avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 702 soluții astăzi
Forum Activitate exterminator86

Activitate exterminator86

Nimeni? O idee, un sfat?
Buna seara,

Ma aflu intr-o situatie delicata:
Am cumparat o masina in urma cu cateva luni (fabricatie 2008, euro4, 1.9 tdi), second hand din Craiova. Masina are numere de Dolj si in talon este trecuta persoana care mi-a vandut-o, deci fara intermediari. Cand am facut actele, mi s-a inmanat un certificat de nerestituire a taxei auto datat in 2013, pe care l-am acceptat cu buna credinta, propietarul garantandu-mi ca masina nu are taxa recuperata.
Bun. Fac toate demersurile pentru a inscrie masina si ajung si la ANAF Ploiesti pentru a cere dovada ca nu s-a recuperat taxa. Imi spun domnii de acolo ca nu au cum sa-mi elibereze nimic, deoarece exista o problema: in 2008, cand primul propietar (o firma foarte mare) a inscris-o, a mai inscris alte 3 masini simultan, astfel ca pe ordinul de plata scrie cam asa: "Taxa auto 4 autovehicule - 8.000 lei", fara a se specifica vreo serie de sasiu sau identificare a masinilor in cauza. Domnul de la birou mi-a spus ca banuieste ca taxa s-a platit cu ordinul de plata respectiv, deoarece calculand taxa auto la data respectiva si inmultind cu 4 da fix valoarea ordinului de plata.
Masina din 2008 si pana in prezent a mai avut 6 sau 7 propietari, fiecare inmatriculand-o pe numele lui, asa ca am intrebat cum a fost posibil in cazurile dumnealor. Raspunsul a fost ca din 2013 (cand a fost inmatriculata ultima data) si pana in prezent, s-a implementat in cadrul ANAF-ului o regula care cere verificarea ordinelor de plata ale taxelor, de acolo pornind si problema actuala.
Am discutat cu primul propietar, o firma mare din Bucuresti, ca sa-mi furnizeze o declaratie cum ca la data X prin ordinul de plata Y, s-a platit taxa autovehiculului cu seria de sasiu Z. Nu au vrut sa stea la discutie, mi-au spus ca au mai avut cazuri cu masini de-ale lor si ca nu ma pot ajuta. Punct.
Pe de alta parte propietarul din Craiova ma forteaza sa o inscriu deoarece isi vrea numerele inapoi si nici nu este legal sa circul cu ea mai mult de 30 de zile in stadiul actual.
Se poate face ceva dpdv legal pentru a forta primul propietar sa.mi elibereze o declaratie cum ca la masina in cauza taxa este platita?
Sunt constient ca este vina ANAF.ului 100% dar nu cred ca pot rezolva ceva cu dumnealor.
Alta varianta ar fi plata taxei, DIN NOU, dar sunt totusi 800€ aruncati de pomana..

Scuze pentru povestea atat de lunga.
Mersi frumos.
Răspuns la discuția Chitanta plata TVA pierduta
Multumesc pentru raspunstul prompt.
O sa verific maine.

O seara placuta!
Buna seara,

Sunt adiministratorul unui SRL si as dori sa stiu cum sa procedez in urmatoarea situatie:

Am fost cu foaia de varsamant eliberata de contabila pentru achitarea TVA-ului la sediul ANAF, unde am si efectuat plata.

Intre timp, pana sa ajung la contabilitate, printr-o prostie, s-a pierdut chitanta respectiva impreuna cu foaia de varsamant.

Acum, primesc instiintari de la ANAF cum ca nu s-a efectuat plata respectiva.

Ce ar trebui sa fac in cazul de fata?

Multumesc anticipat.
Buna ziua dragilor,

Va prezint in continuare o situatie tipic romaneasca :O :

Detin o firma care are ca domeniu de activitate vanzarea en gros si en detail de diverse produse electronice pentru service-uri auto, aduse atat din UE cat si dinafara acesteia.

Pasul 1. Comand o interfata de diagnoza din SUA si platesc in avans, prin Paypal. Expeditorul trimite coletul prin DHL express, iar in 2 zile ajunge la Otopeni.

Pasul 2. Valoarea declarata pe colet de catre expeditor este de 100$, deci este taxabil. Totusi, intr-o miscare neindemanatica si datorita volumului mic al coletului, in loc sa ajunga pe banda de verificare vizuala, ajunge pe banda pentru documente si astfel trece de vama fara verificare si fara sa stabileasca vamesul taxa pe care trebuia sa o achit.

Pasul 3. Coletul pleaca din Otopeni si ajunge la depozitul din Ploiesti, unde am mers sa-l ridic. Odata ajuns acolo, domnul de la DHL si-a dat seama ca avand valoarea de 100$ ar fi trebuit sa platesc vama.

Pasul 4. Cei de la depozit din Ploiesti suna la Otopeni, la biroul vamal DHL si le spun despre greseala. Raspunsul a fost: "livrati-l asa, fara probleme"
Nota: au sunat in doua locuri diferite si au primit acelasi raspuns.
Am ridicat coletul fericit din cauza faptului ca in mai putin de 3 zile coletul ajunsese in mainile mele :justcuz:

Pasul 5. Ma intalnesc cu domnul caruia trebuia sa-i vand acel produs, am facut factura, chitanta, tot ce trebuia, eu am incasat banii iar dansul si-a primit produsul.
Toate bune si frumoase.

Pasul 6 (aici lucrurile devin comice). Primesc in aceasta dimineata un email de la domnul din biroul vamal DHL cum ca ar trebui sa merg la depozit sa inapoiez coletul ca sa ajunga din nou in vama si sa-i faca vamuirea! =D> =D> Asa ceva?
Cum sa-mi ceara sa le inapoiez coletul odata ce a fost livrat? Poate eu nu-l mai am, poate i-am dat foc, poate le inapoiez coletul gol sau poate pur si simplu nu mai este treaba mea!

Intrebarile mele sunt urmatoarele:
1. Exista posibilitatea, legal, sa-mi faca ceva DHL din moment ce totul s-a produs din vina lor?
2. As avea nevoie pentru contabilitate totusi de actele vamale, cum sa procedez? Evident, coletul nu poate fi inapoiat din motivele mai sus mentionate.
3. Ar trebui sa achit vama pentru valoarea declarata atunci cand a plecat din USA? (100$). Ma gandesc ca neavand acces la colet nu au cum sa-si dea seama vamesii daca valoarea era sau nu declarata gresit.
4. Tot ce as putea sa le trimit este o scanare cu Invoice-ul (factura) primita de la expeditor si care se afla pe colet pentru vamuire.

Astept o lamurire si imi cer scuze pentru "ditamai" compunerea.

Stima!
Va multumesc pentru raspunsul rapid.

Ma gandeam nu cumva sa existe vreo lege pentru concurenta neloiala sau ceva de genul asta...
Daca Dvs. nu ati intalnit, aproape sigur nu exista o lege in privinta aceasta.

Va multumesc inca odata si o saptamana cat mai placuta!
Buna seara,

As dori sa stiu daca este legal posibil ca o singura firma sa administreze doua magazine online cu aceeasi gama de produse, insa preturi putin diferite.
Ideea este sa atraga clientii prin diverse oferte oferite de catre unul din cele doua magazine si astfel sa se creeze o concurenta in cadrul aceleiasi firme.

PS: M-am gandit sa infiintez o firma si sa angajez doua persoane diferite care sa se ocupe de marketing etc., pentru a crea un fel de concurs, iar dupa o perioada stabilita de timp, sa ramana magazinul cu cele mai bune prestatii.

Va multumesc anticipat!
Buna seara,

Am cumparat de curand de la o firma doua ATV-uri si o Motoreta (cross). Cei de la firma pretind ca sunt aduse din Germania, insa eu am impresia ca provin de undeva de prin Asia... in fine, nu asta e problema.

ATV-urile sunt ale tatalui meu, respectiv fratelui meu mai mic, pe cand eu m-am multumit cu motocicleta.
Pot spune ca dupa aproximativ 50 - 80 km parcursi mi s-a defectat aprinderea electronica. Am mers la ei la Buzau (eu sunt din Ploiesti) si le-am explicat problema.
Nici nu au stat pe ganduri si au spus ca din moment ce am facut atatia km #-o fara sa schimb uleiul, n-are cum sa fie din vina lor si ca oricum elementele electrice nu sunt acoperite de garantie.
Dupa ce am citit de doua ori cap-coada garantia, am ajuns la concluzia ca ceea ce nu este inclus in garantie sunt consumabilele (cauciucuri, placute, filtre, ulei etc.), nicidecum parti electrice sau mai stiu eu ce.
I-am explicat baiatului de acolo faptul ca in garantie scrie clar ca sunt acoperite atat motorul cat si subansamblurile lui.
Atat mi-a trebuit... a schitat imediat o fata gen :angry: si-mi zice: Dar dumneata ai facut reviziile la timp?
Zic, pai... prietene abia daca am facut 50 km si tu imi spui de revizii?
Si apoi imi arata la ultima pagina din garantie un tabel cu revizii obligatorii,
printre care prima era la 3 zile de la achizitie sau 3 ore de functionare... :stunned: , si ca daca nu respect reviziile la ei, garantia e nula.
Asta pe langa faptul ca fiecare revizie costa 150 RON + deplasare de la Ploiesti la Buzau...
M-am conformat si am platit 50 Ron reparatia + inlocuirea aprinderii.

Am apucat sa ma bucur fix 2 zile de ea, ca mi-a crapat efectiv motorul.
Am facut totul ca la carte, am lasat motorul sa se incalzeasca 2 - 3 minute, si am pornit la drum, am apucat sa parcurg maxim 200m cand "trosc"! Ma uit in jos si vad uleiul din motor cum se scurge...

Acum trebuie sa ma lovesc iar de faptul ca nu am facut reviziile la ei?
Mie mi se pare aberant ca prima revizie sa fie dupa 3 zile, a doua dupa 2 saptamani, si tot asa...

Iar pana la urma pur si simplu a crapat motorul, uleiul schimbat in urma cu 2 zile, totul aranjat, strans, curat...

Ce ma sfatuiti sa fac? Exista vreo posibilitate legala ca domnii de acolo sa isi respecte garantiile? Mie unul mi se pare abuziv faptul ca ma obliga sa merg la ei sa fac reviziile, indiferent de faptul ca eu circul sau nu cu motocicleta...

Astept raspunsuri,

Cu stima,
Dragos

[Editat - va rog sa nu postati numele persoanelor fizice sau juridice cu care aveti probleme, Regulamentul forumului nu permite acest lucru. Multumesc]
Nimeni?

Am fost astazi la domnul primar cu doua hotarari (de la Bucuresti de la Craiova), care mentioneaza faptul ca in respectivele orase impozitul anual pentru masinile hibride este redus cu 95%.
Dansul mi-a spus ca aceste hotarari nu au baza legala, in codul fiscal nefiind specificat nivelul de taxare pentru hibride. Dupa spusele dumnealui, ar trebui sa specifice una din doua: fiecare consiliu local calculeaza taxa pentru hibride dupa bunul plac sau, in caz contrar, sa specifice faptul ca in toate judele din Romania, impozitul pentru hibride este micsorat cu 95%.

As dori cineva care cunoaste bine codul fiscal sa ma lamureasca daca exista vreo prevedere privind taxele autoturismelor hibride.

O zi buna!
Buna ziua!

Dupa ce mi-am luat recent o masina cu propulsie hibrida am aflat ca atat in Bucuresti cat si in alte zone din tara masinile hibride beneficiaza de 95% reducere din impozitul anual (care in cazul meu este actualmente 5.600 RON). Am redactat o cerere si am fost sa discut cu domnul primar. Acesta a spus ca intradevar, este posibil, prin votul consiliului local, insa ca trebuie sa prezint articolul din lege sau ceva asemanator pentru a demonstra ca acest "discount" este facut in mod legal.

Intrebarea mea este unde pot gasi articoul de lege care permite astfel de scadere de impozit.

Va multumesc!!