avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1059 soluții astăzi
Forum Activitate angcris

Activitate angcris

Răspuns la discuția Plata factura peste 5000lei
Va multumesc.
Buna ziua. Sunt administrator al unei intr. individuale si am facut o plata mai mare de 5000 lei catre un furnizor depunând banii la banca in contul acestuia.Contabila mea spune ca nu este corect, se considera tot plata cu numerar si ar fi trebuit sa depun banii in contul meu dupa care sa fac un ordin de plata . Am procedat gresit?
Suntem in situatia de a avea datorii foarte mari catre furnizorii de utilitati si din pacate avem multe apartamente de la care nu putem recupera debite de ordinul a zeci de mii de lei . Pentru recuperare avem nevoie de multi bani pentru a platii executorii judecatoresti , bani pe care noi nu ii avem iar furnizorul de apa ne ameninta lunar cu debransarea . Incercam sa excludem din start posibilitatea ca restul proprietarilor sa acopere debitele vecinilor si ne intrebam daca nu exista posibilitatea de a cere in instanta insolventa Asociatiei de proprietari. Care sunt procedurile premergatoare acestei cereri ( daca ea este posibila, bineinteles ) ?
Răspuns la discuția Cont la banca pentru ii
Va multumesc. Credeam ca e obligatoriu din momentul infiintarii .
Tocmai mi-am infiintat o Intreprindere individuala.Adica mi-am ridicat actele de la Registrul Comertului, am facut stampila si acum vreau sa fac contractul de inchiriere pentru spatiul care va fi punct de lucru. Banuiesc ca trebuie sa deschid si un cont la banca. In ce moment trebuie facut acest lucru
Vreau sa inchiriez un spatiu comercial ,iar proprietarul acestuia este tot o soc. com.
Contractul de inchiriere trebuie incheiat la notariat sau putem sa concepem noi un contract semnat de ambele parti? Care sunt pasii urmatori dupa incheierea contractului? Trebuie mers cu el la finante ?



Am demarat formalitatile pentru infiintarea unei Intreprinderi individuale. Initial am dorit sa infiintez un SRL dar cei de la Reg. Comertului m-au sfatuit sa infiintez o Intr. Individ. deoarece este mai ieftin , mai rapid iar contabilitatea se tine in partida simpla.....si am hotarat sa nu mai fac un SRL.Activitatea pe care o sa o desfasor va fi comertul si voi avea max. 2 angajati. As dori sa ma ajutati cu cateva lamuriri:
- cheltuielile pe care le fac cu amenajarea spatiului se vor deduce din veniturile realizate dupa inceperea functionarii firmei la fel ca si in cazul SRL - urilor?
- pe cat timp ar trebui sa inchei contractul de inchiriere pentru spatiu ca sa nu ma trezesc cu surpriza ca proprietarul vrea sa-mi mareasca chiria?
- daca in acest spatiu a functionat pana acum 3 luni o firma cu acelasi profil , eu ca si chirias mai trebuie sa primesc autorizatii de la pompieri, sanepid etc...?
Poate ma puteti ajuta si cu un model de contract de inchiriere al spatiului.
Va multumesc.
Cum se repartizeaza , in mod legal , diferentele de consum la apa rece ce apar intre contorul de la bransamentul scarii si suma consumurilor indicate de contoarele din apartamente. Pana acum noi le-am impartit in mod egal la numarul de apartamente , considerandu-le pierderi pe retelele comune , chiar daca suntem convinsi ca mai sunt si furturi. Unii locatari insa , solicita sa impartim aceste diferente la numarul de persoane. Exista vreo stipulare legala despre modul de repartizare a ascestor " pierderi" , sau se merge pe o hotarare a adunarii generale ?
Cred ca aveti dreptate. Oricum va multumesc amandorura. O astfel de problema o avem si noi ca Asociatie de proprietari in raport cu furnizorul de apa. In anul 2011 am achitat lunar factura curenta plus o parte din restante. ( Din pacate avem restante ) Incepand cu anul 2012 furnizorul nu a mai fost de acord cu plata in acest mod , ei descarcand in contabilitate sumele achitate de noi pe facturi de penalitati si astfel debitul creste tot mai mult si odata cu el cresc si penalitatile. Ce am putea face in acest sens ?
As dori sa aflu care este legea care reglementeaza faptul ca stingerea datoriilor se face in ordine cronologica , incepand cu cele mai vechi. Unii proprietari nu vor sa accepte acest lucru si vor sa achite doar facturile lunare si astfel ajungem la contradictii cu privire la perioada ce e trecuta pe chitanta .