avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 716 soluții astăzi
Forum Activitate 01234

Activitate 01234

Când suprafață concesionata se modifica în urma unor măsurători cadastrale și se mai cere și plata unei garanții conform unei cărți Funciare și deja se eliberează pe lângă contractul de concesiune existent actul adițional,se mai poate face ceva???

Cabinet individual de avocat „Petrescu C.” a scris:

Trebuie anulat PUZ-ul modificator.

Am un magazin mixt unde îmi desfășor activitatea.Magazinul e amplasat pe o suprafață concesionata.Am contract de concesiune pe 2,5 ani.Mai mulți ani nu mi.au acceptat primaria.
Alipit de magazin am pus pe domeniu public acum 10 ani o miniterasa (o prelată pe un schelet metalic) pt.care am plătit ocuparea temporară anual pron acorduri.Deci pana acum am plătit redevențe contractului de concesiune pe magazin separat anual și pe miniterasa prin acorduri separat.
Anul acesta de la biroul contracte primărie mi s.a dat planul zonal cu mențiunea să întru în legalitate de la 1 ian.2015 conform legii 50/1991/art.13....și sa merg la urbanism.
Am mers acolo.si mi s.a spus ca a doua obtiuni:
1.sa solicit în cerere extinderea suprafeței (adică în contractul de concesiune actual sa între și suprafață miniterasei.
2.Sa fac contract de concesiune separat pe miniterasa.
Am făcut cererea ,am atașat pe lângă planul zonal și planul de situatie(chemând o firmă de cadastru pt.masuratori).
Am fost chemata la birou contracte sa semnez un act adițional eliberat doar pe suprafață magazinului care în urma măsurătorilor cadastrale s.a modificat de la 15m la 21m și să plătesc o garanție conform unei cărți Funciare existență pe magazin din 2010(când eu nici nu eram proprietar pe magazin.Abia în 2012 am cumpărat de la vechiul proprietar).De ce mi s.a cerut bani pt.aceasta garanție ???
După semnarea actului adițional cu duprafata modificata în contractul de concesiune actual am fost trimisă la biroul patrimoniu pt.a cere detalii dacă pot face contract de concesiune pe suprafață rămasă de 31m(terasa).Acolo mi s.a spus ca nu pot concesiona ca e domeniu public.Îi întreb:dar suprafață de sub magazin concesionata nu e domeniu public? Au dat din umeri .
În încheierea discuție mi.au spus să aștept plic cu un răspuns...apoi să merg iar la urbanism.M.am dus la urbanism,dl.de acolo mi.a zis ca nu poate sa.mi elibereze certificat de urbanism dacă nu se concesionează restul suprafeței.Nu știu de ce cele de la contracte mi.au pus în brate planul zonal și mi.au cerut certificat de urbanism ca să întru în legalitate.Oare de 14 ani cât am plătit nu am fost în legalitate???
Plata prin acorduri am făcut.o în urma unor măsurători făcute de primărie cu ruleta care au ieșit mult mai mari față de ceea ce s.a măsurat prin firma de cadastru acum.
Vă rog sa mă lămuriți cam ce pot face de acum înainte ??
Primaria m.a băgat rău în ceață și nu mai înțeleg nimic.
Mulțumesc!
La un control inopinat politia economică are voie să între după tejghea să verifice banii încasați în ziua respectivă,pt.a verifica dacă corespunde suma din raportul X cu suma din sertar.Ce nu au drept legal să facă și ce au drept legal să facă cei doi inspectori ai politiei economice la un contro?
De câte ori pe an se pot face așa control la un magazin mixt?
Mulțumesc!
Răspuns la discuția Cum concesionez un spatiu public
Într-un contract de concesiune a unui domeniu public pe care se află o clădire cu drstinație comercială,se poate adăuga o suprafață pe care se obttine doar acorduri de către Promărie? Cum se formulează cerea pt.obținerea acestui lucru??
Multumesc!

thad92 a scris:

Contractul de concesiune de bunuri proprietate publica, denumit in continuare contract de concesiune, este acel contract incheiat in forma scrisa prin care o autoritate publica, denumita concedent, transmite, pe o perioada determinata, unei persoane, denumite concesionar, care actioneaza pe riscul si raspunderea sa, dreptul si obligatia de exploatare a unui bun proprietate publica in schimbul unei redevente.

Au calitatea de concedent, in numele statului, judetului, orasului sau comunei:
a) ministerele sau alte organe de specialitate ale administratiei publice centrale, pentru bunurile proprietate publica a statului;
b) consiliile judetene, consiliile locale, Consiliul General al Municipiului Bucuresti sau institutiile publice de interes local, pentru bunurile proprietate publica a judetului, orasului sau comunei.

Calitatea de concesionar o poate avea orice persoana fizica sau persoana juridica, romana ori straina.

Contractul de concesiune se incheie in conformitate cu legea romana, indiferent de nationalitatea sau de cetatenia concesionarului, pentru o durata care nu va putea depasi 49 de ani, incepand de la data semnarii lui.

Art. 9
(1) Concesionarea are loc la initiativa concedentului sau ca urmare a unei propuneri insusite de acesta.
(2) Propunerea de concesionare prevazuta la alin. (1) trebuie sa fie fundamentata din punct de vedere economic, financiar, social si de mediu.

Art. 10
(1) Initiativa concesionarii trebuie sa aiba la baza efectuarea unui studiu de oportunitate, care sa cuprinda, in principal, urmatoarele elemente:
a) descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat;
b) motivele de ordin economic, financiar, social si de mediu, care justifica realizarea concesiunii;
c) nivelul minim al redeventei;
d) procedura utilizata pentru atribuirea contractului de concesiune si justificarea alegerii procedurii;
e) durata estimata a concesiunii;
f) termenele previzibile pentru realizarea procedurii de concesionare;
g) avizul obligatoriu al Oficiului Central de Stat pentru Probleme Speciale si al Statului Major General privind incadrarea obiectului concesiunii in infrastructura sistemului national de aparare, dupa caz;
h) avizul obligatoriu al structurii de administrare/custodelui ariei naturale protejate, in cazul in care obiectul concesiunii il constituie bunuri situate in interiorul unei arii naturale protejate, respectiv al autoritatii teritoriale pentru protectia mediului competente, in cazul in care aria naturala protejata nu are structura de administrare/custode.
(2) Concedentul este obligat ca, intr-un termen de 30 de zile de la insusirea propunerii de concesionare formulate de orice persoana interesata, sa procedeze la intocmirea studiului de oportunitate.
(3) In cazurile in care autoritatea publica nu detine capacitatea organizatorica si tehnica pentru elaborarea studiului de oportunitate prevazut la alin. (1), aceasta poate apela la serviciile unor consultanti de specialitate.
(4) Contractarea serviciilor prevazute la alin. (3) se face cu respectarea prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 34/2006, ale Legii concurentei nr. 21/1996, republicata, si ale Legii nr. 11/1991 privind combaterea concurentei neloiale, cu modificarile si completarile ulterioare.


pentru o viziune de ansamblu sa se vedea OUG 54 pe anul 2006