Am facut recent o intreprindere individuala si as vrea sa stiu ce impozite trebuiesc platite in afara de impozitul pe profit. Sunt nevoit sa platesc contributii la pensii si alte astfel de impozite? Specific ca natura activitatii desfasurate NU este una dependenta, deci nu sunt salariat, am propriile contracte cu firme straine. Unde pot gasi noua lege referitoare la activitatile dependente?
Imi permit sa va adresez inca o intrebare, poate imi veti putea da un raspuns mai clar decat am primit de la avocatul personal. Mi-am facut o Intreprindere Individuala pe Prahova, folosind pentur inregistrare un contract de comodat pe numele personal, desigur. In cazul in care imi voi schimba buletinul pe Bucuresti, Intreprinderea Individuala poate ramane pe Prahova sau trebuie sa refact contractul de comodat si sa o inscriu pe Bucuresti? Mentionez ca nu doresc sa mut activitatea pe Bucuresti, ci doar buletinul personal.
Este o limita de venit/profit pe Intreprinderea Individuala?
Probabil ca oricum nu este o idee foarte buna sa trec activitatea pe Intreprinderea Individuala?
Datorita impozitarii excesive ma gandesc sa imi deschid, pe langa SRL si o Intreprindere Individuala. Am tot cautat pe internet, am citit legea, dar nu am inteles. Este posibil sa ai si SRL (ca unic asociat) si Intreprindere Individuala in acelasi timp? Mentionez ca am deja 2 SRL-uri.
Va multumesc anticipat si va respect demersul,
Mihai
Multumesc pentru raspunsul detaliat. Tin sa specific totusi ca nu am un sediu permanent in statul cu pricina (in caz ca acest lucru schimba ceva) si ca nu stiu exact ce inseamna "documentaţia corespunzătoare" care ar trebui sa ateste ca partenerul meu din SUA a efectuat plata. Tot ce primesc eu este un formular numit 1042-S care, din cate am mai citit pe itnernet, este generat automat de catre IRS cumva si nu contine nici o stampila, nici un cod unic, nimic. Sunt curios daca vor accepta asa ceva sau daca imi vor cere alte documente, dar sper sa nu ceara alte documente pentru ca majoritatea partenerilor mei sunt de calibrul Yahoo!, deci nu dau doi bani pe cererea mea, in cazul in care le cer un alt document :)
Maine formulez adresa catre FISC si revin. Daca aveti alte detalii, le voi primi cu placere si recunostinta.
Ma ocup cu dezvoltarea de software pe care il dau spre vanzare unor terti din SUA (servicii electronice). Datorita faptului ca am castiguri din drepturi de autor (redevente) pe teritoriul SUA si in urma tratatului 238/23.12.1974 privind evitarea dublei impuneri ([ link extern ] ...
Incepand cu 1.1.2010 am fost fortat (ca noi toti) sa trec de pe microintreprindere pe platitor de impozit pe profit. As dori sa aflu daca pot deduce acesti 10% care imi sunt opriti in SUA din alta taxa pe care o am de platit aici, cum ar fi impozitul pe profit.
Orice informatie este binevenita si ma va ajuta in formularea unei adrese catre FISC. Raspunsul adresei il voi posta si aici, poate va ajuta si pe altcineva.
Pana atunci, toate cele bune si astept parerea Dvs.
Singurul avantaj care ma atrage este acela ca PFA imi permite sa scot bani din contul "firmei" fara sa am nevoie de facturi. Pe langa acest avantaj ar fi si acela ca platesti mai putin la stat. De ex, pt microintreprindere, platesti 16% pe dividende si 2% pe venituri. La PFA am inteles ca platesti doar 16% pe profit si nimic altceva ? In al doilea rand, daca la microintreprindere depasesti 100.000 de euro venit, devii automat platitor de impozit pe profit, ceea ce este foarte dezavantajos in cazul in care nu ai cheltuieli (cazul meu).
Momentan inclin catre o microintreprindere in speranta absurda ca nu o sa depasesc pragul de 100.000 pentru ca prefer sa nu il depasesc decat sa platesc la stat 32%.
Alte metode de a scoate LEGAL bani din firma nu am gasit din pacate, fara sa platesc 51% la stat ca in cazul cartii de munca. Nu exista nici o solutie prin care sa pot scoate bani din firma legal, fara sa platesc exagerat la stat ? Nu exista nici un tip de contract (ca in cazul SA) prin care sa trebuiasca sa platesc numai 16% pentru banii scosi ca si salariu ? Pot face un contract pe drepturi de autor, catre mine, ca unic asociat ???
Va multumesc si astept in continuare sfaturile dvs. Merita PFA sau mai bine SRL ?
Mihai
Am deja un SRL si as dori sa imi fac si un PFA (persoana fizica autorizata). As avea cateva intrebari:
1. In privinta raspunderii in fata legii, in cazul PFA, persoana fizica din spatele PFA are o raspundere mai mare (decat in cazul in care este asociat al unui SRL) in cazul in care sunt datorii/neplati fata de stat sau alte institutii ?
2. Pot aparea probleme (sunt diferente fata de SRL ?) la semnarea unor contracte cu firme din afara RO ?
3. Care sunt dezavantajele si avantajele unui PFA fata de SRL ?
Va multumesc anticipat si astept cu nerabdare raspunsurile dvs.
Mihai Dragomir
Serviciile respective sunt realizate de persoana juridica (romaneasca) la care sunt administrator/asociat (50%). In SUA, firma este inregistrata la IRS ca si platitoare de taxe. In urma acestei inregistrari, statul american ne opreste 10% din castiguri ca fiind TREATY TAX. Probabil se refera cumva la vreun acord foarte vechi intre SUA si RO. Un astfel de acord sigur exista pentru ca ne-au spus cei de la Ministerul de Finante. Avem contract intre firma noastra si firma respectiva din SUA, contract care stipuleaza ca firma respectiva vinde produsele noastre software, urmand a ne trimite 35% din sumele castigate. Firma respectiva nu ne cere factura, nici invoice extern. Doar trimit banii in banca in contul firmei (wire sau cec) deci eu trebuie sa autofacturez.
Nu stiu ce altceva as putea scrie pe facturi, decat "prestari servicii". Ce documente ar fi necesare pentru a demonstra ca serviciul este prestat in SUA? Poate fi incadrata ca prestare de servicii (poate cum e consultantza) ? Contractul cu firma din SUA poate dovedi ceva ? Este necesar ca acest contract sa fie tradus in romana ?
Platitorul este aceeasi companie cu contractantul si este o companie rezidenta americana. Am discutat cu ei si spun ca ei nu opresc TVA-ul, ci ni-l trimit noua.
Ma intereseaza mai mult daca, dupa noul cod fiscal, prestarile de servicii electronice mai sunt scutite de TVA. Am sunat astazi la ministerul finantelor si, ca de obicei, am primis un raspuns edificator: "Nu va putem ajuta deoarece abia astazi s-a publicat noul cod fiscal"...
Am formulat o adresa si catre FISC, iar raspunsul lor, a fost din nou edificator:
In raspunsul celor de la fisc, erau trimiteri la urmatoarele legi:
Legea 571/2003, titlul VI - TVA, cap. I, art 125(1), alineatul (1), pct 26
- definire servicii electronice
- art 126, alin(9), litera b - operatiuni scutite de taxa cu drept de deducere
- art 133, alin(2), litera g, pct 12
- art 145, alin(2), litera b
- art 155, 156, 156(1), 156(2) - decontul de taxa
Urmat de instiintarea ca normele de aplicare nu au fost emise inca.
Probabil dorinta mea de a face totul corect fata de stat, combinata cu indiferenta/superficialitatea institutiilor statului ma fac sa imi doresc sa ma fi nascut in SUA...
Sunt constient ca aceasta situatie este una destul de speciala (rar intalnita) dar nu este posibil ca in 2007 acest domeniu (IT) sa nu fie acoperit de niste legi solide si explicite.
Va multumesc mult si sper sa putem rezolva aceasta problema pana pe data de 25 cand trebuie sa inchid anul...
Cu respect,
Mihai Dragomir
PS: Se poate cumpara noul cod fiscal de pe site-ul dvs ?