Mai, dar mai clar nu se poate??? Ce acte trebuie, care declaratie???
Ce acte trebuie depuse si ce formular trebuie completat, va rog sa-mi spuneti.
Locuinta proprietate personala, in 2007 am deschis o firma cu sediul social in ea, nu deduc cheltuieli de intretinere, pe firma!
Va supun atentiei, urmatoarea spetza:
Un salariat si-a depus demisia la data de 11.03.2010 cu art 55b CM.
DEMISIA A FOST APROBATA!
S-a remis Carnetul de munca (in sfarsit pe data de 21 mai) de la ITM angajator (Targu Secuiesc).
Cand in carnet SURPRIZA!
Era operat cu Art.55c CM cu observatia:" In perioada 15.02-03.04.2010, a avut 16 zile de absente nemotivate! (16 ZILE)"#-o
A fost contactat seful de magazin (da, este vb de un mare retailer de electrocasnice, dar nu vreau sa-i facem reclama gratuita aici) deoarece acestuia i-a fost inaintata demisia si tot acesta aprobat-o!!
Stimatul sef de magazin, ne-a motivat ca n-a mai dat demisia catre HR companiei deoarece nu i s-ar mai fi eliberat angajatului garantia oprita, pentru ca nu era facuta inventarierea la data demisiei, bla bla bla!:O
Acum am dori un sfat ce anume sa facem pentru remedierea situatiei din CM, si mai exact ce inseamna acest 55c din CM.
Am citit si am gasit:"Conform art. 55 lit. c din Codul muncii, contractul individual de munca poate inceta ca urmare a vointei unilaterale a uneia dintre parti, in cazurile si in conditiile limitativ prevazute de lege"
ce anume inseamna "in conditiile limitativ prevazute de lege"?
Asteptamsfaturile dumneavoastra!
Cu stima,
Mihaela P.
Se pare ca am avut "inspiratia" sa scriu si fraza magica in contract!
Va multumesc pentru sprijinul acordat!
Toate cele bune!
Cu stima,
Mihaela P.
Da, am stipulat aceste penalitati deaorece am mai lucrat cu ei in anii precedenti pe alta societate de-a acestora care acum este in insolventa.
Si-au facut alta societate cu alt administrator si zic ei ca se tin de "treaba serioasa"....
In aceasta colaborare, am luat in considerare aspectele privitoare la plata din precedentele contracte.
Deobicei contractele mele prevad penalitati de 0,15 % /zi pt neplata (modic si de bun simt).
In timp am invatat cate ceva din colaborarile trecute si mi-am luat masuri de precautie!
Va multumesc pentru raspuns, toate cele bune!
Cu stima,
Mihaela P.
Buna ziua,
am omis eu cand am postat subiectul sa precizez ca in contract la clauza de penalitati in caz de neplata, s-a stipulat ca :" cunatumul penalitatilor pot depasi debitul principal, ordinea achitarii fiind intai penalitatile rezultate apoi debitul principal".
Cu stima,
Mihaela P.
Va solicit sprijin in urmatoarea situatie;
Am incheiat un contract de prestari servicii cu o persoana juridica.In contract am stipulat ca si clauza, in caz de neplata in termen, penalitati de 3,15%/zi la valoarea facturata,acceptandu-se de catre beneficiar aceasta penalitate.
S-au emis 2 facturi fiscale, anume prima in valoare de 3213 Ron si ce-a de-a doua de 2766,75 Ron, aceste facturi avand scadenta 22.03.2010 respectiv 23.03.2010.
Mi-a fost dat un B ordin pentru prima factura, urmand sa-l primesc si pentru ce-a de-a doua factura (nu mai aveau formulare de BO), cand s-a propiat scadenta biletului, cu o zi inainte am fost sunata de beneficiar sa nu-l introduc pe circuitul bancar deoarece nu exista disponibil fiind rugata sa-l schimb cu altul cu termen intr-o saptamana......si cam asa de vreo trei ori, ba raspundea la tel ba nu raspundea, de gasit nu era de gasit.....in fine o poveste lunga tare.In final, dupa ce-am folosit un pic de duritate am obtinut 2 B O, pt cele 2 facturi dar cum? Mi s-a spus sa vin la dansii la firma sa iau biletele si nu erau binenteles, le-au lasat unui angajat!Pe bilete aveam asa scadenta:
-pt prima factura 3213 Ron scadenta 09.06.2010(intarziere plata 77 zile)
-a doua factura 2766,75 Ron scadenta 09.07.20101 (intarziere plata 108 zile)
Dupa capul meu, tinand cont ca a dat dovada de rea credinta ar trebui sa-i cer sa plateasca penalitatile prevazute in contract!
Cum ar trebui sa procedez?
Astept sfaturile voastre si poate o mana de ajutor in rezolvarea acestei situatii!
Cu stima,
Mihaela P.
Va multumesc pentru proptitudinea cu care ati dat curs intrebarii mele!
O sa va urmam sfatul.....pana la urma, daca nu se cuvine trebuie restituit!
Cu consideratie,
Multumesc!
Cred ca il voi indruma pe fiul meu sa remedieze problema!
O zi buna!
Buna ziua,
nu stiu daca sectiunea aleasa pentru problema mea este corect aleasa, am studiat inainte si mi s-a parut ca aici ar fi!
Caut un consultant care sa ma ajute intr-o problema!
Fiul meu are 20 ani, este student si angajat la o companie de stocare date.
Anul trecut s-a angajat la aceasta companie, si imediat i s-a remis dupa incheierea contr de mca, un card de debit pentru salariu, emis atunci de UNICREDIT.
In preajma Craciunului, si-a incasat suma aferenta salariului pt peroada lucrata, bonusarile (CF CONTRACT DE MUNCA SE BONUSEAZA DEPASIRILE DE TARGET, PLATA PT ORE SUPLIMENTARE) si prima de Craciun.
Dupa 1 an , in spetza saptamana aceasta am fost sunati de un domn al carui nume nu l-am retinut, de la BCR Timisoara precum ca el a facut o operatiune gresita si a virat 1200 lei in contul cardului fiului meu in loc de alta destinatie!
Fiul meu s-a cam speriat si m-a rugat pe mine sa ma implic pentru lamurirea acestei situatii!
Am sunat pe domnul respectiv, care a avut o atitudine ofensiva, spunandu-mi ca il are pe fiul meu la mana lui deoarece fiul meu a contractat in vara acestui an un credit de nevoi personale de la BCR de 8.000 lei si ca are el grija sa ia banii inapoi, ca este vina fiului meu ca nu a cerut extras de cont si sa vada ca nu erau bani cuveniti...bla bla bla.
Apoi la cateva zile, a fost chemat la serviciul Resurse Umane si i s-a comunicat verbal ca au fost sunati de o doamna Crina PATRU de la Banca UNICREDIT TIRIAC, sucursala Rosetti (SUCURSALA EMITENTA A CARDULUI DE DEBIT) care doreste "un raspuns oficial" din parte fiului meu desi s-au facut doar solicitari verbale, telefonice prin care i s-a cerut plata acestei sume de 1.200 RON.Stimata doamna ne-a spus ca i s-a cerut de catre BCR, un raspuns deoarece este banca emitenta a cardului de salariu si respectiv are in administrare contul aferent acestuia.
Stimata doamna avocat, va rugam sa ne oferiti consultanta in aceasta spetza indicandu-ne ca trebuie sa facem, ce prevedea legea de fapt in aceasta situatie si cine trebuie sa plateasca aceasta greseala a unui functionar bancar neatent!
Cu consideratie,