Buna seara. As vrea sa stiu daca un didactic auxiliar, cu studii medii, cu peste 25 ani vechime neintrerupa in invatamant, poate fi incadrat in paralel (in ultimul an), ca si profesor cu studii medii, fara pregatire cu peste 25 ani vechime. Vechimea in invatament se considera si vechime de predare?
Deci copiii pot lua numele meu si sa il trec si pe tata in acte. (cu sau fara numele sotiei actuale).
Va multumesc.
Buna ziua,
Am o problema care ma framanta si m-am decis sa va cer ajutorul, intrucat interpretarea legii imi pune probleme.
Sunt insarcinata in luna a 6-a cu gemeni. Tatal copiilor este casatorit cu acte in regula inca din 2004, dar nu mai sta in caminul conjugal de cca 4 ani. In urma casatoriei, ambii soti au luat si numele celuilalt (2 nume de familie), acestia avand impreuna o fata de 11 ani.
Intrucat nu cred ca divortul se va pronunta pana la nasterea copiilor, dilema mea este urmatoarea: ce nume vor purta copiii nostri, atat timp cat noi nu suntem casatoriti legal. Exista posibilitatea ca acestia sa ia numele meu si tatal sa fie trecut in certificatul de nastere sau trebuie sa-i declar cu tata necunoscut pentru ca acestia sa poarte numele meu?
Va multumesc anticipat.
Buna ziua,
In octombrie 2006 am incheiat un contract de credit bancar pentru persoane fizice in valoare de 15.000 lei pe o perioada de 10 ani. Conform gaficului de rambursare trebuia sa achit suma de 330 ron/luna, din care dobanda aferenta creditului era de 14%( dobanda care initial a fost aproape egala cu rata de credit), calculata descrescator, iar comisoanele bancii erau de 49,5 lei/luna( 7.5 lei comision de administrare si 42 lei comision de risc). Mentionez ca in acea perioada aveam loc de munca in Bucuresti, iar domiciliul il aveam in alt judet. In 2008 cartea de identitate a expirat, iar domiciliul meu nu mai era pe adresa stipulata in contract. Intrucat nu mi-am facut imediat carte de identitate, am fost nevoit sa trimit pe altcineva sa achite ratele creditului, si chiar dupa preschimbarea cartii de identitate,tot acea persoana a fost la banca pentru depunera ratei. Astfel banca nu are copia dupa noua mea carte de identitate si implicit nu cunoaste noua adresa. Singurul mijloc de comunicare al bancii cu mine au fost sms-urile.
La scurt timp dupa aceasta, persoana care imi platea rata mi-a spus ca mergand la banca i s-a adus la cunostinta ca banca si-a rezervat dreptul de a modifica dobanda, aceasta ajungand la 20.2%, iar rata lunara crescand la 372 ron/luna. Intre timp am ramas si fara loc de munca, dar retele am putut sa le mai achit circa 6 luni, pana in decembrie 2012. Pana la aceasta data am achitat catre banca suma de cca. 25.000 lei. Zilele trecute, persoana care m-a ajutat cu bani pentru achitarea creditului s-a dus la banca sa mai achite o rata, iar acolo i s-a explicat ca valoarea creditului ramas la banca este de cca 100 lei si ca titularul creditului trebuie sa se prezinte sa achite aceasta suma si sa inchida contul pentru ca aceasta creanta a fost cesionata catre o firma de recuperari si ei nu mai au treaba cu sumele restante din credit.
Mentionez ca nu am primit niciun fel de adrese din partea bancii sau a recuperatorilor.
Intrebarile mele sunt:
- are banca dreptul sa cesioneze creanta, atata timp cat mie nu mi-a fost adus la cunostinta si nu am semnat nimic legat de aceasta cesionare?
- Ce este de facut pe mai departe…..sa achit suma solicitata de banca pentru inchiderea contului sau sa depun bani in contul de la banca, ca si cum as achita normal rata?
- Sa vorbesc cu recuperatorii, care m-au contactat pe numarul de telefon lasat de mine la banca si care nu vor sa spuna de la ce firma de recuperare sunt?
- In cazul in care nu mai achit decat suma de 100 lei la banca si inchid contul ce se poate intampla. Mentionez ca nu am bunuri pe numele meu.
Care este cea mai buna solutie pentru mine?!
- PS …de la banca, persoanei care imi platea ratele la credit i s-a spus ca daca nu achita la firma de recuperare si titularul creditului nu are bunuri pe numele lui, vor fi executate rudele de gradul I. Este adevarat?
Va multumesc anticipat pentru raspuns.
Intreadevar, serviciile prestate sunt de alta natura ( sunt trecute ca obiect secundar de activitate). Cineva mi-a spus ca atata timp cat veniturile au fost realizate din alte servicii si nu din consultanta, trebuie sa ma declar micro, dar conform noilor reglementari nu pot. Exista posibilitatea ca societatea sa fie micro atata timp cat nu desfasoara activitati de consultanta, iar in momantul in care acestea survin sa trec la 16% din nou?
Buna seara.
Am vazut in noua lege conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca o societate pentru a trece la plata impozitului de 3% - microintreprindere. Doua dintre conditii sunt clare: venituri care sa nu depaseasca 65 000 euro si capitalul social este detinut de persoane, altele decat statul si autoritatile locale.
La ultima cerinta sunt cam incurcata pentru ca se cere ca societatea sa "realizeaza venituri, altele decat cele din activitati in domeniul bancar, in domeniile asigurarilor si reasigurarilor, al pietei de capital (exceptie fac doar persoanelor juridice care desfasoara activitati de intermediere in aceste domenii) in domeniile jocurilor de noroc, consultantei si managementului".
Societatea pe care o am are ca obiect principal de activitate consultanta - management, dar veniturile realizate au fost obtinute din prestari servicii.
Ma puteti ajuta cu un raspuns, daca ma incadrez sau nu la microintreprinderi?
Multumesc anticipat.
Va multumesc pentru raspuns.
Ipotetic, daca creditorul face recurs in termen de 7 zile de la comunicare, trebuie sa astept terminarea procesului pentru depunerea actelor la Registrul Comertului. Mentionez ca trebuie sa fac demersurile pentru scoaterea unuia dintre actionari din firma.
Buna ziua,
Am fost dati in judecata de o firma care pretindea ca avem o datorie mai mare decat cea cu care noi eram inregistrati in contabilitate (suma achitata inainte de inceperea procedurii). Dupa 2 ani de judecata instanta a admis cererea creditorului dispunandu-se astfel declansarea procedurii de insolventa. In urma recursului facut la Curte de Apel s-a admis recursul impotriva sentintei mentionate mai sus si s-a trimis cauza spre rejudecare la aceeasi instanta. Intrucat nu au fost indeplinite conditiile pentru declansarea procedurii de insolventa, instanta admite contestatia noastra si respinge cererea creditorului ca neintemeiata si obliga creditorul la plata sumei de x lei catre noi. Plata administratorului judiciar din fondul special de lichidare. Cu recurs in 7 zile de la comunicare. (aug. 2011).
Pentru recuperarea sumei de x lei pe care creditorul trebuia sa ii plateasca in urma deciziei, avocatul a facut demersurile la un executor si i-a recuperate.
Zilele trecute aveam de depus la Registrul Comertului cateva acte si mare mi-a fost mirarea cand lucratorul de acolo mi-a spus ca nu am cum sa depun actele, intrucat firma figureaza in lichidare. M-am dus la tribunal pentru a scoate copie legalizata dupa decizie. La ridicarea actului mi-a fost adus la cunostinta ca decizia este definitiva, dar nu irevocabila intrucat decizia nu a fost trimisa creditorului pentru ca acesta si-a schimbat adresa. Am revenit la RC cu decizia respectiva si mi s-a spus ca demersurile pentru publicarea acesteia si definitivarea actelor pentru scoaterea noastra din lista firmelor in lichidare era in sarcina Administratorului Judiciar. Un alt sfat primit este ca trebuie sa fac cerere la Tribunal pentru publicarea la usa instantei Am rugamintea de a-mi spune si mie care este procedura de urmat pentru ca ma plimb intre RC si TB de 3 saptamani in zadar,iar actele pe care trebuie sa le depun la RC sunt extreme de urgente.
Va multumesc anticipat.