bineinteles ca are calitate de asigurat. Societatea respectiva este cea asigurata, iar masina o poate conduce oricine, dar cu acordul proprietarului (in cazul de fata Societatea). In procesul verbal de la politie, ca si in formularul de intelegere amiabila exista doua rubrici: asigurat si conducatorul auto in momentul accidentului. Societatea asigurata face o imputernicire soferului pt a se ocupa de tot ceea ce este legat de dauna. Iar daca nu sunteti de acord cu suma propusa de asigurator, nu semnati cererea de despagubire si cereti, in scris, recalcularea valorii de despagubire.
calculul se face in felul urmator - in mare: se ia pretul de catalog de nou, la care se scade uzura conform grilei rca, se afla pretul auto actualizat. dupa cum arata auto la momentul accidentul, insp de daune o declara: f buna, buna, satisfacatoare sau naspa. apoi se scade epava (cam 25%).
problema este ca fiecare societate de asigurari lucreaza dupa ce catalog au ei, iar preturile de pornire pot diferi.
de obicei se foloseste Audatexul, noi il consideram cel mai aproape de realitate.
Buna ziua. cazul meu este urmatorul: de 2 ani compania de apa ne tot debranseaza de la apa rece in fiecare luna cate o sapt, iar ne da drumul, iar opreste apa si tot asa se joaca cu noi pe motiv o parte din locatari au datorii mari la apa. mentionez ca este vorba de un bloc cu chirie ANL, iar proprietar este primaria - care refuza sa se implice in evacuarea datornicilor, conform contractului de chirie. Compania de apa da vina pe primarie si primaria pe compania de apa.
Asa ca o parte din cei cu plata la zi s-au hotarat sa mute instalatia de apa pe scara, au strans cateva semnaturi, au luat avizele necesare, au inceput lucrarea cu cine au vrut ei, iar la sfarsitul lucrarii se va inchide definitiv vechea instalatie. Intrebarea mea este: au voie cei de la compania de apa sa ma debranseze, desi sunt cu plata la zi la apa si nu am avut niciodata restante?
si este normal sa-mi platesc eu noua instalatie desi primaria este proprietar??
Am fost si la primarie si au zis ca nu au fonduri pt asa ceva. Am facut o cerere sa-mi scada din chirie suma respectiva, dar nici un raspuns. Si mai am o intrebare: suma de strans este de 600 lei, iar daca ma bransez peste o luna sa zicem, cand am bani, nu-mi mai iau 600 lei, ci 1000 lei si trebuie sa strang semnaturile celor care s-au bransat de la inceput. Nu inteleg diferenta asta de pret. Rog un raspuns urgent de la cei in masura sa-l dea, inclusiv juridic vorbind.
in astfel de cazuri asiguratorii dau culpa comuna
am facut o plangere in atentia primarului, astept un raspuns, dar ma tem ca il stiu
am fost si la compania de apa si am fost de-a dreptul flituiti, ei nu vor sa discute cu noi, ci cu primaria, iar primaria ne trimite la ei. Suntem toti in aceeasi oala si suntem sanctionati deopotriva.
in cazul locuintelor sociale sau cele anl, titularul contractului este cel care se va bucura de apartament.
cazul dvs este similar cu al meu, exact acelasi lucru, dar fara copii
ar trebui totusi sa va interesati la primarie ce se intampla daca veti obtine custodia minorilor.
Sunt un cetatean de bine care obisnuieste ( din pacate) sa-si achite toate darile catre furnizori la timp. De vreo luna si jumatate ne-a fost oprita furnizarea apei calde (lucrari de reabilitare retea), iar de cateva zile ne-a sistat si furnizarea apei reci din cauza datoriilor prea mari - ff multi locatari acumuland datorii exorbitante la apa. Asadar, in momentul de fata nu avem nici apa rece si nici calda, in conditiile in care suntem cu toate platile la zi ( nu am avut niciodata restante nici macar o luna).
Ce se poate face in acest caz, avand in vedere ca ni s-a luat cel mai elementar drept: apa=viata, deci ni s-a luat dreptul la viata
Ce parghii legale ar exista?
Mentionez ca este vorba despre un bloc ANL, proprietatea primariei ( care nu ia masuri impotriva celor care au datorii prea mari).
1/4 din venit, chiar daca parintele nu are absolut nici un venit se stabileste 1/4 din salariul minim pe economie ( ma refer strict la intretinerea unui singur copil)
am un tel care este la reparat in garantie acum pt a 8-a oara. Este la ei de aproape 2 luni si nu am nici un raspuns scris, doar taraganari(vorbe) atunci cand ma duc la magazin. tel a iesit din garantie teoretic, insa faptic trebuie sa prelungeasca garantia cu vreo 3 luni, cat a stat la reparat.
Ce metode legale am in acest caz?
ideea e ca vreau banii inapoi ( a fost un tel ff scump). dupa 2 ani in care nu prea am beneficiat de acest aparat, dupa 3 reclamatii la OPC (nici un raspuns nici de la ei, desi au trecut 2 luni)
rog sprijin
multumesc mult juridic dana