce se întâmpla la plata sultei (cum se stinge aceasta) deși știa ca beneficiarul va pleca din tara. Mi s-a explicat ca singura soluție este prin instanta prin acțiune în constatare. Datorita numeroaselor site uri cu legislație nu știu exact care sunt legile și variantele actuale și corecte ale acestora. Pentru a putea sa formulez acțiunea în instanta, întrebările mele sunt următoarele: care este baza legala, temeiul de drept (articolul din codul civil și din cel de procedura), ce anume trebuie sa solicit instantei sa constate, dacă acțiunea este supusa taxei de timbru judiciar și dacă da baza legala și suma, dacă competenta teritoriala a instantei este cea unde beneficiarul are ultimul domiciliu (locuințele din contract sunt în același oraș însa eu am domiciliul în alt oraș din alt județ), un eventual model sintetic de acțiune în instanta, dacă pot solicita judecata în lipsa,alte detalii care considerați ca mi-ar fi de ajutor sa concep acțiunea astfel încât sa fie admisibila și sa primesc apoi hotărârea judecătoreasca prin care sa merg la CF. Mulțumesc frumos!
Am intrat pe SITE și am revăzut întrebarea și răspunsul după trei ani și jumătate. Intuiți rezultatul? Am făcut plângerea, prin scrisoare recomandata cu conținut declarat. După cred o luna m-am interesat telefonic și mi s-a răspuns ca solicitarea mea nu exista deși aveam confirmarea de primire! Aveam o copie, am retrimis-o prin alte mijloace .... imposibil de contestat (SRI) și mi s-a răspuns ca totul este ieșit din termen .. BLA, BLA și concluzia pe scurt ........ TRĂIASCĂ JUSTIȚIA!!!! M-am simțit umilit pentru niște mizerabili care încă mai au puteri nebănuite,
O asociație de proprietari compusa din 30 de membri, de pe doua scări alăturate, prin adunare generala, cu votul mai mare de doua treimi a hotărât sa se dividă în sensul ca fiecare scara sa se constituie în asociație separata, respectiv scara A sa rămână cu toate documentele de înființare inițiale si modificarea prin adunare generala și scara B sa își constituie alta asociație. In urma votului, scara care avea și președintele a încercat de urgenta ruperea efectiva, atât din punct de vedere al contractelor semnate cat și al înființării noii asociații pentru scara vecina. Sunt pe scara care trebuie sa își înființeze propria asociație și datorita lipsei persoanelor care pot înțelege și aplica legislația în vigoare am fost desemnat președinte cu rolul de a înființa noua asociație. Toate bune, am făcut statutul, acordul de asociere și urmează sa depun actele pentru înființare. Am solicitat președintelui fostei asociații acordul de asociere inițial pentru ambele scări și statutul și a fost foarte secretos și nu am certitudinea ca este corecta procedura. Convingerea mea și totodată și întrebarea este următoarea: dpdv juridic prima asociație este necesar sa se dizolve și concomitent înființate doua asociații distincte, pentru faptul ca proprietari de la scara B ce urmează sa se înființeze ca asociație sunt și membrii fondatori și statutari al primei asociații (vor apărea în doua asociații diferite ca membrii fondatori). Președintele vechi este foarte grăbit sa scape de scara B, dar nu cred ca este legal prin rămânerea vechii asociații înregistrate inițial pentru ambele scări și modificate prin adunare generala și înființarea a încă uneia cu membrii fondatori ce se regăsesc și în constituirea primei asociații. Doresc o buna informare a vecinilor și procedura legala astfel încât sa nu avem probleme cu justiția!
Am citit cu atentie decizia dar nu stiu cum se procedeaza pentru alesii deja condamnati definitiv inclusiv cu suspendare care nu mai au dreptul de a ocupa functia. Cine face sesizarea? Care este procedura? Cunosc alesi condamnati definitiv care sunt deja in functii contrar acestei decizii.
Multumesc frumos, acum cred ca trebuie sa faca dovada rezidentei, ulterior sa depuna cererea cu documentele specifice si sa i se elibereze cartea de identitate ulterior si pasaportul. Trebuie cred vorbit la aceasta autoritate a cetateniei.