avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 710 soluții astăzi
Forum Activitate tarkanyi

Activitate tarkanyi

Oradea, str. Sulyok Istvan
Reprezentantii companiei vor neaparat sa intre in posesia terenului, spunand ca Legea Bugetului de Stat nu da voie sa investeasca, numai daca terenul este proprietatea lor.

Eu nu doresc sa vand bucata aceasta din proprietate, fiind vorba de cativa metri de front la strada.

Am mai intalnit o asemenea situatie intr-o localitate, unde caminul cultural era retrocedat, intre timp s-au alocat niste sume pentru reabilitare, dar banii au fost trimisi in contul primariei.
S-a rezolvat problema cu un HCL, s-a dat cladirea in folosinta gratuita la primarie, si s-a putut folosi suma pentru reabilitare, deoarece a venit cu destinatie.
O firma de stat poate sa investeasca bani publici intr-un punct de distributie de termoficare, daca terenul in cauza, unde ar trebui construit o cladire de 2X3 mp si un modul de distributie - este proprietate privata?

Adica terenul in cauza trebuie sa fie obligatoriu in proprietatea primariei (trebuie sa vand terenul???) ca sa se poate construi punctul acela, sau exista si posibilitatea de a ramane in proprietatea mea daca le dau in folosinta gratuita???

Trebuie mentionat faptul, ca punctul de distributie exista deja pe teren, exista si o cladire veche, trebuie doar reinnoit si dezvoltat la necesitatile actuale.

Cu multumiri anticipate

In anul 2012 un Consiliu Local aloca in Buget la Capitolul Religie suma de X lei, intr-o alta Hotarare nominalizeaza beneficiarii.
Instiinteaza in scris beneficiarii despre alocarea sumei, anexand si o copie despre Hot. respectiva.
Mentionez, ca nu se precizeaza nici destinatia banilor, nici procedura de intrare in posesie a sumelor. (justificare sume inainte sau dupa primirea banilor).

Suma nu s-a platit la cca. 90% dintre cei nominalizati, dar la unii beneficiari s-a virat suma in 2012. Pe ce criterii, nimeni nu stie.

Reprezentantii Primariei spun ca nu o sa primim sumele alocate, deoarece nu au bani.
In luna deceembrie 2012 Primaria a fost sesizata sa vireze sumele beneficiarilor, dar am primit urmatorul raspuns: - contabila nu se mai duce la Trezorerie anul acesta, o sa primiti in ianuarie 2013. -

INTREBARI:
1. In baza Hotararii de alocare sume este obligata Primaria sa plateasca sumele restante, adica sa aplice Hotararea?

2. Beneficiarii nominalizati care nu au primit banii pot face ceva demersuri legale de a intra in posesia banilor?

Cu multumiri anticipate,
Tarkanyi

In anul 2012 un Consiliu Local aloca in Buget la Capitolul Religie suma de X lei, intr-o alta Hotarare nominalizeaza beneficiarii.
Instiinteaza in scris beneficiarii despre alocarea sumei, anexand si o copie despre Hot. respectiva.
Mentionez, ca nu se precizeaza nici destinatia banilor, adica se poate folosi si pentru reparatii, si pentru functionare, etc. si nu se precizeaza nici procedura de intrare in posesie a sumelor. (justificare sume inainte sau dupa primirea banilor).

Suma nu s-a platit nici pana acum, si suntem in luna iulie 2013.

Important este, ca la unii beneficiari s-a virat suma in 2012, la altii nu.
Pe ce criterii, nimeni nu stie.
Reprezentantii Primariei spun ca nu o sa primim sumele alocate, deoarece nu au bani.
In luna deceembrie 2012 Primaria a fost sesizata sa vireze sumele beneficiarilor, dar am primit urmatorul raspuns: - contabila nu se mai duce la Trezorerie anul acesta, o sa primiti in ianuarie 2013. -

INTREBARI:
1. In baza Hotararii de alocare sume este obligata Primaria sa plateasca sumele restante, adica sa aplice Hotararea?

2. Beneficiarii nominalizati care nu au primit banii pot face ceva demersuri legale de a intra in posesia banilor?

Cu multumiri anticipate,
Tarkanyi
Răspuns la discuția Desfacere CIM dupa 4 zile
Raspunsurile dumneavoastra mi-au fost de mare folos.
Va multumesc.

Cu respect,
Tarkanyi
O persoana (profesor) neprimind loc in invatamant la prima alegere a locurilor, a incheiat un CIM la o firma in data de 27.08.2012, activitatea urmand a incepe din 1 septembrie.
In 31.08.2012 afla ca totusi exista o catedra si va fi angajata in invatamant din 01.09.2012.
Persoana opteaza pentru invatamant si doreste sa desface contractul cu firma inainte de a incepe activitatea.

Conducerea firmei intelege situatia si ar fi de acord cu desfacerea contractului.

Intrebarea mea este daca din punct de vedere juridic se poate desface un CIM dupa cateva zile, situatia fiind introdusa deja in REVISAL.

Cu multumiri anticipate,

Tarkanyi
Va rog sa ma ajutati in legatura cu etapele infiintarii unei parohii cu personalitate juridica.
Din pacate nu am gasit nici o informatie in legatura cu acest subiect.
Este vorba de un cult recunoscut in Romania (reformat), noul Statut al Bisericii fiind recunoscut de HG nr. 186 din 20 februarie 2008.
Intr-o localitate de langa Cluj s-au gasit deja peste 500 de enoriasi, familii care s-au mutat din oras in blocurile nou construite.
Adunarea Generala a celor doua foruri superioare (Protopopiala si Episcopala) a dat deja Hotararea de infiintare a unei noi parohii pe baza cererii Consiliului format dintre enoriasii amintiti. S-a infiintat si organul de conducere, a fost numit un preot si un corator, incredintat cu organizarea parohiei.

Intrebarea mea este:
Care sunt etapele ce trebuie parcurse si actele necesare pentru dobandirea unui CUI/CIF?

Este necesar depunerea unei cereri la Ministerul Justitiei pentru rezervare nume, si depunerea cererii la judecatorie pentru infiinatre ca si la asociatii si fundatii, sau institutiile religioase se inregistreaza numai la ANAF?

Cu multumiri anticipate,
Tarkanyi


In anul 1994 se construieste o cladire pentru prelucrare lapte. Primaria concesioneaza societatii un teren in suprafata de cca. 1000 mp. pe 99 de ani, mentionand in caietul de sarcini ca destinatia concesiunii este infiintare societate de prelucrare a laptelui. Termen: 1 an de la concesiune.
In 1996 firma da faliment, constructia este confiscata de catre Finante, iar contractul de concesiune este transferat printr-un act aditional la o persoana fizica (vecinul), cu acelasi caiet de sarcini.
In 2008 o societate cumpara cladirea de la firma care se ocupa cu insolventa , dar terenul aferent constructiei practic este concesionat la persoana amintita.

Interbarea mea este
1. Daca acest transfer de concesiune a fost legal sau nu?
2. In caietul de sarcini este precizat ca "concesionarul este obligat de a asigura pe perioada concesionarii continuitatea activitatii in scopul in care a fost concesionat terenul". Noul concesionar la care s-a facut transferul nu a folosit nici o clipa terenul in scopul acesta, ci a tranformat practic in gradina.
Nerespectand obligatiile contarctuale, acest contract nu se reziliaza automat dupa termenul de 1 an stabilit?
3.Societatea care a cumparat cladirea poate avea dreptul de a intra in posesia terenului aferent prin cumparare/inchiriere/concesionare de la Primarie?

Va multumesc anticipat pentru ajutor,

Cu respect,
Tarkanyi
Mai am o întrebare. Am citit într-un articol precedent, că patrimoniul composesoratului trebuie înregistrat în contabilitate.

Este adevărat?
Multumesc pentru raspuns.

Scuzati-ma ca nu am fost explicit, dar intrebarea mea se refera la documentul justificativ pe baza caruia se vor inregistra platile.
Deoarece nu exista documente justificative.
Banii s-au scos din cont si s-au impartit cum am descris, dar ce fel de document va justifica plata?

Ajunge o Dispozitie de plata pe numele fiecaruia?

Ei trebuie sa declara aceasta suma ca si venit impozabil?