avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 879 soluții astăzi
Forum Activitate AndreiBogdanG

Activitate AndreiBogdanG

Buna ziua,
Am achizitionat un motostivuitor second hand de la o firma din judetul Mures si a venit cu defecte grave de functionare inca din prima zi. Achizitionat tot pe firma.
Exista un contract de vanzare cumparare si factura. Nu am niciun PV de predare-primire.
In contract e specificat ca motostivuitorul se expediaza in conditii bune de functionare, insa nu a venit nici pe departe functional.
Vanzatorul acorda o garantie de 3 luni, insa deja a incercat de vreo 2 ori sa inlocuiasca un electromotor si alte piese, fara rezolvare. Stau de 2 saptamani cu el fara sa il pot folosi.
I-am solicitat inca de la prima descoperire a defectelor ca vreau sa il returnez, insa vanzatorul a refuzat.
Exista vreo posibilitate de a-l returna? Mentionez ca stivuitorul a fost achizitionat prin vizualizarea anuntului postat pe site-ul vanzatorului. Se poate considera achizitie online?

Multumesc,
Buna ziua,
Sunt interesat de achizitia unui imobil printr-o licitatie de la un executor judecatoresc.
In publicatia de vanzare apar o serie de sarcini pentru acest imobil (ipoteci, somatii in vederea inceperii executarii silite, urmariri silite imobiliare, o inscriptie imobiliara) Nu stiu daca aceste sarcini se cumuleaza, dar cert e ca daca s-ar cumula, valoarea lor ar depasi pretul de incepere a licitatiei.

Din cate stiu, in urma adjudecarii, toate sarcinile asupra imobilului dispar.
Insa, in cazul de fata este vorba si de Inscrierea inscriptiei ipotecare (sechestru asigurator) pana la concurenta sumei de ........ lei, in favoarea Parchetului de pe langa Judecatoria........

Discutand cu executorul, am inteles ca acest sechestru se poate anula in instanta prin inaintarea unui proces, de catre noul proprietar.

Imi puteti spune cat de complicat este si cat poate dura acest proces?
In cazul in care noul proprietar decide sa plateasca suma, sechestrul se poate considera rezolvat si eventual aceasta suma sa poata fi recuperata de la cel executat silit, in instanta?

Mai pot fi alte vicii ascunse (sarcini) pe care trebuie sa la iau in considerare?

Multumesc,
Multumesc pentru raspunsuri.
Asa stiam si eu, ar putea autentifica alipirea orice BNP, dar in acelasi timp, niciun BNP din Bucuresti pe care l-am contactat nu e dispus sa faca asta...
Mai incerc.

Multumesc,
Buna ziua,
Am achizitionat vreo 6 parcele de teren in Jud. Covasna si sunt in proces de alipire (parcelele sunt alaturate). Am facut toate documentele cu ajutorul unei firme din domeniu si urmeaza sa merg la notariat pentru autentificarea alipirii.
Intrebarea este: Pot merge la orice notar public sau sunt obligat sa merg la notarul din zona respectiva?
Eu locuiesc in Bucuresti si mi-ar fi peste mana sa bat vreo 500 km dus intors doar pentru asta, daca s-ar putea face si la un birou notarial de aici.
Totusi, am sunat la vreo 3 birouri notariale si toti mi-au spus ca ei nu pot autentifica alipirea ci trebuie sa merg la un notariat din zona respectiva...
In momentul in care am fost la CASMB sa intreb ce proceduri / documente sunt necesare pentru a beneficia de concediul de maternitate, mi s-a spus ca trebuie sa suspend activitatea la ONRC.
Buna ziua,
Sotia mea este insarcinata si cu 1 Martie a intrat in concediu prenatal.
Pana pr 1 Nov 2013 a fost angajata si de la 1 Nov 2013 a avut activitate ca si PFA.
A platit lunat contributiile pt sanatate si a platiti suplimentare si la FNUASS (cei 0,85% pentru concedii si indemnizatii).
Incepand cu 27 Februarie a solicitat la ONRC suspendarea activitatii.

Suspendarea activitatii trebuia facuta dupa ce intra in concediu prenatal?
Din cate stiu, data suspendarii la ONRC trebuie sa fie prima zi a concediului prenatal.
Dar, intrucat 1 Martie a fost sambata, am fost la ONRC pe 27 sa solicit suspendarea si am intelez ca ziua suspendarii este cea a depunerii cererii, respectiv 27 Febr.
In cazul asta apar 2 zile fara activitate intre data suspendarii si cea a intrarii in concediul prenatal.
E vreo problema acest lucru?
Trebuie sa merg la ONRC si sa solicit rectificarea datei de suspendare a activitatii?

O persoana mi-a spus ca: "Stagiul de cotizare trebuie sa fie de 12 luni inaintea nasterii, fara intreruperi (nici macar o zi)" dar nu am gasit nicaieri aceasta specificatie in legistatie.

Multumesc anticipat,
Andrei

Răspuns la discuția Documentatie Cadastrala Teren
Buna ziua,
Nu cred ca e vorba de o zona cooperativizata. Parcelele cu padure fac obiectul legii 18/91, este scris lucrul asta si in extrasele de carte funciara. Acele parcele nu ma intereseaza.
Dar, pentru efectuarea documentatiei cadastrale trebuia facuta dezmembrarea parcelelor de padure (18/91) de cele de pasune. Si aici e bataia de cap.
Documentele de proprietate sunt certificate de mostenitor.
Firma la care a apelat vanzatorul pt efectuarea documentatiti cadastrale se ocupa si de dezmembrare si toate procedurile in asa fel incat terenul sa fie pretabil pentru vanzare.
Dar, din cate mi-au zis, s-au impotmolit acum cand trebuia aprobata dezmembrarea de catre primarie / OCPI pentru ca a intervenit o lege anume prin care timp de 6 luni nu se mai pot face operatiuni de genul asta... Nu am retinut exact ce lege e.

Multumesc,

Buna ziua,
Vreau sa cumpar un teren extravilan, am intrat in contact cu vanzatorul prin Oct. 2012.
Problema este ca nu s-a finalizat inca tranzactia intrucat vanzatorul nu avea documentatia completa.
Avea doar un certificat de mostenitor si niste schite f vechi, fara masuratori...etc
Am cerut ajutorul unei firme care se ocupa de documentatii cadastrale, s-au apucat de acte, vanzatorul le-a pus la dispozitie tot ce avea.
Pe extrasul de carte funciara sunt 4 numere cadastrale din care 2 padure si 2 pasune. Din cate am inteles, padurea a fost luata de stat conform unei legi a Fondului Funciar.
Firma de cadastru urma sa faca dezmembrarea terenului in pasune si padure cu numere cadastrale distincte in asa fel incat sa poata fi vandute.
Din cate am inteles, ei au depus toata documentatia pt dezmembrare la OCPI din zona si ca ar fi asteptat ca acea documentatie sa fie aprobata, sa se faca dezmembrarea si respectiv intabularea vanzatorului pe ceele 2 bucati de pasune.
Totusi, mi-au spus ca acum 2 saptamani a fost data o lege care anuleaza ceva legi aferente acestei operatiuni si ca timp de 6 luni nu se mai pot face dezmembrari..

Stiti ceva legat de asta?

Eu incerc sa rezolv cat mai repede, intrucat am prins o ocazie buna pt mine si nu as vrea ca vanzatorul sa se razgandeasca datorita lungirii procedurii!

E posibil sa fie detalii pe care nu le-am mentionat sau nu am explicat f corect.

Va rog, in cazul in care e cineva la curent cu aceste proceduri sa ma lamureasca.

Multumesc,

Buna ziua,
Situatia e simpla: o cunostinta care are o firma m-a rugat sa ii depun o suma de bani in contul firmei pentru ca in ziua respectiva avea un Bilet la Ordin scadent si nu avea suficienti bani in cont pentru acoperirea biletului.
I-am depus (de ce am fost asa credul, nu stiu) si urma ca dupa o saptamana sa imi faca viramentul din firma in contul personal. Banii au fost depusi ca si avans la ghiseul bancii, la sfarsitul lunii Februarie si nici pana acum nu i-am recuperat.
De respectivul nu mai dau la telefon, e plecat din tara de ceva timp si nici nu am vreo alta persoana de contact din partea firmei lui.
Astazi le-am trimis o somatie de plata din partea mea la care le-am atasat o copie dupa chitanta de depunere a banilor si le-am cerut sa imi returneze banii in termen de 5 zile, altfel voi fi nevoit sa ii actionez in instanta.

In cazul in care nu se rezolva favorabil (nu primesc banii sau vreun raspuns din partea lor), pot sa ii dau in judecata pentru recuperarea banilor?

Merita bataia de cap sau mai mari sunt taxele? Suma in cauza este 3600 lei.

Multumesc,

Răspuns la discuția Declaratie Mediu
Doar la mediu trebuie sa depuneti o declaratie.
Este un program special pt aceste declaratii. Informatiile necesare pentru completare acestor declaratii ar trebui sa le obtineti de la firma cu care ati incheiat contractul de preluarea a responsabilitatii pentru aceste deseuri!