Monica D a scris:
Buna ziua,
Azi, un reprezentant al angajatorului, avand functia de Manager Securitatea Informatiilor mi-a cerut sa completez un formular cu foarte multe date cu caracter personal. In ceea ce ma priveste am oferit informatiile cerute care se refereau la locurile de munca pe care le-am mai avut, studii, etc. Insa mi s-a cerut sa mai spun daca am fost sau nu plecata in strainatate, in ce perioada si unde. Apoi, fiindca nu sunt casatorita, mi s-au cerut sa declar daca sunt in concubinaj, sau celibatara si sa declar informatii despre partener, cum ar fi: nume, ocupatia, nr tel. adresa e-mail, daca are antecedente penale, amenzi, etc, etc. Acelasi lucru despre frati sau surori. Nu mai tin minte toate intrebarile, dar stiu ca formularul avea vreo 5-6 foi.
La datele care priveau alte persoane decat subsemnata am mentionat ca refuz sa ofer informatii.
L-am intrebat pe managerul respectiv la ce sunt necesare aceste date si mi-a spus ca urmeaza sa elibereze o autorizatie referitoare la secretul de serviciu parca, pe care, daca nu o am, nu-mi voi mai putea desfasura munca. Cu alte cuvinte, fara aceasta autorizatie vor fi nevoiti sa dispuna mutarea mea pe o functie care nu presupune accesul la secrete de serviciu. Functia mea este de Inspector Resurse Umane, iar firma la care lucrez are ca obiect de activitate asigurarea de servicii de paza si protectie.
Este posibil sa fiu schimbata din functie, sau eventual concediata, in cazul in care nu exista o functie compatibila cu pregatirea mea in firma, doar pentru ca am refuzat sa declar date cu caracter personal ale fratelui, prietenului, etc?
Aceste date este normal sa le ofere orice angajat sau viitor angajat.
Celelalte insa deja este prea mult,este vorba despre alte persoane...cum putem vorbi in numele altor persoane?cel mult sa dam nume, prenume,grad rudenie...in cazul in care intram in structurile MAI,altfel m-i se pare absurd si nelalocul lor.
Cred ca orice angajat stie ca informatiile din cadrul firmei la care lucreaza nu trebuie sa le ''vorbeasca''
Doamna angajata mult succes,nu dati alte informatii acestor patroni,angajati-va mai bine la o firma normala,macar raspundeti pt propriile date nu si ale altora,ex.rude,prieten,etc...