Nu te poti inregistra ( nir!) cu marfa cumparata decat daca codul CAEN este pt vanzare cu ridicata nu cu amanuntul cum probabil avea pfa-ul. Firma fiind deja radiata orice control ANAF va considera factura falsa.. O cautare pe ONRC arata daca firma e radiata, suspendata, lichidata. fara activitate.
Nu poti vinde de pe pfa radiat. Poate ai gasit raspunsul pana acum.Si daca ai vinde nu poti inregistra pe noul pfa marfa cumparata de la un CAEN cu vanzare cu amanuntul. Dar fiindca marfa ramasa in stoc iti revine tie in propietater ( Cod Fiscal 2019 atr.68 al.2lit c), poti sa o comsideri aport in natura la noul pfa. Nu e reglementat clar, in ce poate consta aportul noi putant folosii in activitate intregul nostru patrimoniu. Nici majoritatea contabililor nu stiu exact cum se procedeaza dar nici cewi de la ANAF, am fost in mai multe audiente si nu au putut spune clar. Dar vanzare si NIR- exclus
.
A trebuit sa schimbam casele de marcat. Desi sunt noi si au garantie ca orice produs electronic, au 12 luni, ttrebuie conform legii sa avem contract de service si in perioada de garantie.Desii lege obliga firmele furnizoare de case la unele operatii gratuite in perioada de garantie, majoritatea fac contractele de service contra cost cu acelasi tarif ca cel postgarantie. Nu ofera nimic pentruca nu au ce face daca casele functioneaza, datele lunare le scoatem noi sau contabilul, iar in caz de defevtiune reparatiile trebuie sa fie gratuite conform aceleeasi legi.. Nu am reusit sa obtin informatii clare nici de la Min. Finante nici de la anaf care oricum e mai mult blocat si nu poate raspunde.. MF mi-a raspuns ca e obligatoriu contractul de service dar punctele b-d din art.106 trebuie facute gratuit daca e cazul. Atunci ce service ne acorda furnizorii si de ce contracost? Daca nu semnam luam amenda sau furnizorul meu mi-a spus ca nu depune odeclaratie 4100 (sau asaceva) daca nu semnez. Este 400 lei pe an si nu beneficiez de nimic. Fiscalizarea a fost calculata in pretul de achizitie.Are cineva informatii mai clare?
"Varsta standard de pensionare se va reduce pentru persoanele care au lucrat in grupa I de munca, dupa cum se arata in Legea 380/2013" ,iar varsta standard dupa lege este conditionata de o vechime minima de 15 ani.In modificarile recente nu mai apare stgiul de cotizare de 35 ani ceea ce ar fi si firesc la " varsta standard". Este legea interpretabila cum sunt majoritatea legilor in Romania ?
Sotul meu a lucrat 22 de ani, 8 in gr 1 si 14 in gr2.Acum are 58 de ani.Cand se poate pensiona? Limita de varsta se scade datorita grupei, mai e obligatorie cotizatia de 35 de ani?
Imi raspund singura : am citit Regulamentul ,art.99 si am constatat ca hotararea e o prostie cum era de asteptat. CSM -ul nu are interesul ca magistratii sa judece corect sau sa fie deranjati daca nu o fac. Se corecteaza doar greseli de nume sau adrese ( e si asta important la cat sunt de EDITAT judecatorii ) dar hotararile eronate , fara sau CU intentie, sunt tabu !
In Hotararea Plenului CSM nr. 1080/2013 - modificarea si completarea Regulamentului de ordine interioara al instantelor judecatoresti," cererea de indreptare a erorilor materiale" este similara cu "contestatia in anulare"? Eu am facut contestatie in anulare privind omisiunea cercetarii unuia din motivele de recurs.Mi-a fost respinsa contestatia iar in motivare se reiau pasaje din motivarea recursului fara sa se cerceteza motivul invocat si la recurs si in cererea de contestatie in anulare. Pare, dupa raspunsul din motivare, ca efectiv nu a fost citita contestatia. Conform noii hotarari am dreptul la o alta cerere de indreptare a erorii materiale sau , tot conform acestei hotarari publicate de avocatnet, sa fac cerere prin care sa mi se explice motivarea respingerii contestatiei in anulare ? Mentionez ca la termenul dat pentru contestatie nu am fost lasata sa spun nimic, nu stiu de ce am mai fost chemata, puteau sa respinga direct cererea. Schimba ceva noua hotarare ?
Se considera eroare materiala o eroare care poate fi atacata cu contestatie in anulare ? Si daca este o eroare materiala cum se solutioneaza ea ? Mai exact ce face completul - trimite spre rejudecare ? Mi se poate explica ( cum se mai prevede in hotarare ) dece nu s-a examinat unul dintre motivele de recurs nici dupa cererea de contestatie in anulare ?
Referitor la hotararea CSM publicata in Monitor in 7 nov., cum se poate concret folosi aceasta hotarare.Cum se vor solutiona cererile de indreptare a erorilor materiale ? Daca am avut un proces la care mi-a fost respins recursul dar in procesul verbal de contraventie a fost indicat gresit locul unde s-a savarsit asa zisa infractiune ,dar instanta a ignorat dovezile depuse si a considerat ca nu s-a incalcat art.17 la intocmirea PV pot sa consider eoare materiala si sa cer solutionarea sau explicarea hotararii ?
Am citit intr-o postare mai veche ca ne putem adresa la CEDO si in cazul cand ne sunt incalcate drepturile in caile de atac extraordinare.Eu, nefiind suficient informata,am pierdut termenul de 6 luni de la recurs, dar am facut contestatie in anulare si mi-a fost respinsa desi motivul invocat de mine :ca instanta (nici judecatoria) nu a analizat actul sanctionar din prisma disp.art.16 al.1 din OG2/2001, deoarece nu s-a mentionat locul in care am fost gasita efectuand caomert ca PFA, loc in care conform legii nu trebuia sa am acord de functionare de la primarie. In motivarea respingerii contestatiei in anulare se spune"contestatoarea reproduce si textele art,5, atr6 al.1si2 din OGnr.99/2000" dar eu am reprodus si art.4 care defineste " centru comercial" si "cometr in zone publice" si am aratat ca am depus de la inceputul procesului acte care dovedesc ca functionez in " centru comercial".Restul motivelor pentru respingere se refera la aspecte din recursul procesului ,pe care eu nu le-am invocat in cererea de contestatie in anulare. Pot sesiza CEDO in aceste conditii ? Cele 2 motive pentru care am facut contestatia au fost ignorate complet si evident cu rea vointa.
Acesta este paragraful la care ma refer din cererea mea:
OG nr.99/2000 , aprobata prin legea 650/2002
Art. 4
În întelesul prezentei ordonante, următorii termeni se definesc astfel:
o)centru comercial - structura de vanzare cu suprafata medie sau mare in care se desfasoara activitati de comercializare cu amanuntul de produse, servicii de piata si de alimentatie publica, ce utilizeaza o infrastructura comuna si utilitati adecvate. Suprafata de vanzare a unui centru comercial este rezultata din suma suprafetelor de vanzare cu amanuntul de produse si servicii de piata si de alimentatie publica cuprinse in acesta;
p) comert in zone publice - activitatea de comercializare a produselor si serviciilor, desfasurata permanent sau sezonier in piete, targuri, oboare, pasaje publice, porturi, aeroporturi, gari, autogari, drumuri publice si strazi sau orice zona de alta natura destinata folosintei publice."
Art. 5. - (1) Orice exercitiu comercial se desfasoara numai de catre comercianti autorizati in conditiile legii.
Art. 6. - (1) Comertul in zone publice se desfasoara in structuri de vanzare cu sediu fix sau ambulant.
(2) Exercitarea activitatii de comercializare in zone publice este supusa acordului autoritatilor administratiilor publice locale sau ale sectoarelor municipiului Bucuresti, dupa caz, cu respectarea regulamentelor proprii ale acestora si a planurilor de urbanism.