Vă mulțumesc de răspuns. Noi avem o precizare în statut, dar cred că este destul de vagă: "Ședințele Adunării Generale se pot desfășura și prin intermediul altor mijloace de comunicare care nu implică prezența reprezentanților în același spațiu fizic."
Bănuiesc că ar trebui să o modificăm.
Și procura cum o obținem? Presupunând că persoanele în cauză sunt plecate din țară? Putem obține un act oficial? E OK o declarația din partea persoanei în cauză?
Care sunt bunele practici și recomandările legate de organizarea ședințelor Adunării Generale pentru Asociații cu participarea online (vot online) a membrilor?
Nu am găsit în legislație (nici nu am știut precis unde să mă uit) legat de acest lucru. Mă interesează în special din punctul de vedere al judecătoriei, să fie de acord cu modul în care demonstrăm prezența și votul online al membrilor.
Ar trebui ca sistemul de vot folosit să fie validat? Să avem un sumar al bazei de date cu rezultatele?
Am depus la judecătoria sectorului 6 un dosar pentru schmbarea conducerii unei asociații non-profit. Cererea ne-a fost respinsă cu motivarea:
"La dosar nu a fost depusă nicio dovadă a convocării ședinței Adunării Generale în conformitate cu dispozițiile art. 37 din statut, respectiv cu 30 de zile înainte de data stabilită pentru întrunire; un înscris intitulat "convocator", în lipsa dovezii comunicării acesuia prin orice mijloace către membrii Asociației, nefiind de natură să probeze îndeplinirea obligației statutuare."
Noi am făcut anunțul ședinței Adunării Generale prin e-mail către o listă de discuții internă a asociației. E suficient să printăm acel e-mail? Care sunt formele acceptate (valide din punctul de vedere al Judecătoriei) de comunicare către membrii Asociației a convocării ședinței Adunării Generale?
Fie o persoană cu funcția de bază la Universitatea POLITEHNICA din București și absolvent al Facultății de Automatică și Calculatoare.
Poate beneficia de scrutirea de impozit pe venit pentru programatori dacă se angajează part time la o firmă de profil?
Am citit Ordinul nr. 539/225/1479/2013 din 22.03.2013 și nu îmi pare a fi o problemă. Nu precizează nimic legat de funcție de bază sau part time:
---
Art. 4. - Scutirea de impozit pe venit prevăzută de art. 55 alin. (4) lit. l) din Legea nr. 571/2003, cu modificările şi completările ulterioare, se aplică lunar numai pentru veniturile de natură salarială obţinute în baza unui contract individual de muncă, indiferent de momentul angajării persoanei care beneficiază de scutire, şi fără a fi condiţionată de contribuţia acesteia la realizarea plafonului minim de venit prevăzut la art. 1 lit. d).
---
Nici în legea 571/2003 nu se specifică:
---
l) veniturile din salarii, ca urmare a activităţii de creare de programe pentru calculator; încadrarea în activitatea de creaţie de programe pentru calculator se face prin ordin comun al ministrului muncii, solidarităţii sociale şi familiei, al ministrului comunicaţiilor şi tehnologiei informaţiei şi al ministrului finanţelor publice;
---
Reprezint o asociație și vrem să refacem statutul acesteia. Pentru aceasta dorim să contactăm și să contractăm un avocat de profil: pentru consultanță juridică și pentru aprobarea statutului nou.
Am accesat pagina de consultanți[1] pentru a contacta un avocat dar nu am știut ce domeniu să selectez pentru modificarea statutului. Este vorba de "Drept civil"?
Îmi puteți oferi, vă rog, indicații despre cum ar trebui să procedez pentru contactarea unui avocat de profil?
O asociație care NU are cont în EURO poate achita o factură în EURO – factură pe numele asociației? Se folosește cursul la ziua facturii al BNR? Este vorba de o factură de la o companie de zbor.