Din necesitatea urgenta de a pune pe rolul fiscal al sotului sau sotiei masina pe care o folosim cu contract de comodat, sotia a cumparat masina cu CVC, pe care o va declara pe rolul ei fiscal (sotul avea buletinul in curs de preschimbare cu un termen de 3 saptamani, de aceea a cumparat sotia masina).
Dorim sa inmatriculam masina si am prefera sa o facem pe numele sotului (deoarece ar fi mai avantajos la asigurare, avand in vedere ca sotia nu are permis de conducere). Mentionez ca la casatorie am optat pentru regimul comunitatii legale, masina cumparata fiind bun comun.
Intrebari:
1) cum procedez sa inmatriculam masina pe numele sotului?
1.1) daca nu exista decat varianta in care sotia vinde masina unui prieten de la care o cumpara sotul, totul este legal?
2) daca pe talon proprietar este sotia iar utilizator sotul, pe ce nume va fi asigurarea?
3) in vederea inmatricularii, este necesara asigurarea valabila, fara sa conteze daca este pe numele vanzatorului sau cumparatorului?
Caut de ceva vreme pe internet procentele ce se retin din diurna si nu gasesc nimic clar. Ma intereseaza care este valoarea diurnei nete (calculata la o diurna bruta). Diurna este acordata de o companie privata si depaseste valoarea de 42,5 lei.
Pentru 2018 inteleg ca din diferenta de la 42.5 lei din diurna bruta se retin 45% (10% impozit, 25% pensii si 10% sanatate)?
Pentru 2017 nu inteleg exact modul de calcul.
Societatea ne-a marit valoarea diurnei brute, dar nu sunt convins ca valoarea neta este mai mare decat cea de anul trecut.
Ma puteti lamuri? Mentionez ca vorbesc despre conditii normale de munca si diurna acordata pentru deplasari in tara.
Am un credit "prima noastra casa". Zilele trecute am fost foarte interesat de evolutia valorii ROBOR 3M pentru ca se apropia data cand mi se modifica dobanda creditului.
Am fost foarte bucuros ca pe 1 octombrie ROBOR-ul a scazut la 3.01%.
Astazi am primit un SMS de la banca (cum de altfel am primit si pe 02.07) cu urmatorul text:
La data 01-10-2014 s-a actualizat valoarea ROBOR 3M la 3.11%. Va rugam solicitati in unitati graficul de rambursare!
Este cumva vreo gresala (desi pe site-ul bancii tot 3.11% este valoarea ROBOR 3M)?
Banca m-a informat ca in cazul creditelor in care dobanda se calculeaza cu ROBOR 3M, datele la care se actualizeaza dobanda sunt 01.01, 01.04, 01.07 si 01.10 (sau prima zi lucratoare daca aceste date sunt in zile nelucratoare).
Proprietarul a ales sa retraga acei 500 RON de la fondul de rulment iar eu trebuie sa ii platesc. De ce trebuie sa platesc aceasta suma, avand in vedere ca eu "o iau de la inceput" cu apartamentul. Daca administratorul vrea sa ii dau acesti bani in 1-2 transe si eu nu pot? Daca fondul de rulment era de 2000 RON, eu trebuia sa ii achit?
Intrebarea mea este daca eu trebuie sa achit suma aceasta sau o iau de la inceput cu strangerea acestui fond de rulment?
Luna trecuta am semnat actele pentru un apartament, astfel am devenit proprietar. Dupa toate aranjamentele cu fostul proprietar, acesta m-a intrebat cum procedam cu fondul de rulment. Proprietarul are 500 RON stransi la fondul de rulment si eu am 2 variante: fie ii dau acesti bani proprietarului si suma ramane pe numele meu in asociatie, fie proprietarul retrage aceasta suma de la asociatie iar eu trebuie sa achit aceasta suma.
Intrebarea mea este ce reprezinta aceasta suma si de ce sunt eu obligat sa achit banii acestia? Sunt nou proprietar si banuiesc ca suma aceasta de 500 RON fostul proprietar a platit-o in cativa ani.
Mi s-a spus ca ei nu folosesc site-ul reges.inspectiamuncii.ro pentru inregistrarea actelor ci contabila se duce personal cu foile la ITM si le inregistreaza. Tot contabila a spus ca cei de la ITM nu ii elibereaza ei ci trebuie sa ma duc personal.
Cum sta treaba pana la urma?
Eu nu vreau sa cauzez vreo amenda firmei dar trebuie sa intru in posesia acelei adeverinte.
Doresc sa iau un credit ipotecar de la o banca si pe langa adeverinte imi cer pagina personala de pe reges.inspectiamuncii.ro (sa printez direct de pe site acel document).
Am cerut acest lucru contabilei (firma la care sunt angajat este un mica, sub 9 angajati) si mi-a spus ca nu foloseste acest mod de inregistrare a documentelor ci se duce personal la ITM.
Am rugat-o sa ca atunci cand merge la ITM sa ceara aceast document si mi-a spus ca trebuie sa il ridic personal.
Firma la care sunt angajat este nu este in acelasi judet unde si locuiesc, nu am reusit sa dau de nimeni de la ITM prin telefon.
Intrebarea mea este daca pot scoate acest document sau este treaba contabilei?
Doresc sa ma autorizez la OCPI iar conditia de care ma lovesc este cea de vechime. Conditia de vechime in specialitate este de 1 an ca inginer sau 2 ani de tehnician.
Situatia C.I.M. este urmatoarea (sunt angajat la 2 societati comerciale:
Prima societate (angajat pe baza adeverintei de la facultate in care se specifica faptul ca sunt absolvent dar fara licenta si a diplomei de BAC)
o septembrie 2011 - aprilie 2012, angajat ca topograf (cod COR 311804), program part-time, 2 ore pe zi
o mai 2011 - septembrie 2013, modificare program, angajat ca topograf (cod COR 311804), program full-time
o octombrie 2013 - prezent, modificare functie, angajat ca inginer topograf (cod COR 216504), program full-time
A 2-a societate (angajat pe baza adeverintei de inginer de la facultate) - in iulie 2012 am promovat examenul de licenta (am devenit inginer)
o august 2012 - prezent, angajat ca inginer geodez (cod COR 216502), program part-time, 2 ore pe zi
Am fost la OCPI cu toate actele si mi-au spus ca nu indepinesc conditia de vechime. Persoana nu m-a putut lamuri, si in afara de lucrul asta m-a bagat mai mult in ceata.
Conform spuselor, as avea putin peste 3 luni vechime ca inginer (din C.I.M. de la a 2-a societate, 1/4 din perioada) iar vechimea ca tehnician topograf/topometrist este zero pentru ca am fost angajat fara a fi absolvit o scoala sau colegiu de topografie (chiar daca i-am precizat ca la angajare terminasem 4 ani de facultate dar nu sustinusem licenta si am dus adeverinta). Mai mult, nici faptul ca in iulie am devenit inginer nu puncteaza ca si vechime pentru ca nu mi-au modificat C.I.M..
Ordinul 107 nu precizeaza faptul ca este nevoie sa fii angajat full-time. Am fost sau nu angajat conform specializarii mele la prima societate?
Doresc sa merg mai departe la ANCPI sa le prezint problema mea, ei coordoneaza OCPI-ul si pot decide in aceasta privinta. Nu stiu daca conform legii am dreptate.
Locuiesc intr-un imobil inchiriat de firma la care lucrez (exista contract de inchiriere intre proprietar si firma la care sunt angajat, contract inregistrat la Finante).
Am nevoie de viza de flotant pe aceasta adresa.
Deoarece exista contract de inchiriere nu trebuie sa vina si proprietarul cu mine la sectia de politie, dar contractul de inchiriere este facut intre proprietar si firma. Este suficient contractul de inchiriere si o adeverinta de la firma prin care se justifica faptul ca sunt angajat?