avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 405 soluții astăzi
Forum Activitate tanarobot

Activitate tanarobot

Buna ziua,
Pe 30.10.2022 am facut o comanda pe un site, lenjerii pat. Am primit comanda dar am constatat ca mi-au fost expediate alte produse. Am incercat sa iau legatura telefonic imediat, era dupa ora 17, cu greu mi-a raspuns cineva dar mi-a cerut sa sun dupa ora 10,30. De atunci cred ca am facut peste 100 apeluri fara succes. Am completat si formularul de retur de pe site, am trimis si mail-uri la adresa de contact si mesaje pe WhatsApp fara succes. Din informatiile firmei de curierat am aflat numele furnizorului efectiv al produsului. Dupa o cautare pe internet am aflat ca este o firma infiintata in vara aceasta, am aflat si adresa dar fara telefon sau mail. Intr-un final am reclamat la ANPC. Am explicat situatia si am introdus si numele furnizorului efectiv . Problema este ca se cer si documente gen factura, contract sau bon. Mail-urile de furnizare comanda pot fi folosite ? Si credeti ca am sansa sa se rezolve ceva cu ANPC ?
Multumesc,
Răspuns la discuția Refuz solutionare dosar dauna RCA
Multumesc pentru precizari, nu sunt specialist in domeniu si poate nu am inteles eu totul dar Legea spune ca "Contractul RCA da dreptul persoanei prejudiciate, in cazul producerii unui prejudiciu, sa se poata adresa pentru efectuarea reparatiei oricarei unitati reparatoare auto, in conditiile legii, fara nicio restrictie sau constrangere din partea asiguratorului RCA sau a unitatii reparatoare auto, care ar putea sa-i influenteze optiunea.”
Acest lucru mi-l comunica chiar ASF care mai precizeaza " In conformitate cu prevederile art. 2 alin. 26 din Legea 132/2017 prin unitate reparatoare auto se intelege “persoana juridica care are inscris ca obiect de activitate executarea de lucrari de intretinere si reparatie a vehiculelor si este autorizata pentru aceste activitati; pentru reparatiile efectuate pe teritoriul Romaniei autorizatia este eliberata de catre Regia Autoboma “Registrul Auto Roman”, conform legii.”
Inteleg ca nu se putea interveni pentru un Ferrari dar la Ford sigur. Si tot ASF mai spune "“astfel aveti posibilitatea sa reparati autovehiculul la orice unitate reparatoare legal autorizata pentru autovehiculul in cauza, cu respectarea operatiunilor mentionate in procesul verbal de constatare a avariilor.”
Cu multumiri,
Răspuns la discuția Refuz solutionare dosar dauna RCA
Multumesc pentru raspuns, dar nu se pune problema recuperarii unei sume pentru ca nu am avansat nici o suma, pur si simplu am dus dosarul la alt service unde a fost rezolvat. Problema mea este ca nu consider normal sa fiu refuzat, vezi prevederile legii 132/2017, art. 6 alin.(8), prevederi de altfel amintite si de cei de la ASF in raspunsul lor. Vreau doar sa lamuresc ce institutie a statului are atributii in aceasta zona, mie mi se parea firesc ca ANPC-ul sa se ocupe, dar ei m-au indrumat clar catre ASF iar ASF-ul si-a declinat competenta. Cineva minte sau este incompetent !
In data de 23.05.2018 m-am prezentat la unitatea service Tiriac Auto din Soseaua Bucuresti-Ploiesti 107 cu un dosar dauna RCA . Am fost refuzat pe motiv ca societatea respectiva de asigurari este rau platnic, desi este o societate autorizata de ASF. Am solicitat rezolvarea situatiei in scris, mail, conform legii 132/2017, art. 6 alin.(8), dar am fost refuzat, ca solutie mi-a fost propus un contract de cesiune care ar fi insemnat ca daca in termen de 45 zile societatea de asigurari nu achita reparatia ar trebui sa o achit eu.
In aceasta situatie am facut o sesizare la ANPC, in data de 25.05.2018. Am primit raspunsul pe data de 21.06.2018, dansii constatand ca reclamatia nu este de competenta ANPC ci de competenta ASF catre care a si fost dirijata.
Intr-un final am primit un raspuns si de la ASF, in 23.08.2018, care constata ca, citez, “institutia noastra nu este abilitata legal sa analizeze aspectele semnalate”.
Mentionez ca intre timp am reparat masina la un alt service dar asta nu inseamna ca problema semnalata nu persista.
Intr-un final am revenit la ANPC cu un mail catre cabinet@anpc.ro si raspunsul a fost :
“Aspectele sesizate nu intră în sfera de competențe a ANPC.
Vă recomandăm să vă adresați la ASF - Autoritatea de Supraveghere Financiară,
Sectorul Asigurări-Reasigurări.”
In aceasta situatie am intrat intr-un impas, ca informatician as spune ca sunt intr-o bucla creata de institutiile statului. Ce sfat imi puteti da, asta daca in Romania exista totusi solutie ?

Multumesc anticipat,
Răspuns la discuția reabilitare blocuri
Multumesc, dar nu am clarificat inca problema mea, reabilitarea urmeaza sa se faca, prin urmare administratia nu are contractul, ideea este daca pot fi obigat sa schimb fereastra ? Repet, chiar daca fereastra mea este superioara calitativ, termic in primul rand, celor furnizate in mod curent de firmele de reabilitare si daca pot fi probleme legate de culoare ? Exista o legislatie referitoare la aceste aspecte sau conteaza numai prevederile din contractul cu primaria si daca administratia impune anumite cerinte sau decide numai primaria ?
Răspuns la discuția reabilitare blocuri
Se executa cu implicarea primariei, sector 2 !
Buna ziua,
Ma poate lamuri cineva daca in cazul reabilitarii blocului este obligatorie schimbarea ferestrelor ? Sau in ce conditii trebuie schimbate : inferioare fata de cele care se vor monta, d.p.d.v termic, culoare diferita etc. ? Si in baza caror legi, regulamente etc.
Multumesc mult,
Multumesc pentru raspuns !
Totusi, aceste documente echivaleaza cu o copie dupa cartea de munca ?
Buna ziua,
In vederea obtinerii formularului E104 mi s-a comunicat ca este nevoie de o copie dupa cartea de munca. Eu am lucrat doar in 2011 deci nu am carte de munca decat sub forma electronica. De unde se poate obtine asa ceva ? Institutia respectiva refuza "divulgarea" acestei informatii pe temeiul ca nu este treaba ei !!
Multumesc anticipat,
P.S nu stiu daca am incadrat corect subiectul, daca nu scuze !