...in proiect cat si in caietul de sarcini a fost prevazut de catre proiectant un termen de executie pentru o lucare de 3 luni de zile. Autoritatea contractanta in fisa de date a schimbat termenul de executie reducandu-l la 1 luna. Operatorii economici si-au insusit termenul de executie mentioant in fisa de date si au ofertat in acest sens.
Ce se va intampla cu licitatia? se poate anula?Cum?
a fost incheiat un contract de furnizare de produs cu o anumita cantitate pentru un anumit drum X, dar mai este nevoie si pentru un alt drum. Intrebare : se poate prin act aditional sa mentionez ca se va duce si pe drumul care are nevoie, restul clauzelor nu se modifica, mai ales pretul!!
art.1552 cod civil spune ca Rezolutiunea sau rezilierea contractului poate avea loc prin notificare scrisa a debitorului atunci cand partile au convenit astfel, cand debitorul de afla in intarziere ori cand acesta nu a executat obligatia in termenul fixat prin punerea in intarziere, nu se vorbeste de instanta!
In data de ......... s-a desfasurat o licitatie.A fost desemnata castigatoare o firma X prin care se angaja ca va incepe lucarile in termen de 10 zile de la primirea ordinului de incepere a lucarilor. I s-a dat ordin de incepre a lucarilor dar au trecut 15 zile si nu a inceput nici o lucare.I-am trimis o notificare prin care l-am somat ca in termen de 2 zile sa inceapa lucarile, deasemenea prin aceasta notificare l-am pus in intarziere.conform art.1521, 1522, cod civil. Intrebare:
- cum pot sa ii reziliez contractul ?
- se poate incheia un nou contract cu firma y ce a fost clasata pe locul 2 al licitatie.?
In data de ........... s-a organizat o licitatie.Au participat mai multe firme.Ulterior pe timpul derularii procedurii de licitatie, la cateva zile (dupa circa 7 zile) de la deschidere o firma care a participat la licitatie si-a cerut insolventa la tribunalul comercial.Am intrat pe site tribunalului si am vazut ca urmatorul termen este la o data ulterioara termenului in care trebuie sa se incheie licitatia, in acest sens, la momentul de fata nu exista nici o hotarare definitiva din partea tribunalului ci exista doar in ceea ce priveste admiterea cererii de insolventa si numirea administratorului judiciar. Bineinteles ca la data deschiderii procedurii de licitatie toti participantii au completat declaratiile privind neincadrarea in prevederile art.180 si 181 din O.U.G 34/2006. Avand in vedere situatia neclara in care se afla societatea x si existenta unei posibilitati ca in urma finalizarii procedurii de licitatie sa fie declarata castigatoare, si pe urma sa nu isi poata onora contractul castigat formulez:
Intrebare: Poate fi exclusa firma x de la licitatie? Temeiul Legal?
buna ziua! am si eu o problema in legatura cu activitatea administratroului de la bloc.Din decembrie anul trecut am observat ca plata intretinerii pentru apartamentul pe care il detin a crescut simtitor fata de anii trecuti si o simpla comparatie intre apartamente care au acelasi nr de camere si persoane la mine este mult mai mare. Am adresat o cerere administratorului pentru a clarifica aceasta situatie in sensul ca vreau sa-mi comunice cum a ajuns la acele sume afisate la vizier, insa am primit un raspuns sec din partea acestuia - ,,daca nu-ti convine da-ma in judecata, totul este corect". Am fost la primarie pentru a comunica aceasta situatie dar nici din partea lor nu am primit un raspuns clar cum poate sa-l determine sa imi arate cum a calculat. Intrebare : cum pot sa aflu eu daca suma la intretinere a fost calculata corect daca nu am datele pe care el le foloseste in calcul, pentru a stii in mod sigur daca a gresit sau nu ca sa pot intenta o actiune in justitie. Va multumesc!
Buna, sunt si eu nou pe site.... urmaresc discutiile si ma intereseaza sa dau si eu la SNG... este cineva din Pitesti care se pregateste pentru examen?
sunt consilier juridic la o regie de drumuri judetene si am de clarificat urmatoarea situatie: avand in vedere ca in perioada urmatoare circulatia pe drumurile judetene va deveni dificila datorita conditiilor meteo, la nivelul regiei sa hotarat constituirea unui comandament de iarna care sa asigure permanenta, in cadrul unitati (ofiter de serviciu), si in acest sens a fost intocmit un tabel cu angajatii uitatii,se naste urmatoarea dilema:
in codul muncii, la art 125 alin (2) :,,salariatul de noapte reprezinta: salariatul care efectueaza munca de noapte in proportie de cel putin 30% din timpul sau lunar de lucru" dar in situatia de fapt un angajat executa munca de noapte cel mult o data pe luna (tabelul a fost intocmit cu durata de timp de 12 ore si ca urmare executa doar 12 ore de noapte intr-o luna...,
alin(6) angajatorul care, in mod frecvent utilizeaza munca de noapte este obligat sa informeze despre aceasta inspectoratul de munca"
Intrebarea este urmatoarea: Trebuie sa raportam la ITM aceasta situatie?, si mai ales ca se executa cel mult 3 luni pe an, poate fi considerata ,,frecvent"?
Tabelul intocmit la 12 ore, este corect?
sunt consilier juridic la o regie de drumuri judetene si am de clarificat urmatoarea situatie: avand in vedere ca in perioada urmatoare circulatia pe drumurile judetene va deveni dificila datorita conditiilor meteo, la nivelul regiei sa hotarat constituirea unui comandament de iarna care sa asigure permanenta, in cadrul unitati (ofiter de serviciu), si in acest sens a fost intocmit un tabel cu angajatii uitatii,se naste urmatoarea dilema:
in codul muncii, la art 125 alin (2) :,,salariatul de noapte reprezinta: salariatul care efectueaza munca de noapte in proportie de cel putin 30% din timpul sau lunar de lucru" dar in situatia de fapt un angajat executa munca de noapte cel mult o data pe luna (tabelul a fost intocmit cu durata de timp de 12 ore si ca urmare executa doar 12 ore de noapte intr-o luna...,
alin(6) angajatorul care, in mod frecvent utilizeaza munca de noapte este obligat sa informeze despre aceasta inspectoratul de munca"
Intrebarea este urmatoarea: Trebuie sa raportam la ITM aceasta situatie?, si mai ales ca se executa cel mult 3 luni pe an, poate fi considerata ,,frecvent"?
Tabelul intocmit la 12 ore, este corect?
vreau sa supun discutiei urmatoarea situatie legata de controlori: de multe ori am fost martor si ,,persoana vatamata":( cand un controlor a cerut biletele la control si din motive stiute numai de el a decis ca biletul nu este bun:oops:, sau nici nu te-ai urcat bine in autobuz si te-a oprit sa iti compostezi biletul deoarece sustine el ca ,, ai avut suficient timp sa il compostezi si iti arata jignitor un articol din hotararea consiliului local care prevede acest lucru" .... si in acest caz a inceput sa depuna eforturile si demersurile discutate mai sus.... ,, retinere in autobuz....ordin la sofer sa tina usile inchise...," in plus daca incheie proces verbal martorul omniprezent pe care il trece pe proces - verbal este soferul,:(care nu are cum sa vada dak tu imediat ce te-ai urcat ti-ai compostat biletul...
Intrebare: stiu ca procesul verbal intocmit de acesti controlori are prezumtie de legalitate, dar cand in spatele lor stau fapte pe care le constata prin abuz....ce putem face? cum poti sa contesti procesul verbal mai ales ca de multe ori nu ai cum sa gasesti un martor care sa iti sustina spusele!!!
din acest articol vreau sa se inteleaga ca exista si situatii in care un controlor iti incheie un proces verbal cu o amenda maxima de 500 ron datorita faptului ca biletul pe care la controlat a avut un colt rupt si in acest caz,, ajunge la concluzia ca biletul a mai fost folosit, calatoresti fraudulos si ca urmare trebuie sa platesti AMENDA!!!! eu sunt din provincie si mai exista compostaore pe mijloacele de transport in comun...