d) scutire de la plata taxei pentru eliberarea autorizatiei de functionare pentru activitati
economice si viza anuala a acestora
salutare!
in septembrie 2010 am actionat in instanta fostul angajattor, contestind decizia de desfiintare a postului detinut de mine.in luna martie, instanta a aprobat contestatia, obligind angajatorul la plata salariilor in toata aceasta perioada. angajatorul a facut recurs la sentinta, termenul stabilit fiind pentru luna noiembrie a acestui an.
intrebarea mea este urmatoarea: in cazul in care instanta superioara va respinge recursul intentat, il va obliga pe angajator la plata salariilor pina la data recursului, sau perioada va ramane cea stabilita de prima instanta?
merci
salutare!
mama mea este persoana cu handicap accentuat gradul 1.
in cazul in care infiinteaza un s.r.l., pierde ajutorul de handicap?
de ce taxe este scutita in activitatea economica?
merci
salutare!
ca orice poveste frumoasa, si aceasta poveste incepe cu "a fost odata un mos si o baba". care au avut ceva terenuri cu suprafata de 4ha. ei nu au avut copii. mostenitorii de drept au fost fratii si nepotii lor. mosul a avut 4-5 frati si nepotii aferenti lor(10). baba a avut un singur frate ce la rindul lui a cauzat 2 nepoti. deci, din partea mosului 10 mostenitori, din partea babei 2 mostenitori. pe titlul de proprietate sunt trecuti toti 12 cu parti egale. intrebarile mele sunt urmatoarele:
1. in instanta ,legal este ca averea sa fie data pe din 2 iar fiecare mostenitor sa se incadreze la jumatatea careia ii apartine lui(10 mostenitori pe 50% si 2 mostenitori pe 50%)?
2. conteaza cit teren a avut fiecare din defuncti, sau se imparte pe din 2?
3. poate fi atacat acest titlu, deja emis?
nu ma coafeaza foarte tare
vreau sa stiu daca este vreo prevedere legala prin care angajatorul sa imi trimita carnetul sau macar sa fie obligat sa il trimita la itm...
salut!
am lucrat la un angajator vreme de 5 ani. mi-am dat demisia si m-am angajat in alta parte, fara insa a-mi lua carnetul de munca. acum vreau sa il recuperez, dar nu vreau sa merg la fostul loc de munca din motive personale. cum pot face asta pe cale legala. mentionez ca i-am trimis o recomandata, solicitind sa imi fie trimis prin posta ori curier carnetul de munca, fostul angajat raspunzandu-mi ca acest carnet nu poate fi trimis asa intrucat se poate pierde.
ok, am inteles.
angajatorul plateste partea mea la acele contributii din salariul meu brut. dar are si el obligatia sa achite la stat partea lui de contributii. asta ca sa stiu daca le fac paguba groasa de tot.
pot solicita angajatorului acte doveditoare ale faptului ca a achitat catre stat toate acele contributii?
mie mi se calculeaza vechime pe toata acea perioada?
2.impozitul inteleg dar chiar si sanatate, si pensii, si somaj? pe aceasta perioada eu nu am avut statutul de salariat
1 deci sa inteleg ca in proportie de 99.99% aceastaa decizie nu mai poate fi intoarsa?
2.impozitul inteleg dar chiar si sanatate, si pensii, si somaj? pe aceasta perioada eu nu am avut statutul de salariat
3.o sa astept hotarirea definitiva
Buna ziua!
Ma numesc T.N. si am fost angajat. in functia de Manager Zonal de Vanzari (COR 121018) la S.C. Q. S.A. in data de 02.07.2010. La data de 27.08.2010 angajatorul ia decizia de desfiintare a postului cf. Legii nr.53/2003 (Codul Muncii), contractul meu de munca incetind la data de 28.09.2010(dupa o luna de preaviz) in conf. cu art. 65 al. I al aceleiasi legi.
Mi s-a comunicat decizia,pe care am contestat-o la Tribunalul Bucuresti Sectia 8 Conflicte de Munca. Angajatoru a depus la dosar in sprijinul deciziei sale o intimpinare in care solicita instantei sa dispuna respingerea cererii mele, ca netemeinica si nelegala ce cuprindea urmatoarele:
-organigrama anterioara concedierii valabila de la data de 09.08.2010( ce cuprindea 17 posturi in deparamentul vanzari apa minerala intre care 3 manageri zonali, printre care si eu)
-organigrama ulterioara concedierii valabila de la data de 28.09.2010(ce cuprindea 16 posturi in departamentul vanzari apa minerala- identical cu cea veche, dar fara postul meu)
-noua organigrama valabila de la data de 15.02.2011(ce cuprinde 17 posturi in department, identica cu cea de la data de 09.08.2010 cu deosebirea ca in loc cei 3 manageri zonali, acum sunt 2 agenti de vanzari+1 mercantizor)
-raportul directorului general privind analiza situatiei financiare pe primele 6 luni ale anului 2010 si pina la zi si propuneri pentru cresterea rentabilizarii economice( e destul de stufos si cu multe tabele contabile, dar spicuiesc doar ce cred ca este interesant si la obiectul problemei: “rezultatele financiare pe ansamblu societatii pe primele 6 luni din anul 2010 sunt positive 348.839 ron” , “costurile activitatii departamentului de vanzari apa minerala au fost sustinute din alte activitati economicedesfasurate de societate care sunt profitabile”, “propunere: reducerea cheltuielilor prind reorganizarea departamentului, respective prin reducerea numarului de posture din organigrama cu 1(unu) post, adica prin desfiintarea unui post de manager zonal”
L-a data de 29.03.2011 Tribunalul a acceptat pe fond contestatia mea, dispunind ca angajatorul sa imi achite despagubiri egale cu salariile indexate, majorate si reactualizate si cu celelate drepturi de care as fi beneficiat daca as fi continuat sa fiu angajat. Mentionez ca nu am cerut reangajarea. Cu drept de recurs, ce urmeaza probabil sa fie facut de angajator
Intrebarile mele:
1.ce ar mai putea sa faca angajatorul, sau ce probe sa mai aduca in sustinerea sa, pentru ca la recurs sa ii fie acordata lui dreptatea?
2.avand in vedere ca salariul meu brut era de 4990ron, ce suma ar trebui sa primesc? (se da valoare bruta? Se da valoare neta? Cine achita impozitul? Se mai achita cotizatiile la pensii si la sanatate?)
3.ce trebuie sa fac pentru a intra in posesia banilor?
In asteptarea unor raspunsuri pertinente, va multumesc anticipat!
Cu stima T.N.