Buna ziua.
As dori sprijin in urmatoarea speta:
Este vorba de un SRL cu capital integral de stat ( cu doi asociati- consiliile locale a doua comune) , care presteaza servicii de intretinere spatii verzi si alte lucrari de constructii pentru cei doi asociati, adica cele doua comune, dar datorita impartirii bugetului pe comune de catre guvern , acestia nu mai pot incheia contracte cu SRL-ul ca nu vor avea bani, iar asociatii au hotarat in februarie 2015 desfiintarea societatii. Pana acum toate sunt in regula. Dar in luna ianuarie 2015 societatea a avut control de la Curtea de conturi si s-a stabilit prin raportul curtii niste datorii catre bugetul local( taxa pe cladire de ex. de 4.000 lei ) restante din 2013 si 2014, constituita in balanta si neachitata pana in prezent, si o suma pe debitori de ex. 3000 lei de recuperat de la o persoana fizica ( aceasta persoana fizica facand un angajament de plata catre societate ca va achita pana la finele anului 2015). Tot societatea are o datorie catre un asociat o suma de 28.000 lei. Obiecte de inventar sau mijloace fixe societatea nu are. daca nu va avea contracte incheiate , firma nu va avea activitate care sa genereze venit, salariatii trebuie sa-i disponibilizeze, deci nu va avea de unde sa achite datoriile. in aceste conditii se poate desfiinta acest SRL?
Nu s-au recuperat deoarece contabila nu a stiut de termenul de depunere a cererii dupa ultima ordonanta din 2010. si s-a depasit termenul de incadrare pentru recuperare. la sanatate nu au mai preluat cererea pentru perioada respectiva. Este vorba de un SRL cu capital de stat si avem in control curtea de conturi, iar acestia au spus ca este obligatoriu de imputat contabilei , ca nu se poate trece pe nicio cheltuiala nedeductibila
Buna seara.
Imi puteti spune ce se intampla in contabilitatea unui SRL cu suma nerecuperata de la sanatate pentru concediile medicale. In ce cont se poate intregistra de pe 4317? Ar fi corect din punct de vedere fiscal sa se treaca pe 6588 ? Am curtea de conturi in control si spune ca nu pot sa trec suma nerecuperata in niciun cont de cheltuiala , ci trebuie recuperata de la persoana care este vinovata pentru suma pierduta.
Buna ziua.
Am urmatoarea speta:
Suntem o societate(SRL) cu capital integral de stat, adica actionari doua comune
prin consiliile locale, sediul firmei este intr-o cladire inchiriata de la Primaria comunei actionare, adica la "mama noastra".Conform Codului fiscal art. 249 alin 3 -"Pentru clădirile proprietate publică sau privată a statului ori a unităţilor administrativ-teritoriale concesionate, închiriate, date în administrare ori în folosinţă, după caz, persoanelor juridice, altele decât cele de drept public, se stabileşte taxa pe clădiri, care reprezintă sarcina fiscală a concesionarilor, locatarilor, titularilor dreptului de administrare sau de folosinţă, după caz, în condiţii similare impozitului pe clădiri." Acest SRL este obligat sa plateasca taxa pe cladire?
Cum inregistrez in contabilitate acest imobil inchiriat , in afara bilantului . Un cont din clasa 8 cu ce cont corespondent?
Daca in noiembrie 2013 s-a anulat din oficiu TVA societatea este obligata sa o colecteze mai departe? SC are activiate. Mentionez ca in dec 2013 nu am mai colectat TVA, contractul cu beneficiarii prevedea o suma +TVA dar societatea a incasat doar suma fara TVA.
Primaria unei comune a infiintat o societatea cu raspundere limitata avand asociat unic Consiliul Local. S-a hotarat in Consiliul local angajarea unui director . Pentru a stabili salariul acestuia este necesara hotarare de consiliu sau este suficient o dispozitie a primarului?
O persoana este angajata in trei locuri cu CIM cu timp partial astfel in doua locuri cu cate 3 ore iar in al treilea loc cu 2 ore pe zi. Lucreaza in fiecare zi . Cum se acorda acestei persoane concediul de odihna ?Este proportional cu orele lucrate la fiecare angajator, adica la doi angajatori va avea cate 8 zile , iar la al treilea 5 zile?
Cand se instituie poprire pe cont pe o anumita suma aceasta se incaseaza automat cand intra bani in contul respectiv deoarece banca nu verifica ce reprezinta acea suma intrata nu verifica intrarile in conturile persoanelor fizice/juridice .
Buna ziua.
Am primit de la o firma de recuperari creante o informare de plata pentru suma de 500 ron - datorie catre societatea care mi-a furnizat internetul.In aceasta scrisoare nu se specifica ce reprezinta suma , dar citind contractul am observat ca la rezilierea inainte de expirarea a doi ani de la contractare sunt obligata sa achit o taxa fixa de 500 ron, deci eu am dedus ca ar fi vorba de aceasta taxa dar poate nu interpretez bine. In 18 august 2010 am solicitat rezilierea contractului incepand cu data de 01.09.2010 , mi-am achitat abonamentul pe luna august 2010 si am completat o cerere care mi s-a spus ca trebuie sa o dau persoanei care incaseaza cv abonamentului ( mentionez ca biroul societatii furnizoare a internetului este la 30km dstanta de localitatea unde locuiesc eu).Intrebarea mea este acea lege care specifica , ca rezilierea contractului se poate face fara obligatia platii taxei fixe nu este valabila si in cazul meu? Anul trecut, cand am solicitat rezilierea contractului mi s-a comunicat verbal ca nu se mai achita acea taxa de reziliere.