Scuzati, dar dvs.nu cititi nici enuntul nici intrebarea la obiect?
Dupa cum am scris in postare: oct.2014, la limita de varsta
Ref.Decizii de pensii si de recalculare de pensii.
In decizia de pensie la limita de varsta din oct.2014, nu s-a aplicat coeficientul de corectie de 1.07 in vigoare la acel moment (L340/2013), lucru nestiut de mine la acea data si pana in prezent.
Cerand revizuirea deciziei de recalculare a pensiei din august 2024 (din cauza unei erori de preluare a punctajului corect), am primit decizia de recalculare revizuita, insa cu o valoare mai mare a pensiei la data de 31.08.2024 cu 287 lei, valoare care provine din aplicarea ACUM a indicelui de corectie. Totodata, am primit si decizia din 2014 recalculata cu indicele de corectie omis in 2014.
Intrebare: Diferenta de pensie provenita prin neaplicarea indicelui de corectie din perioada 22.08.2005 (data pensionarii), pana la 31.08.2024 (data recalcularii pensiei), se recalculeaza din oficiu de catre Casa de Pensii sau este necesara o solicitare in acest sens.
Pentru aceasta solicitare se aplica prescriptia?
Complet eronat! A se vedea art.49 (4).
Convocatorul de sedinta al CEx se adreseaza doar CEx., nu se publica, in consecinta doar un membru al Cex ar putea contesta modul de convocare.
in situatia in care doriti sa participati, doar in calitate de invitat, inaintati o cerere in acest sens, cu motivare catre presedintele asociatiei.
Doamna Ynocentta,faceti niste interpretari personale ale legii, nepermise, scuzati dupa parerea mea, in acest loc.
Unde ati citit ca presedintele nu poate demisiona sau ca exercita atributii in baza unui contract de mandat? El are mandat acordat de adunarea generala pentru reprezentare. Doar daca este remunerat atunci se pune problema contractului de mandat. Art.55(8) vorbeste de demisia membrilor comitetului, iar presedintele este un membru in comitet. Oricine pe lumea asta, mai ales cel care este "desemnat", "prin vointa sa", bineinteles, are aceleasi drepturi cu orice cetatean de pe planeta. Pana si un presedinte de tara, tot desemnat, poate demisiona.
Si cu art.55(8) din Legea 196/2018, cum ramane? Domnul are dreptate, dar nu s-a exprimat f.explicit.
Intradevar, poti ramane pe viata cu piatra de gat, avand in vedere, prevederile absurde ale legii, prin care ramai responsabil pana s-o gasi vreun amator. Insa, in contextul foarte real in care e greu sa gasesti pe cineva care sa-si asume sarcina, sa recunoastem, foarte ingrata de a avea numai atributii...poti ramane pe viata cu raspunderea functiei.
Oare nu a sesizat nimeni aceasta aberatie a legii? S-a reintrodus iobagia in secolul 21?1
Daca ar fi vorba de lene, comoditate mai elegant spus, nu faceam acest efort de-a solicita un sprijin pe forum. Ar fi util pentru cei neincrezatori ca dvs, Dapix,' sa intrebati pensionari despre situatiile in care li se solicita, citez, "taloanele de pensie pentru luna in curs, in original"
Si apoi, cine ar da "de lene" talonul din mana, cand la tot pasul ai nevoie de el?
De cativa ani ma confrunt cu aceasta problema, in mod special la o institutie cu profil bancar. Aceeasi discutie o port cu personalul institutiei. Anul trecut am protestat foarte vehement si ...a tinut, iar recent, nu am mai avut timpul si dispozitia de a ma razboi. Insa, nu consider ca este nevoie de consum de nervi ci de un argument juridic.
Astept un raspuns pertinent.
Multumesc.
Deoarece talonul de pensie reprezinta un document cu utilizari multiple, atesta calitatea de pensionar, similar unei legitimatii de serviciu, cu toate consecintele juridice care decurg de aici, consider ca diversele institutii: spitale, societati bancare sau de alta natura care retin talonul original, comit un abuz prin conditionarea serviciului respectiv de predarea talonului.
In afara de faptul ca nu mai poti avea acces la servicii cu caracter social, medical etc, apreciez ca talonul de pensie original este un document personal, care nu ar trebui instrainat.
Ma intereseaza argumentul juridic, respectiv temeiul legal prin care pot contesta aceasta cerinta abuziva.
Nu mi-ati raspuns la intrebare.domnilor utilizatori, mai ales doamna Ynnocenta, Nu intrebam ce documente trebuie depuse in acest caz prevazut de lege, ci MODALITATEA de inaintare a documentelor, catre OCPI,
in spete asemanatoare in asociatia noastra, am depus PERSONAL, cca opt serii de document (dosare), insa timpul si nervii consumati la aceasta institutie, total depasita si lipsita de respect fata de solicitantii persoane fizice, respectiv, reprezentanti legali ai asociatilor de proprietari, nu se mai pot recupera.
Astept raspuns la obiect!