Buna seara,
Detin o intreprindere individuala ce-mi poarta numele complet. In octombrie anul trecut mi-am schimbat numele in urma casatoriei si as dori sa stiu daca sunt obligata prin lege sa-mi schimb actele (certificat de inregistrare) la registrul comertului si implicit memoria fiscala la casa de marcat. Ar fi o cheltuiala inutila avand in vedere ca numarul de la registrul comertului, codul unic de inregistrare si cnp-ul sunt aceleasi. As putea fi amendata deoarece nu am facut acest demers pana acum?
Va multumesc!
Buna seara,
Ce document justificativ trebuie sa intocmesc daca am decis sa vand anumite obiecte de inventar cumparate si intregistrate in contabilitatea mea in partida simpla (stendere, sine si brate de agatat pe sine, un raft) ? Cumparatorul imi solicita o factura, in conditiile in care obiectul meu de activitate este comertul cu amanuntul cu imbracaminte si incaltaminte in magazine specializate. Pot sa fac factura de pe firma (intreprindere individuala) sau persoana fizica, sau borderou de achizitie? Va multumesc!
Buna ziua,
Ma lamureste si pe mine cine cum e cu inregistrarea in contabilitate a veniturilor , la o intreprindere individuala (contabilitate in partida simpla)? Mai exact realizez venituri din doua activitati si anume comert cu amanuntul (unde am raportul zilnic) si prestari servicii, portal web (unde tai facturi si chitanta). Veniturile le inregistrez direct in Registrul Incasari Plati sau trebuie sa intocmesc Fise pt operatiuni diverse pe fiecare categorie de venit si totalurile lunare din aceste fise le trec in RIP?
In cazul cheltuielilor este la fel?
Va multumesc !
Buna ziua,
Am o II , obiect de activitate comert cu amanuntul si am achizitionat marfa de la un furnizor in valoaree de 7700 lei. 4000 lei am platit in momentul in care mi-a fost livrata marfa cash, 2000 lei prin banca din cauza plafonului impus de 5000 lei. Este legala plata fractionata a sumei ramase( adica sa mai platesc o data 1000 lei si apoi restul de 700lei, sau va trebui sa achit suma integral, avand in vedere ca am facut deja o plata prin banca de 2000 lei.). Va multumesc!
Buna ziua
Am si eu o nelamurire in legatura cu deductibilitatea anumitor cheltuieli de investitie in amenajarea unui spatiu comercial si cheltuieli cu, consumabile, mai exact, daca am doar bonul fiscal pentru aceste cheltuieli, pentru a fi inregistrate in contabilitate si a fi deductibile la calculul impozitului trebuie sa le intocmesc nota de receptie sau un alt document justificativ ( nu am factura fiscala, doar bon fiscal stampilat). Mentionez ca detin un II iar contabilitatea se tine in partida simpla.
Va multumeesc anticipat!
Buna seara,
O societate comercial neplatitoare de tva care achizitioneaza marfuri de la platitori de tva, la intocmirea nir-ului trebuie sa evidentieze tva-ul aferent marfurilor achizitionate?
Va multumesc!