avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1032 soluții astăzi
Forum Activitate uip

Activitate uip

buna seara,
va rog sa ma ajutati sa inteleg daca dreptul de prescriptie se aplica in cazul explicat mai jos.
Un S.R.L. intra in insolventa declarandu-se faliment in anul 2007. Tot in 2007 DGEP trimite firmei titlu executoriu. Avand datorii catre stat, DGEP face recurs cerand desfiintarea incheierii de dizolvare, pentru recuperarea creantelor. In 2010 Tribunalul, sectia comerciala de contencios adm. si fiscal dispune intrarea in faliment in procedura simplificata si fixeaza termen ptr. verificarea si depunerea creantelor. DGFP cheama in judecata pe administrator si asociat ptr. raspundere patrimoniala sustinand ca s-au sustras controlului financiar, ascundere documente, etc (fara ca cineva sa se fi prezentat la firma respectiva sau sa trimita o instiintare cu confirmare de primire sau alta modalitate prin care sa ceara evaluarea documentelor contabile). Ce se poate face in acest caz? Exista vreun termen de prescriptie din 2007 cand DGEP a emis titlu executoriu sau a fost intrerupta prescriptia prin recursul lor din 2010?
Va multumesc din suflet daca imi puteti da un sfat
Va rog sa ma ajutati in ceea ce priveste datoriile fiscale la vanzarea unui apartament intre persoane fizice. In afara de impozitul pe locuinta platit de cumparator, la inregistrarea la Administratia Financiara, este perceput si tva?
TVA colectat in urma investitiilor pentru modernizarea si construirea de active noi in domeniul apa si canalizare in care exista active proprii si active concesionate de la consiliul local poate fi dedus? Specific ca la incetarea concesiunii bunurile vor fi predate pe baza de proces verbal nu prin facturare. Va rog mult o lamurire. Multumesc
Va rog sa-mi explicati cum este considerata o societate comerciala care a obtinut un proiect prin POS Mediu, axa 1 care are in concesiune de la Consiliul Judetean, in baza unui contract de delegare, active asupra carora efectueaza investitii din Fonduri de coeziune, Buget de Stat, Buget Local si din bugetul propriu, urmand ca dupa perioada de 49 de ani (cat dureaza concesiunea) sa cedeze activele cu investitiile facute. Considerand ca societatea nu poate deduce TVA nefiind proprietara cum poate deduce aceasta cheltuiala? AM spune ca inregistrarea contabila ar fi 231=404, 231 avand un analitic pentru baza si unul pentru TVA, urmand ca TVA sa fie recuperat prin cererea de rambursare. Problema apare ca in cerere exista rubrica in care trebuie trecut TVA din cheltuieli eligibile dar acesta nu apare in balanta ca TVA (4426). Este corect sa inregistrez:
% = 404
231.01
231.02
considerand 231.01 baza din factura si 231.02 TVA aferent si astfel sa recuperez prin cererea de rambursare cota de TVA pe care societatea a platit-o in contul facturii? Societatea comerciala fiind platitoare de TVA dar Consiliul Judetean (proprietarul) neplatitor.
Va multumesc foarte mult.