avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 679 soluții astăzi
Forum Activitate albalbalb

Activitate albalbalb

Asteptăm cu interes un răspuns competent.

Pana atunci, vă spun ce am facut eu (ce ştiu eu). Pe fiecare factură indiferent cui o trimiti (In UE, non-UE sau RO), trebuie notat si CUI-ul (=CIF). CIF-ul diferă:

- pentru Romania si tarile din afara UE : CIF-ul = CUI . CIF-ul pe care-l folosesc pentru facturlile din tara, il folosesc si pentru SUA, Noua Zeelanda, de exemplu, deci NON-UE.

- pentru tările din UE - notezi CIF-ul care apare pe hartia ce ti s-a dat dupa ce te-ai inscris in ROI - un act micut, albastru, jos scrie CIF-ul, Data atribuirii etc. Daca vreme de un an de zile (parca) nu lucrezi deloc cu cei din UE, s-ar putea sa fii informat ca ai fost radiat din ROI si-apoi sa trebuiasca iarasi sa te inscrii )

Problema e ca, in mod normal, pentru ca factura sa fie document justificativ, ar trebui notate si CIF-ul , adresa etc ale clientului/beneficiarului si unii clienti (firme) nu se grabesc sa-ti ofere aceste date (de tipul CIF-ului)- deoarece la ei in tara legea nu cere neaparat / in acele cazuri (ei = beneficiari) - sa fie notat si CIF-ul lor. Ar fi mai bine sa soliciti aceste date de la inceput (sa vezi daca sunt dispusi sa ti le ofere), altfel te trezesti ca documentele tale nu sunt 100% in regula.

Pe factura se scrie valoarea in RON, dar si valoarea in moneda tarii respective (EUR), asa cum apare in modelele de facturi pe care le putem gasi (destul de usor) pe net.

Cursul valutar folosit este cel din ziua - de la data facturii. Deci, daca am scris factura pe 26 februarie, voi folosi cursul BNR din acea zi, chiar daca am prestat serviciul pe 15 februarie sau chiar daca am fost platit pe 18 feb.(e doar un exemplu). Daca folosesc Pay-Pal (sau alt site), notez si acest lucru (modalitatea de transferare a banilor).

Poate stii deja unele din aceste aspecte. Asteptam si alte raspunsuri.
Buna seara,

Aş dori să vă intreb ce se scrie la sfarsitul anului in Registrul Jurnal de Incasări si Plăţi. Dacă ultima operatiune a fost în noiembrie, de exemplu, scriu ceva dedesubt? (după ultima operatiune) :De exemplu: Venit Brut : xxx, Cheltuieli deductibile :..... Venit net: x x x... si apoi trec la anul următor, in ianuarie sau după ultima operaţiune înregistrată în 2015, se trece direct, dedesubt la prima din 2016 - fără nicio referire la totalul veniturilor nete, brute etc...


O altă intrebare: de unde se poate învăţa bine contabilitatea in partidă simplă (in afara normelor metodologice din 8 iulie 2004 ...? Vă multumesc.

Aştept cu interes un raspuns.
Răspuns la discuția Declaratii dupa deschidere PFA?
Buna ziua,

Probabil la sediul ANAF pentru persoane fizice, dar cel mai bine ar fi să mergeti acolo, la ghişeu, la sediul lor si să intrebati. (Dv sunteti persoană fizică inregistrată ca PFA. Nu sunteti pers. juridică.) LA mine in oras, La Administratia locală a Fin . Publice, suntem grupati pe cartiere, pe zone -la un ghişeu cartierul meu si altele, la alt ghiseu alte cartiere ale orasului.

Da, sunt cateva declaratii de completat. Eu am optat pentru sistem real, nu pentru norme de venit, dar dacă vi se pare mai potrivită aceasta din urmă in cazul dumneavoastră. Trebuie completată o declaratie privind venitul estimat pentru anul acesta, 2016. Veti avea acolo mai mutle rubrici, inclusiv legate de norme de venit sau sistem real etc. Ar trebui s-o rugati pe doamna de la ghişeu să vă indrume.

Spor.

Buna seara,

Aş dori să vă intreb ce se scrie la sfarsitul anului in Registrul Jurnal de Incasări si Plăţi. Dacă ultima operatiune a fost in noiembrie, de exemplu, scriu ceva dedesubt? (după ultima operatiune) :De exemplu: Venit Brut : xxx, Cheltuieli deductibile :..... Venit net: x x x... si apoi trec la anul următor, in ianuarie sau după ultima operaţiune înregistrată în 2015, se trece direct, dedesubt la prima din 2016 - fără nicio referire la totalul veniturilor nete, brute etc...


O altă intrebare: de unde se poate învăţa bine contabilitatea in partidă simplă (in afara normelor metodologice din 8 iulie 2004 ...? Vă multumesc.

Aştept cu interes un raspuns.
Răspuns la discuția penalizari-notarea lor pe factura
Va multumesc!!!
Răspuns la discuția penalizari-notarea lor pe factura
Buna seara,

Va multumesc pentru raspunsurile date si, in primul rand, imi cer scuze pentru raspunsul tarziu. Nu as mai insista pe acest subiect. Ma gandeam la un singur aspect: cand stornezi sau modifici o factura, exista un termen-limita in care ai voie sa faci acest lucru?


[Precizare: am o II (Intreprindere individuala), contabilitatea-in partida simpla.]

CAm atat.



Răspuns la discuția penalizari-notarea lor pe factura
Buna seara,

Pe scurt:

Eu sunt prestatorul de servicii. Am emis, tot eu, o factura pentru activitatea desfasurata ("serviciul prestat").

Am fost atentionata , ulterior, ca, din cauza unor greseli ale mele, voi fi penalizata si, de acceea, suma pe care mi-o vor trimite va fi mai mica decat ce am notat pe factura. Intre noi nu a fost nici un contract scris. Ma intrebam cum sa reflecta aceasta situatie pe factura. O modifc pe prima, o anulez? (Nu stiu)

Relitatea , in final va fi: voi primi o suma mai mica decat ceea ce am scris initial pe factura.

Sper ca am fost ceva mai clara. Daca da, poate ma ajutati si pe mine. Daca nu, nu. Oricum, la Biroul de Asistenta de la Administratia Fin. nu prea a stiut ce sa -mi spuna.

Va multumesc, oricum, pentru bunavointa!
Răspuns la discuția II-stampila
Multumesc. Cu intarziere, e-adevarat. Oricum, de-acum mi-am facut una....
Buna ziua,

Nu stiu cum trebuie sa modific o factura, emisa de ceva timp.
Am de suportat anumite penalizari, o suma clara, dar nu stiu cum sa scriu pe acea factura, aceasta penalizare. Pur si simplu sub serviciile prestate, sa adaug "penalizari"-suma si sa o scad din totalul initial?

Mi-e teama ca nu e chiar asa de simplu.

Va multumesc. Astept cu interes un raspuns.
Buna ziua,

Doream sa scriu si eu un mic raspuns pentru intrebarile puse aici. Desi presupun ca majoritatea raspunsurilor le-ati gasit la adresa data de Laura.

Pentru intrebarile 1 si 3: se aplica direct, dupa ce te inregistrezi pe site; nu esti obligat sa devii mebru, adica sa platesti acea suma -cam mare pentru un incepator.

Autorizatia de traducator, certificatul de traducator, contul bancar nu sunt condtii obligatorii, dar sunt necesare la un moment dat, in partea practica. Autorizatia, cel putin, e mai importanta la noi in tara; pe cei din strainatate ii intereseaza sa dovedesti cumva ca ai pregatire in domeniu: fie ca ai absolbit o facultate de limbi straine (cu specializare in traduceri), fie ca ai un certificat de traducator/ autorizatie in cazul tau.

De pe forumul lor poti afla tot felul de informatii si situatii. Sunt persoane care lucreaza in domeniul traducerilor, cu clienti din strainatate, fara a avea o pregatire speciala ca traducator, dar au multa experienta / pregatire teoretica intr-un anumit domeniu (tehnic, medical, arhitectura etc) si atunci sunt capabili sa faca poate o traducere mai buna in aceste domenii decat un generalist.

Eu cam atat am inteles.

In plus, daca lucrezi vreodata cu cei din Uniunea Europeana (orice fel de client), ar trebui sa te duci din timp si sa te inscrii in ROI - la Administratia Fin. Nu e ceva foarte complicat, sunt doua declaratii de completat (095 si inca una, nu mai stiu numarul ei...)

Pana acum e posibil sa fi aflat toate aceste aspecte, pe forum, acolo, sunt multe probleme discutate- si pe formurile straine, nu doar cel romanesc.

Numai bine