Buna ziua
Am si eu o problema lucrez la un magazin si am urmatoarea problema
-un client s-a intors cu un produs defect fara bonul fiscal si i-am spus ca ii voi inlocui produsul dar el a zis ca vrea altceva sau banii inapoi, i-am explicat ca neavand bonul fiscal nu pot decat sa ii inlocuiesc produsul l-a care a spus ca va reclama la garda financiara ca sa ii caut bonul pe rola martor
Intrebarea este sunt obligat ca comerciant sa stau sa ii caut eu pe rola martor bonul fiscal poate sa reclame asa ceva la garda finaciara
Multumesc
pai cineva a raspuns mai inainte ca se pot include 5 coduri caen la ii ?? si pot avea si angajati
sa inteleg ca daca vreau sa fac reincarcari cartuse +centru copiere trebuie sa am calificari in ambele domenii ca ii?
buna ziua
as dori ca in 2012 sa incep impreuna cu sotul meu o mica afacere de reincarcare cartuse+centru copiere
ca forma de organizare care ar fi mai avantajoasa pt noi srl sau IF?multumesc
Am cumparat o pereche de pantofi la reducere pe care doresc sa o schimb cu alt model dar cei de la magazin nu vor pe motiv ca in aceasta perioada marfa cumparata la reducere nu poate fi schimbata lucru scris de ei si pe bonul fiscal si la casa.
E corect din punct de vedere legal?
Buna ziua
Am o pereche de pantofi cumparata de aproximativ 2 luni care s-au rupt la talpa am fost cu ei la magazin si au zis ca termenul de garantie oferit de ei este de 30 zile si ca nu pot sa ma ajute
Pot sa reclam la opc ?chiar daca ei sustin ca ofera doar 30 zile garantie
cumparatorul invoca faptul ca in legea 449 este prevazut ca " consumatorul are dreptul sa i se aduca produsele la conformitate, fara plata" respectiv"Termenul fara plata, se refera la costurile necesare aducerii produselor la conformitate, inclusiv costurile postale, manopera si materialele"
dar firma i-a inapoiat direct banii fara sa incerce sa aduca produsul la conformitate
a spus ca ne va reclama in instanta.
va rog sa imi spuneti cum sa fac ca nu inteleg mai nimic din legea asta stupida.din punctul meu de vedere legea se refera ca daca i-am fi luat produsul la reparat atunci trebuia sa platim noi costurile aferente repararii dar nu costul deplasarii clientului la magazin inteleg eu gresit?asa toata lumea care reclama un produs ar tebui sa ii platim biletul de autobuz ,taxi etc
Buna ziua
Am urmatoarea problema un pic mai ciudata- un client a cumparat o pereche de sandale care s-au rupt dupa cateva zile, a venit cu ele inapoi la magazin si i-am returnat banii inapoi dupa care a zis ca vrea sa ii platim si deplasarea pana la magazin ca e din alt judet si a trebuit sa vina 100km cu sandalele i-am explicat ca nu se poate acest lucru ca nu se poate demostra de unde a venit el noi i-am dat banii pe sandale si atat.
A plecat foarte iritat ca va reclama la opc sau la alte institutii acest lucru.
Exista vreo lege sau o institutie care poate da curs unei asemena reclamatii?cam stupide
Multumesc
Buna ziua
Am urmatoarea problema- un client a cumparat o pereche de pantofi si la cateva zile a venit ca vrea sa ii schimbe ca i-a incaltat o zi si nu sunt comozi.I-am explicat ca nu putem sa ii schimbam doar pentru ca nu sunt comozi(lucru mentionat si in talonul de garantie) si a spus ca va reclama la opc .
Intrebarea mea este sunt obligata sa ii schimb doar ca nu sunt comozi pentru el?cum se poate demonstra acest lucru? la plecare mentionand ca ii va analiza el bine si sigur va gasi o cusatura sau ceva sa reclame la opc
Cum se procedeaza in acest caz
multumesc
Am citit ca lg 449 spune ceva de neconformitatea produsului dar in acest caz cum se demonsreaza neconformitatea .Asa oricine isi cumpara o pereche de papuci isi face treaba cu ei si dupa aia spune ca nu sunt comozi sau trage de o ata ceva si zice ca nu sunt conformi si reclama la opc - nu mi se pare corect.