avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 498 soluții astăzi
Forum Activitate laau

Activitate laau


Va multumesc pentru raspuns. Am nevoie insa de indrumare pentru ceea ce se poate face din punct de vedere legal. Daca aveam parteneri de dialog la nivel de vecini si presedinte asociatie de proprietari situatia era rezolvata. Din pacate unii oameni nu au iesit inca din pesteri…iar infiltratia aceea existenta de ani de zile ce a distrus deja plafonul la apartamentul se deasupra mea unde nu locuieste nimeni cu siguranta afecteaza structura de rezistenta a blocului.
Adam Grecu a scris:


De multe ori, atat conducerea as. prop., cat si administratorii sunt pusi in fata acestor chestiuni.
In primul rand, aceste probleme trebuie rezolvate intre vecini, pentru ca undeva, la un etaj superior este o defectiune.
Oamenii de buna credinta, verifica si fac o constatare simpla - defectiunea este pe instalatia sa sau, asa cum afirma @latka, defectiunea poate provine de la instalatia comuna.
Acum, este lesne de inteles ca daca defectiunea este a proprietarului, acesta trebuie sa i-a masuri rapide de reparare si eventual se intelege cu vecinii asupra pagubelor produse; daca defectiunea este pe partea comuna, se anunta si as. prop. - poate chiar administratorul, care constata si trebuie urgent sa i-a masuri de remediere a defectiunii, cat si a pagubelor colaterale.
In topicul de fata, am inteles ca vecinul cu defectiunea nu a permis accesul presedintelui sa faca verificarea, adica, cumva si-a facut datoria
Sigur, in acest caz sunt aplicate prev. L196/2018, art. 31(2), insa presedintele nu poate face mai mult. Ca acesta a pus cerere dvs. la avizier, nu stiu la ce s-a gandit, probabil ca o sa-l "stimuleze" pe vecinul de la etajul 5, dar nu cred ca si-a depasit atributiunile ref. la protectia datelor cu caracter personal - fie vorba intre noi...
Mai mult, lasati sa se "rezolve" situatia, daca vecinul de la 5 nu remediaza si pagubele produse locuintei dvs., lasati firma de asigurari sa-si faca treaba.


Din pacate nu mai exista aceste departamente in cadrul primariei.

Alexandru Surcel a scris:

Faceți o plângere la departamentul pentru asociații de proprietari de la primărie, atât pentru refuzul aplicării art. 31 din Legea nr. 196/2018, cât și pentru afișarea la avizieri a cererii dumneavoastră.

Ma aflu in urmatoarea situatie: de cateva saptamani pe plafonul baii au aparut 2 pete mari (infiltratie apa). Am anuntat apartamentul de deasupra unde nu locuieste nimeni, au venit sa verifice, au spus ca si tavanul lor este ud in baie, au inchis apartamentul si au plecat. Presedintele asociatiei mi-a comunicat ca cei de la etajul 5 nu ii permit accaesul sa verifice. Am facut cerere scrisa catre asociatie sa emita preaviz pentru cei de la etajul 5 pentru a permite verificarea. Presedintele a afisat cererea mea ce contine si date personale (numar telefon personal, adresa de mail) la afisierul blocului, fara sa imi comunica inca nici un raspuns. Tavanul este in continura eud, deci defectiune anu este reparata. Am si o asigurare pentru apartament si am deschis dosar de dauna, astept raspunsul asiguratorului.
Ce alti pasi legali pot face pentru a obliga asocitaie de proprietari sa isi faca treaba? Se pare ca ma lupt si cu reaua vointa a presedintelui de asociatie si cu proprietarul inca necunoscut ce are defectiunea si nu vrea sa repare.
Am urmatoarea situatie: am cumparat un apartament in urma cu 2 luni in care nu locuiesc momentan deoarece trebuie renovat si deocamdata nu am inceput acest proces. Panoul cu sigurante electrice este pe scara blocului, neincuiat. De doua ori pana cum cineva mi-a furat siguranta si mi-a lasat apartamentul nealimentat cu energie electrica. O inlocuiesc si dispare din nou. Ce pot face? A cui este responsabilitatea securizarii panoului electric? Multumesc frumos pentru raspuns.
Va multumesc frumos, voi incepe cu plangerea adresata asociatiei. Raspunsul dumneavoastra este foarte clar si acum stiu ce am de facut.
Ma aflu in urmatoarea situatie: un racord din conducta principala apa rece se fisureaza in dreptul apartamentului meu. Ajung la domiciliu in 3 ore (zi de duminica) chem instalator care constata defectiunea dar nu poate interveni decat luni dimineata, dupa ce achizitioneaza niste piese. Il sun pe presedinte, ii comunic situatia, instalatorul vorbeste cu el si il roaga sa opreasca apa pe coloana pentru a nu inunda mai rau apartamentele de jos. Presedintele zice da, dar nu opreste apa. Apa curge toata noaptea. Apartamentele de jos ma ameninta cu procesul. Apoi descoperim ca apa nu poate fi oprita pentru ca e defect robinetul de inchidere. De care presedintele stia ca este defect. Ce este de facut intr-o astfel de situatie? Cum il pot obliga pe presedinte sa isi indeplineasca obligatiile? Ce pasi legali se pot face?
Va rog sa ma ghidati in actiunea de recuperare a dreptului copilului meu. Primaria de sector a decis ca nu aloca burse de perfomanta, indiferent de dosarele depuse. Doresc sa contest aceasta decizie si incalcare a dreptului copilului. Ma puteti invata care sunt primii pasi? Am aflat de aceasta decizie studiind site-ul primariei, scoala nu a anuntat inca nimic. Imi puteti spune ce trebuie sa fac in acest moment?
Răspuns la discuția Taxe timbru contestare executare
Am aflat, este 100 lei taxa de timbru.
Nu mai este nevoie de raspuns, am castigat procesul.
Discuție Motive recurs
Buna ziua,
poate fi motiv de recurs faptul ca instanta a luat in considerare inscrisuri depuse impreuna cu concluziile scrise, in conditiile in care nu fusese depusa nici macar intampinare, deci ne aflam in situatia in care partea adversa nu avea dreptul sa mai depuna inscrisuri sau sa formuleze cereri?