avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 293 soluții astăzi
Forum Activitate MariaSimonaC

Activitate MariaSimonaC

Răspuns la discuția Schimbare notar succesiune
Vă mulțumesc frumos pentru răspuns.
Cauza eu zic că este înregistrată pentru că am depus o cerere pe care am trimis-o scanată și am ajuns la punctul la care urma să facem programarea semnării.
I-am scris doamnei notar că suma mi se pare mare (am comparat cu taxele pentru un imobil de valoare mare aflat în orașul semnării și taxele din orașul în care locuiesc - unul unde imobilele au valoare de piață mai mare) și mi-a comunicat că acestea sunt taxele.
Înțeleg că nu există un plafon maxim pentru onorariul practicat și că fiecare poate cere cât consideră pentru serviciile sale, lucru care mi se pare normal daca este comunicat în mod transparent. Urmează să decidem ce facem în continuare.
Bună ziua,

Există posibilitatea de a schimba notarul după deschiderea unei proceduri succesorale? Notarul cu care am comunicat pe email (domiciliul tatălui meu decedat era în altă localitate decât cea în care locuim noi moștenitorii) mi-a spus că îmi poate comunica un cost al succesiunii după ce trimit documentele scanate și face o serie de verificări.
Costul comunicat ulterior ni s-a părut foarte mare comparativ cu valoarea de piață a singurului imobil aflat în masa succesorală (raportat la un calculator al tarifului minim garantat este cel puțin dublu),
Nu mi s-a explicat de la început ce presupune întreaga procedură, iar eu în necunoștință de cauză nu am știut ce să întreb.
Faptul că este deschis un rol pe acest cabinet notarial mă obligă să accept tariful stabilit de notar? Iar dacă un alt notar acceptă ulterior să preia dosarul (nu exista niciun document în format fizic), ce anume trebuie achitat notarului inițial?
Vă mulțumesc anticipat pentru răspuns.
Evident ca nu-i dauneaza incasarea acestei garantii fara ca imobilul sa fie vandut.

Asadar "creditul bancar" este una dintre variantele posibile ale "platii in rate"...

Multumesc pentru raspuns!

Executorul stia ca diferenta de pret va fi finantata bancar, asa cum banca stia ca imobilul este executat silit, insa asa cum spuneti si dvs. necunoasterea si lipsa clarificarilor intre parti a dus la aceasta situatie.

Prin urmare de la bun inceput trebuia stipulat pretul in rate si incheiat un astfel de PV de adjudecare? Se mai poate face ceva in aceasta situatie?
Buna ziua,

Sora mea a castigat licitatia pentru un apartament aflat in executare silita, imobil vandut de catre un executor judecatoresc si ipotecat in favoarea unei banci initiale ce a acordat creditul pentru achizitionarea acestuia.

Adjudecarea s-a facut avand la baza plata cautiunii de 10% din pret, urmand ca diferenta de pret sa se achite in termen de 30 de zile prin credit bancar luat de sora mea de la o alta banca decat cea care a finantat initial imobilul ajuns la executare.

Banca ce urmeaza sa acorde creditul solicita printre documentele necesare aprobarii creditului si "Acordul creditorului ipotecar urmaritor si al executorului judecatoresc intocmit in baza art. 853 din Noul Cod de Procedura Civila pentru intocmirea actului de adjudecare cu plata pretului in rate".


Banca initiala sustine ca nu poate elibera acest acord - acest lucru cazand in incidenta executorului, iar executorul sustine ca nu are cum sa elibereze un asemenea act intrucat el nu vinde in rate.

Intrebarea mea este: cine are obligatia de a elibera acest acord si care este rolul sau?

Presupun ca banca ce acorda creditul doreste acceptul pentru a pune ipoteca de rang 2, insa banca initiala din moment ce a externalizat creditul nu-si mai asuma nicio responsabilitate.

De asemenea, art. 853 se refera la predarea si comunicarea actului de adjudecare. Art. 851 stipuleaza plata pretului in rate, dar ce presupun aceste rate?

Executorul a intocmit un proces verbal de adjudecare standard si nu unul cu plata in rate.

Oricum, fara acest acord banca nu acorda creditul si sora mea va pierde cei 10% dati cu titlul de cautiune, asa ca v-as multumi din suflet daca m-ati putea lamuri cu privire la intrebarea mea.
Va multumesc frumos pentru raspuns.
Buna ziua,

In anul 2014 am inregistrat ca persoana fizica un venit modic dintr-un contract de comision (afiliere). Mentionez ca acest venit a fost impozitat cu 16% direct la sursa (asa cum a fost mentionat si agreat in contractul de comision).

Acest venit a fost singurul inregistrat in anul 2014 (nu mai obtin venituri din nicio alta sursa).

In acest caz mai este nevoie sa depun Declaratia 200 pe anul 2014?
Multumesc frumos pentru raspuns.
Buna ziua,

Imi cer scuze daca acest subiect a mai fost abordat pe forum, insa nu am gasit niciun raspuns la intrebarea pe care o am in subiectele legate de cheltuielile comune ale acoperisului blocului.

Intrebarea mea este: aceste cheltuieli se pot incadra in cadrul intretinerii lunare (respectiv in sectiunea "Alte cheltuieli" si adunate cu consumul de apa etc.) sau se incadreaza in cheltuielile efectuate din Fondul de reparatii si urmeaza a se completa acest fond?

Pe scurt, povestea este urmatoarea:
- la intretinerea de luna aceasta in sectiunea "Alte cheltuieli" a aparut o suma de 500 RON la apartamentele de pe tronsonul pe care locuim
- la defalcarea din subsol a acestor cheltuieli apare "Reparatie acoperis: 100 RON / 4 apartamente = 25 RON/apart." - rezulta ca sumele nu corespund (totalul cheltuielilor pe cele 5, nu 4 apartamente, este de 2.500 RON)
- in urma discutiei cu administratora iritata de intrebarile mele, mi s-a comunicat ca a fost inlocuit acoperisul pe tronsonul pe care locuim, ca nu trebuie sa fim anuntati in caz de reparatie a acoperisului (este situatie de urgenta) si ca totul a fost facut f repede intrucat vecinei noastre ii ploua in casa;
- nu numai ca nu am fost anuntati (pentru ca nu ne-am fi impotrivit in niciun caz - toti putem fi in aceasta situatie), insa nici macar nu am fost informati de suma la cat se ridica cheltuiala si cat revine fiecarei familii (deja a inceput furnizara energiei termice si cheltuielile sunt mai mari decat in timpul verii, fiecare familie are calcule proprii de buget lunar), plus ca vecina cu pricina de la etajul 4 are cele mai mari datorii ale blocului.

Suma despre care am vorbit la inceput a fost inclusa in cuantumul intretinerii lunare, ceea ce inseamna ca daca nu o platesc integral, lunile urmatoare se vor calcula penalizari. Intrebarea mea era daca aceasta cheltuiala poate fi inclusa in intretinere fara un anunt prealabil sau apartine Fondului de reparatii.

De asemenea, m-ar interesa:
- daca o persoana restanta are dreptul sa beneficieze de lucrari prin intermediul asociatiei de proprietari (cine garanteaza ca va plati aceasta suma daca nu-si plateste intretinerea lunara)
- care sunt documentele pe care pot sa le cer pentru a observa care este suma reala platita pentru aceasta lucrare (deviz, chitata etc.)
- cum pot contesta diferenta intre suma de plata si defalcarea acestei sume in subsolul listei
Buna ziua,

Ma intereseaza sa stiu ce masuri (imputari) poate lua angajatorul meu, in conditiile in care doresc sa depun cererea de demisie si am efectuat mai multe zile de concediu de odihna decat cele ce mi se cuveneau pe anul in curs.

Multumesc,