avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 519 soluții astăzi
Forum Activitate 01234

Activitate 01234



adriandimitriu a scris:

sunt autorizate de serviciul urbanism al primariei si urmatoarele: corturi si panouri cu reclame electorale pe spatiul public, reclame instalate pe spatiul privat. prin urmare, extrem de temporare. acordul de care vorbiti are la baza vreun HCL?

Toate acordurile care mi s.au eliberat în urma cererii mele depuse la registratura cu nr.de ordine,au la bază hotărârea consiliului local.
De ceva ani sunt anunțată telefonic pt.a mă prezenta la biroulContracte pt.a plăti taxa de ocupare temporara a domeniului public, prin dispoziție de plată.Apoi eram chemata pt.a ridica Acordul.
După ce în vara asta am plătit până la 31 dec.2024,mi s-a cerut s-a dat în mână planul zonal cerându-mi :plan de situație și certificat de urbanism.Am făcut planul de situație care nu se mai "pupa" cu măsurătorile facute cu Ruleta de reprezentanții Primăriei cu 3 ani în urmă.
Șeful urbanismului mi.a spus doar verbal ca ,construcțiile provizorii nu necesita Ceryifocat de urbanism dacă nu mi se aproba cererea de extindere a spațiului public.Însă biroul Contracte a refuzat sa.mi mai dea ordin de plata pt.a obține Acordul în continuare asa cum mi s.a dugerat de la biroul Patrimoniu.Refuzul după ce m.a sunat sa merg sa plătesc pe tot anul,a fost pe motiv ca trebuie făcută remăsurarea și de Primarie ,chiar dacă exista Planul de situație.Au venit reprezentanții Primăriei pt.remăsurarea suprafeței și mi.au întocmit un proces verbal unde menționează ca suprafață reală e cea din planul de situație cu nr.cadastral.Am semnat,mie nu mi.a lăsat nici un duplicat al procesului verbal.
La 3 zile primesc o somație de la primărie (emisa tot în aceeași zi cu procesul verbal),prin care îmi aduce la cunoștință că,dacă nu duc Autorizația de construcție pe terasa provizorie ,să ELIBEREZ terenul.
Cum se poate emite o somație în aceeași zi cu întocmirea procesului verbal de constatare a suprafetei????
Vă rog să mă lămuriți în temei legal cum sa procedez?
O construcție provizorie terasa(prelată pe un schelet metalic ,pavele pe jos și un paravan din placi tablă),necesită autorizatie de construcție???
Dacă da...cine.mi poate elibera și în temeiul căror reguli legale?
Se poate prescrie după 3 ani ?
Care e procedura??
De ceva ani ocup provizoriu spațiu public cu o miniterasa compusa din prelată pe schelet metalic ,pavele pe jos și un paravan din tablă,lipita de un magazin mixt(pt.care am contract de concesiune).
Pt.ocuparea temporara a spațiului public cu acea miniterasa am făcut anual cerere pt.a obținere a Acordul în vederea plății taxei aferente.Plata am făcut.o pe suprafață măsurată de reprezentanții Primăriei cu RULETA,în baza unui proces verbal de constatare a măsurători,fără să mi se lase și mie duplicat acelui proces verbal.Mentionez că am plătit anual de la ianuarie la decembrie a fiecărui an,ocuparea temporară cu acea miniterasa pe lângă redevența anuală pe magazin conform contractului de concesiune.
În 2024 mi s.a cerut ca eu sa fac un plan de situație printr.o firma autorizată,apoi sa merg la urbanism pt.a mi se elibera certificat de urbanism pt.acea terasa.
După ce am făcut planul de situație, am ajuns la urbanism se unde mi s-a spus doar verbal ca în cazul construcțiilor provizorii(terasa),nu se emit certificate de urbanism.
Am fost sunat sa merg ca și până acum sa plătesc ocuparea temporară cu acea terasa,dar în baza procesului verbal făcut de primărie cu ruleta acum 4 ani,nicidecum în baza planului de situație inde suprafață era cu 9.5mp în minus.
M.am dus sa plătesc și de data asta nu au mai vrut sa.mi dea ordin de plata pt.a achita taxa pt terasa pe motiv ca trebuie sa se facă remasurarea de către primărie tot cu ruleta.Lucru care s.a și întâmplat dar în prezenta unui reprezentant al firmei autorizate care mi.a întocmit planul de situație măsurători legale cu topograf.
Pe loc cei de la primărie au întocmit procesul verbal cu măsurătorile reale din planul de situație,l.am semnat pt.a putea plăti legal taxa.Nu mi s.a lăsat duplicat al procesului verbal.
La câteva zile am primit o înștiințare că ..dacă nu prezint autorizația de construcție pt.a terasei provizorii....urmează sa eliberez terenul.Cum e posibil ca pe de o parte primaria prin acel proces verbal sa fie de acord cu plata în continuare a taxei de ocupare temporară a domeniului public și pe de altă parte sa.mi trimită în aceeași zi somația?????
Dacă proprietarul terenului(primaria),trimite scris că dacă nu duci autorizatie de constructie pt ex:terasa cu o prelată pe schelet metalic,pavele pe jos si un paravan din tablă ,să eliberezi terenul???? În acest caz cine trebuie sa.ti elibereze autorizatie pt o constructie provizorie pt.care ai plătit pe mp.ani de zile prin Acord???

irina_stirbu2000 a scris:

Constructia provizorie se autorizeaza ,trebuie sa aveti acceptul scris al proprietarului terenului pe care se amplaseaza si in cererea prin care solicitati autorizatia sa specificati care este perioada pentru care se amplaseaza.

Când suprafață concesionata se modifica în urma unor măsurători cadastrale și se mai cere și plata unei garanții conform unei cărți Funciare și deja se eliberează pe lângă contractul de concesiune existent actul adițional,se mai poate face ceva???

Cabinet individual de avocat „Petrescu C.” a scris:

Trebuie anulat PUZ-ul modificator.

Am un magazin mixt unde îmi desfășor activitatea.Magazinul e amplasat pe o suprafață concesionata.Am contract de concesiune pe 2,5 ani.Mai mulți ani nu mi.au acceptat primaria.
Alipit de magazin am pus pe domeniu public acum 10 ani o miniterasa (o prelată pe un schelet metalic) pt.care am plătit ocuparea temporară anual pron acorduri.Deci pana acum am plătit redevențe contractului de concesiune pe magazin separat anual și pe miniterasa prin acorduri separat.
Anul acesta de la biroul contracte primărie mi s.a dat planul zonal cu mențiunea să întru în legalitate de la 1 ian.2015 conform legii 50/1991/art.13....și sa merg la urbanism.
Am mers acolo.si mi s.a spus ca a doua obtiuni:
1.sa solicit în cerere extinderea suprafeței (adică în contractul de concesiune actual sa între și suprafață miniterasei.
2.Sa fac contract de concesiune separat pe miniterasa.
Am făcut cererea ,am atașat pe lângă planul zonal și planul de situatie(chemând o firmă de cadastru pt.masuratori).
Am fost chemata la birou contracte sa semnez un act adițional eliberat doar pe suprafață magazinului care în urma măsurătorilor cadastrale s.a modificat de la 15m la 21m și să plătesc o garanție conform unei cărți Funciare existență pe magazin din 2010(când eu nici nu eram proprietar pe magazin.Abia în 2012 am cumpărat de la vechiul proprietar).De ce mi s.a cerut bani pt.aceasta garanție ???
După semnarea actului adițional cu duprafata modificata în contractul de concesiune actual am fost trimisă la biroul patrimoniu pt.a cere detalii dacă pot face contract de concesiune pe suprafață rămasă de 31m(terasa).Acolo mi s.a spus ca nu pot concesiona ca e domeniu public.Îi întreb:dar suprafață de sub magazin concesionata nu e domeniu public? Au dat din umeri .
În încheierea discuție mi.au spus să aștept plic cu un răspuns...apoi să merg iar la urbanism.M.am dus la urbanism,dl.de acolo mi.a zis ca nu poate sa.mi elibereze certificat de urbanism dacă nu se concesionează restul suprafeței.Nu știu de ce cele de la contracte mi.au pus în brate planul zonal și mi.au cerut certificat de urbanism ca să întru în legalitate.Oare de 14 ani cât am plătit nu am fost în legalitate???
Plata prin acorduri am făcut.o în urma unor măsurători făcute de primărie cu ruleta care au ieșit mult mai mari față de ceea ce s.a măsurat prin firma de cadastru acum.
Vă rog sa mă lămuriți cam ce pot face de acum înainte ??
Primaria m.a băgat rău în ceață și nu mai înțeleg nimic.
Mulțumesc!
La un control inopinat politia economică are voie să între după tejghea să verifice banii încasați în ziua respectivă,pt.a verifica dacă corespunde suma din raportul X cu suma din sertar.Ce nu au drept legal să facă și ce au drept legal să facă cei doi inspectori ai politiei economice la un contro?
De câte ori pe an se pot face așa control la un magazin mixt?
Mulțumesc!
Răspuns la discuția Cum concesionez un spatiu public
Într-un contract de concesiune a unui domeniu public pe care se află o clădire cu drstinație comercială,se poate adăuga o suprafață pe care se obttine doar acorduri de către Promărie? Cum se formulează cerea pt.obținerea acestui lucru??
Multumesc!

thad92 a scris:

Contractul de concesiune de bunuri proprietate publica, denumit in continuare contract de concesiune, este acel contract incheiat in forma scrisa prin care o autoritate publica, denumita concedent, transmite, pe o perioada determinata, unei persoane, denumite concesionar, care actioneaza pe riscul si raspunderea sa, dreptul si obligatia de exploatare a unui bun proprietate publica in schimbul unei redevente.

Au calitatea de concedent, in numele statului, judetului, orasului sau comunei:
a) ministerele sau alte organe de specialitate ale administratiei publice centrale, pentru bunurile proprietate publica a statului;
b) consiliile judetene, consiliile locale, Consiliul General al Municipiului Bucuresti sau institutiile publice de interes local, pentru bunurile proprietate publica a judetului, orasului sau comunei.

Calitatea de concesionar o poate avea orice persoana fizica sau persoana juridica, romana ori straina.

Contractul de concesiune se incheie in conformitate cu legea romana, indiferent de nationalitatea sau de cetatenia concesionarului, pentru o durata care nu va putea depasi 49 de ani, incepand de la data semnarii lui.

Art. 9
(1) Concesionarea are loc la initiativa concedentului sau ca urmare a unei propuneri insusite de acesta.
(2) Propunerea de concesionare prevazuta la alin. (1) trebuie sa fie fundamentata din punct de vedere economic, financiar, social si de mediu.

Art. 10
(1) Initiativa concesionarii trebuie sa aiba la baza efectuarea unui studiu de oportunitate, care sa cuprinda, in principal, urmatoarele elemente:
a) descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat;
b) motivele de ordin economic, financiar, social si de mediu, care justifica realizarea concesiunii;
c) nivelul minim al redeventei;
d) procedura utilizata pentru atribuirea contractului de concesiune si justificarea alegerii procedurii;
e) durata estimata a concesiunii;
f) termenele previzibile pentru realizarea procedurii de concesionare;
g) avizul obligatoriu al Oficiului Central de Stat pentru Probleme Speciale si al Statului Major General privind incadrarea obiectului concesiunii in infrastructura sistemului national de aparare, dupa caz;
h) avizul obligatoriu al structurii de administrare/custodelui ariei naturale protejate, in cazul in care obiectul concesiunii il constituie bunuri situate in interiorul unei arii naturale protejate, respectiv al autoritatii teritoriale pentru protectia mediului competente, in cazul in care aria naturala protejata nu are structura de administrare/custode.
(2) Concedentul este obligat ca, intr-un termen de 30 de zile de la insusirea propunerii de concesionare formulate de orice persoana interesata, sa procedeze la intocmirea studiului de oportunitate.
(3) In cazurile in care autoritatea publica nu detine capacitatea organizatorica si tehnica pentru elaborarea studiului de oportunitate prevazut la alin. (1), aceasta poate apela la serviciile unor consultanti de specialitate.
(4) Contractarea serviciilor prevazute la alin. (3) se face cu respectarea prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 34/2006, ale Legii concurentei nr. 21/1996, republicata, si ale Legii nr. 11/1991 privind combaterea concurentei neloiale, cu modificarile si completarile ulterioare.


pentru o viziune de ansamblu sa se vedea OUG 54 pe anul 2006