avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 367 soluții astăzi
Forum Activitate florineacsu

Activitate florineacsu

Răspuns la discuția transfer
De ce? Legea nu distinge. În opinia mea, consider că acest transfer este legal şi se poate realiza, din următoarele considerente:
Raţiunea reglementării transferului în interesul serviciului are la bază eficientizarea activităţii autorităţilor şi instituţiilor publice şi interesul public, în conformitate cu prevederile art. 87 alin. (1) lit. a) şi b) din Statutul funcţionarilor publici.
Conform art. 90 alin. (3) şi (4) din Statut, transferul în interesul serviciului se acordă la cererea instituţiei de către conducerea celei de la care pleacă, numai cu acordul scris al funcţionarului public şi poate avea loc într-o funcţie publică de aceeaşi categorie, clasă şi grad profesional cu funcţia publică deţinută de funcţionarul public sau într-o funcţie publică de nivel inferior.
Cum legiuitorul nu distinge între nivelul ierarhic al funcţiei, reiese că transferul în interesul serviciului, faţă de transferul la cerere, poate avea loc pe aceeaşi funcţie a oricăruia dintre nivelele existente în cadrul sistemului.
În acest sens, potrivit art. 8 din Statut, funcţiile publice se clasifică în funcţii publice de stat (în cadrul ministerelor, organelor de specialitate ale administraţiei publice centrale, autorităţilor administrative autonome), funcţii publice teritoriale (în cadrul instituţiei prefectului, serviciilor publice deconcentrate ale ministerelor şi ale celorlalte organe ale administraţiei publice centrale din unităţile administrativ-teritoriale) şi funcţii publice locale (în cadrul aparatului propriu al autorităţilor administraţiei publice locale şi al instituţiilor publice subordonate acestora).
Prin urmare, singurele condiţii care trebuie să fie îndeplinite pentru legalitatea unui transfer în interesul serviciului sunt existenţa funcţiei publice de aceeaşi categorie, clasă şi grad profesional, acestea fiind reglementate expres de lege, după cum urmează:
CATEGORIILE de funcţii publice sunt reglementate de art. 10 alin. (1) din Statut, respectiv: înalţi funcţionari publici, funcţionari publici de conducere şi funcţionarilor publici de execuţie.
CLASELE funcţiilor publice sunt reglementate de art. 9 din Statut, respectiv: clasa I, clasa II şi clasa III
GRADELE PROFESIONALE ale funcţiilor publice de execuţie sunt reglementate de art. 15 din Statul, respectiv: superior, ca nivel maxim, principal, asistent şidebutant.
În cazul în care legiuitorul ar fi dorit excluderea funcţionarilor publici care ocupă un post temporar de la posibilitatea de a fi transferaţi pe un post vacant “permanent”, atunci ar fi trebuit să prevada în mod expres ca o condiţie pentru legalitatea transferului şi “perioada pentru care a fost numit”, astfel cum este reglementată de art. 4 din Statut, respectiv determinată sau nedeterminată.
Mai mult de atât, faptul că art. 4 alin. (3) din Statut prevede că “persoana numită în aceste condiţii – respectiv pe perioadă determinată – dobândeşte calitatea de funcţionar public numai pe această perioadă”, şi, în continuare, a precizat singurul drept de care nu poate beneficia un funcţionar public numit pe perioadă determinată, respectiv acela că “la încetarea raportului de serviciu nu beneficiază de dreptul de a intra în corpul de rezervă al funcţionarilor publici”, conduce la ideea că legiuitorul a dorit ca funcţionarii publici definitivi numiţi pe perioadă determinată să beneficieze – pe perioada cât deţine calitatea de funcţionar public - de toate celelalte drepturi reglementate de lege.
Dobândirea calităţii de funcţionar public definitiv, chiar şi pe o anumită perioadă determinată, are ca efect intrarea funcţionarului respectiv în corpul funcţionarilor publici, pe perioada cât deţine această calitate, ceea ce presupune că acel funcţionar public are toate drepturile prevăzute de lege, inclusiv dreptul la mobilitate în cadrul corpului funcţionarilor publici, astfel cum este reglementat de art. 87 din Statut.
Aceasta a fost şi raţiunea legiuitorului când a reglementat în mod expres “mobilitatea în cadrul corpului funcţionarilor publici”, respectiv modificarea raporturilor de serviciu să vizeze numai pe cei care aparţin corpului funcţionarilor publici, deci funcţionarii publici definitivi, nu şi cei stagiari.
Relevant în acest sens este şi faptul că formalitatea depunerii jurământului în termen de 3 zile de la emiterea actului de numire în funcţia publică definitivă, în formă scrisă – ca o condiţie ad validatem – marchează momentul în care funcţionarul public exercită în mod valabil prerogativele funcţiei sale şi intră, astfel, în corpul funcţionarilor publici.
În situaţia în care s-ar fi dorit ca funcţionarilor publici definitivi numiţi pe perioadă determinată să nu li se poată modifica raporturile de serviciu, atunci legiuitorul ar fi prevăzut acest lucru în mod expres, cum de altfel a procedat cu funcţionarii publici stagiari.
Prin urmare, având în vedere , consider că transferul unui funcţionar public definitiv de pe un “post” cu durată determinată pe un “post” cu durată nedeterminată este legal, în caz contrar fiind încălcat dreptul acestuia la mobilitatea în cadrul corpului funcţionarilor publici, reglementat de art. 87 din Statutul funcţionarilor publici.

Răspuns la discuția transfer
Dar transferul unui functionar public angajat pe durata determinata un post pe durata nedeterminata?
Un funcţionar public numit pe un post temporar vacant poate fi transferat in interesul serviciului pe un post vacant de aceeaşi categorie, clasa, grad profesional ?
Sunt functionar public consilier juridic principal numit pe perioada determinata. In cadrul institutiei exista un post vacant permanent in cadrul altui serviciu, tot consilier juridic principal.
Intrebare: conducatorul institutiei poate dispune mutarea definitiva pe acel post, astfel incat sa ocup o functie publica definitiva?
188 prevede in mod expres doar faptul ca functionarul public numit temporar nu intra in corpul functionarul publici. In rest, acesta beneficiaza de toate drepturile functionarilor publici numiti definitiv.
Răspuns la discuția Proiect divizare firma
Multumesc, aceste acte le-am citit. Eu vreau, daca ma poate ajuta cineva, un model de proiect de divizare.
Am mare nevoie de un model de proiect de divizare firma.
Trebuie sa divid o firma care are in acest moment asociat unic.
La firma mama vor fi 2 asociati (cel unic si altul nou). La firma noua care va lua fiinta va fi asociat unic cel care a fost in firma mama.
Sper ca am fost destul de explicita.
Răspuns la discuția carnet de munca
Ca sa obtina carnet de munca, angajatorul trebuie sa vizeze o cerere tip (de la xerox ITM Giulesti) la inspectorul unde este inscrisa societatea. Cu acea cerere se merge in Pta Amzei + cca.50.000 lei vechi si se elibereaza pe loc carnetul de munca.
Nu are nici o legatura plasarea in strainatate (Legea 156/2000)cu plasarea pe piata muncii interna. Probabil ai dat peste un functionar "incepator" .
Tu esti un furnizor de servicii specializate pentru stimularea ocuparii fortei de munca. Pentru a putea desfasura serviciile de mediere a muncii pe piata interna trebuie sa fie acreditat de AJOFM.
Arata-i ITM-ului HGR 277/2002 completata prin HGR 790/2004.
Răspuns la discuția Protocol complicat

In contractul de inchiriere s-a trecut numai suma pe care o veti plati in lei sau toata suma, inclusiv acordarea de produse?


Ili a scris:
> Buna .
> Sunt un proaspat economist , va rog ajutati-ma cu un raspuns competent .
> Pentru inchirierea unui spatiu comercial s-a negociat o anume suma , urmand ca jumatate din aceasta suma sa se plateasca in lei iar jumatate in produse ale firmei noastre .Mentionez ca cel care ne inchiriaza spatiul e pers juridica .
> Cum justificam si scoatem din contabilitate aceste produse ?
>
Răspuns la discuția plafon de casa
Nu cred ca plata ajutorului de deces poate fi considerata de natura salariilor. Oare nu gasesti alta solutie pentru a nu depasi plafonul de 30 mil/zi ?