Buna ziua , ma poate ajuta cineva pentru urmatoarea situatie ?: un srl neplatitor de tva inregistrat in ROI vinde in UE un obiect (emite invoice) pentru care primeste banii numerar printr-o firma de curierat : i se emite invoice cu cheltuieli de transport si comision .
Stiu ca trebuie intocmite declaratii:
1) declaratia 390 vies pt marfa vanduta
2) Declaratia 301 se completeaza ? pentru ca nu am gasit la explicatii nimic legat de LIVRARE intracomunicare
3)pentru acest invoice de la curier se completeaza declaratii?
ce mi se pare total incorect este faptul ca in contabilitate toate inregistraile trebuie sa reflecte documentele primare ...regula asta nu trebuie sa se aplie si la asociatiile de proprietari ?
o persoana care in 2014 a obtinut venituri din cedarea drepturilor de proprietate intelectuala a primit de la anaf notificare ca a depasit pragul si a fost inregistrat automat ca platitor de tva si ca nu a fost facuta declaratia pana la data de 25.04.2015 ; ce declaratii trebuiesc completate ? cand poate iesi din platitor de tva
din motive pecuniare , in 2013-2014 am acumulat restante la intretinere pe care am inceput sa le platesc incepand din luna octombrie 2014; restantele sunt conform listelor afisate lunar : cote de intretinere lunare , fd de rulment , fond de reparatii, penalitati furnizori, penalitati asociatie .In luna octombrie 2014 am vorbit si apoi am solicitat scris, ca intai sa-mi fie acoperite cotele de intretinere(pentru a nu mi se mai calcula penalitati ) , urmand sa achitat si restul dupa acoperirea cotelor restante ; cererea mi-a fost aprobata de presedinta asociatiei; prima luna am platit numerar si mi s-a scris pe chitanta exact cum am cerut ,iar urmatoarele plati le-am facut prin virament bancar specificand exact cotele lunare pe care solicit sa le achit ; constat ca in listele de intretinere ,au fost acoperite altfel platile mele ,si documentele primare (chitante si ordin de plata ) nu sunt operate conform a ceea ce scrie pe ele in contabilitate ..practic ,documentele pe care le -am ordonat nu au nicio valoare ? este corect, ce pot face?
UN SRL are punct de lucru intr-un spatiu inchiriat ; daca subinchiriaza unei persoane fizice nerezidente ce presupune dpv fiscal si juridic pentru ambele parti ?
o societate comerciala infiintata in 06 ianuarie 2015 solicita la anaf sa devina platitoare de tva din 21.01.2015. A emis o factura cu tva in data de 28.01.2015; este corect sau ar fi trebuit de la 1.02.2015 ? ce urmari pot fi in cazul in care nu e corecta facturarea in ian ?
LA PUNCTUL 1 imi puneam intrebarea daca este legal ca executorul sa cheme pe persoana A sa dea lamuriri in ceea ce priveste veniturile sau proprietatile ...acestea nu le poate afla oficial de la institutii ??