Buna ziua,
Va rog sa ma ajutati cu un raspuns la urmatoarea intrebare.
Firma la care lucrez trebuie sa faca reevaluarea la 4 apartamente.Am inteles ca
pentru determinarea impozitului pe cladirile detinute de firme, se va elimina obligativitatea de inregistrare in contabilitate a valorii rezultate din rapoartele de evaluare ale cladirilor,dar nu stiu care este legea, hotararea care stabilesc acest lucru. Societate vrea sa vanda aceste apartamente in acest an si o valoare mai mare ar face actul de vanzare anevoios. Pe de alta parte deczia de impunere pt anul 2019 este majorata la 5% .
Am citit ca MF PREVEDEA eliminarea obligativitatii de inregistrare in contabilitate a valorii rezultate din rapoartele de evaluare ale cladirilor PERS JURIDICE
Va rog ,daca se poate sa-mi indicati articolul de lege.
Va multumesc,
Buna ziua,
Va rog sa ma ajutati sa inteleg urmatoarea problema:
ART 292 CF ,LIT f,pct 3
livrarea unei constructii noi sau a unei parti din aceasta inseamna livrarea efectuata cel tarziu pana la data de 31 decembrie a anului urmator anului primei ocupari ori utilizari a constructiei sau a unei parti a acesteia,dupa caz,in urma transformarii.
Daca se incheie un contract de inchiriere pe un apartament in data de 31.03.2017,la ce data se stabiliste livrarea constructiei 31.12.2018,sau 31.12.2019?
Va multumesc pt ajutor
Sunt dezvoltator imobiliar si vand apartamente. Clientii sunt persoane fizice care in baza unui ANTECONTRACT si unui AVANS BANESC minim de 2.250 lei isi rezerva unul dintre apartamente. Pentru acest avans banesc eu intocmesc factura de AVANS. INTREBARE: Cu ce cota de TVA (20% sau 5%) intocmesc factura de AVANS care are suma totala de 2.250 lei, stiind ca cumparatorul respecta toate conditiile legale sa achizitioneze apartamentul cu 5% TVA cand vor fi gata actele de banca si apartamentul finalizat (maximum 4 luni de la antecontract)?
Va multumesc
Buna ziua,
Va rog sa-mi dati un raspuns la urmatoarea intrebare:
Incepand cu 9 mai intra in vigoare prevederile Legii 70/2015-– care limiteaza platile catre persoane fizice pana la maxim 10.000 lei/zi /tranzactie - cf. art. 4 alin 4. Tot acest articol prevede faptul ca sunt interzise platile fragmentate in numerar catre o persoana, pentru tranzactii mai mari de 10.000 lei.
Daca dividendele sunt in valoare de 20.000 lei se achita 10.000 cash si 10.000 prin banca. Este corect ?
Va multumesc
Buna ziua,
Va rog sa ma ajutati in elucidarea urmatoarei probleme legate de evaluarea cladirilor proprietate personala a unei persoane fizice ,care are incheiat un contract de comodat cu un PFA.
Am un report de evaluare facut in urma cu 4 ani. Pe un forum am citit urmatoarele:
1. In cazul utilizarii partiale sau integrale a cladirii ca nerezidentiala si cand suprafetele sunt identificate distinct, este recomandata contractarea unui evaluator autorizat si realizarea unui raport de evaluare in perioada 1 ianuarie – 31 martie 2016. Dupa aceasta data nu mai pot fi realizate rapoarte de evaluare pentru anul 2016 si contribuabilii vor plati cota majorata a impozitului daca aveau posibilitatea sa solicite rapoarte de evaluare si nu au facut-o.Raportul de evaluare nu poate fi realizat inainte de 1 ianuarie 2016
Va multumesc
Buna ziua,
Va rog sa-mi spuneti daca am pensie de boala gr 2,pot lucra 4 ore pe zi ?
Va multumesc
Buna ziua,
Va rog sa ma ajutati cu raspunsul la urmatoarea intrebare;
am un PFA si am un incheiat un contract de prestari servicii cu o societate comerciala.
Pot incheia un contract de comodat pt autoturismul personal cu aceeasi societate comerciala ?
Multumesc
Buna ziua,
O societate cu obiect de activitate prestari de servicii in domeniul constructiilor achizitioneaza materialele necesare efectuarii de lucrari.
La baza acestor lucrari stau contractele incheiate cu beneficiarii si situatiile de lucrari, procesele verbale de receptie a lucrarilor.
Materialele cumparate sunt trimise de furnizorii de materiale direct la locul de consum. Factura cu avizul de insotire, semnata din santier este trimisa la compartimentul contabilitate.
Este obligatoriu sa se intocmeasca si NIR ?
vA MULTUMESC
Buna ziua,
Va rog sa ma ajutati cu un raspuns la urmatoarea intrebare:
O societate are un autoturism amortizat integral,cu uzura morala avansata, stare tehnica buna, pe care doreste sa-l vanda unui salariat cu un pret cat mai mic ,in scopul fidelizarii respectivului salariat.
Care este prevederea legala prin care se poate face aceasta vanzare ?
Va multumesc pt ajutor