cum se poate obtine un nou pasaport romanesc de catre o persoana care are dubla cetatenie -romana si americana? Sora mea este cetatean american din 2002 si locuieste in SUA. I-au expirat atat pasaportul romanesc (din 2004), cat si cartea de identitate (din 2003). Intre timp, a divortat in SUA (sotul fiind roman, iar casatoria a fost incheiata in Romania). A transcris divortul la Tribunal in Romania (a durat 8 luni). Ea poseda un apartament in Bucuresti. Acum doreste sa obtina un pasaport nou. Cum trebuie sa procedeze, avand in vedere ca nu mai are CI valabila? Va multumesc anticipat pentru sugestii
Ce mijloace legale avem la dispozitie pentru a-l determina pe fostul administrator sa ne predea actele? De circa 6 luni tot incercam, dar fara folos. I-am facut notificare cu termen 17 februarie, actualul administrator si un proprietar s-au oferit sa -l ajute sa puna actele in ordine, dar a refuzat, si in plus, ne sfideaza, bazandu-se pe pilele pe care le are la primarie. Acum o saptamana, am depus si la primarie o sesizare (dar am inteles ca sunt slabe sanse) si la politie. Ideea este ca fostul adm (care este o vecina de bloc) nu a avut nici un registru completat timp de 5 ani (cat a fost administratorul scarii noastre-care este asociatie separata, cu numai 20 apartamente). Impresia noastra este ca nici situatia financiara a asociatiei nu este in regula (nu poate justifica o serie de cheltuieli, fondul de reparatii ar trebui sa fie mai mare etc). Dansa nu vrea sa ne pred ea actele, motivand ca mai are de completat registre si de facut verificari contabile. Fara acte, nu putem nici noi sa cerem o expertiza contabila. Probabil ca ma veti intreba ce a pazit vechiul comitet (presedintele si cenzorul, care au demisionat o data cu dansa)? Doamna administrator a profitat de naivitatea fostului presedinte (care era tamplar de meserie) si de faptul ca cenzorul nu mai locuia in bloc, venind numai sporadic, in ultimul an semnand numai dansa listele de intretinere. Acesta a fost si motivul pentru care i-am cerut in repetate randuri sa ne prezinte registrele si evidentele contabile si am constatat cu stupoare ca nu le avea. Imi cer scuze pentru postarea mai lunga, dar am incercat sa va prezint situatia cat mai exact.
O complicatie frecventa a diabetului este arteriopatia (afectarea arterelor -mai ales cele de dimensiuni mici) membrelor inferioare, ale carei simptome sunt crampele musculare si lipsa pulsului. Sunt afectate mai intai degetele picioarelor ( care se innegresc si se gangreneaza), fiind apoi afectate arterele gambei si in final, ale coapsei. Pentru a salva viata bolnavului (care datorita infectiei poate face septicemie) se practica amputarea segmentului de membru afectat. Prin urmare, ma indoiesc ca este vorba de malpraxis, ci de o evolutie fireasca a diabetului complicat
Nu au invocat nici un temei juridic. A fost o discutie telefonica: am sunat ca sa aflu daca ni s-a aprobat cererea. Vreau sa merg la sediul lor zilele urmatoare si de aceea v-am solicitat sfatul
Am facut notificare firmei ista de reziliere a contractului (semnat acum 9 ani). In prezent, nici 1/3 din membrii asociatiei nu mai sunt aceeasi din 2004 (inclusiv presedintele si administratorul). In contract (incheiat pe 10 ani) nu sunt prevazute clauze la reziliere, ci doar ca se poate rezilia cu acordul partilor. Am avut o multitudine de probleme cu aceasta firma (inventariere aberanta a partilor comune, a tevilor din apartamente :de ex la unele apartamente nu erau trecute tevi, la altele numai la o camera, altele aveau in plus; etc). Asociatia a hotarat cu majoritate de voturi renuntarea la contorizare si revenirea la sistemul "pausal". Evident ca firma ne pune "bete in roate", amenintandu-ne cu penalizari. Este legal acest lucru? Va multumesc
Ce modalitati legale exista pentru angajarea unui administrator pentru o asociatie de proprietari? Evident ca noi, fiind o asociatie cu numai 20 de apartamente- deci cu resurse financiare modeste, am dori sa platim cat mai putin peste salariul administratorului. Se mai poate prin conventie civila, ori trebuie neaparat contract de munca? Multumim anticipat pentru raspuns.
Va rog sa-mi spuneti care este procedura renuntarii la repartitoarele de costuri pentru caldura? Majoritatea proprietarilor din asociatia noastra doresc acest lucru. Exista un anumit procent ( am citit pe alte site-uri diverse variante: jumatate plus 1, 60%)? Va multumesc anticipat.
ce modalitate legala exista pentru ca o reparatie la instalatiile comune sa fie decontata unei persoane fizice (e vorba de un nou vecin care este instalator calificat, dar care nu are firma), care ne-ar percepe un tarif mai mic si ar face reparatia si intr-un timp mai scurt? Exemplu concret: recent am am avut o defectiune (s-a spart o teava si s-a inundat subsolul). Administratorul a chemat o PFA pe care o agreeaza si care ne-a perceput pt. reparatie 1000 lei (materialele costand numai 300 lei). Vecinul respectiv isi oferise serviciile la jumatate din pret (adica numai 200 lei manopera). Administratorul a pretextat ca nu se poate deconta reparatia decat pe baza de factura . Oare nu se putea pe baza unui proces verbal semnat de comitet ?