Bună ziua! In conformitate cu Legea 153/2017, Art. 18 alin.(1). salariatii bugetari primesc o indemnizatie de hrana de 346 lei brut. Ca asistent medical, angajatorul meu este Primăria, dar finantarea salariilor o face Ministerul Sanatatii, prin virarea sumelor la autoritatea locală. In perioada cand suntem in CO, nu se include si indemnizatia de hrană in calculul indemnizatiei de concediu, asa cum prevede legea, desi Codul Muncii specifica faptul că, indemnizatia de Co, este media ultimilor 3 luni lucrate anterior celei in care se efectueaza concediul, multiplicată cu nr de zile de co. Astfel că, atunci cand suntem in concediu, rezulta in salariu mai mic, ceea ce contravine legii, prin neincluderea normei de hrană. Vă rog sa mi spuneti, ce demersuri legale ar fi de urmat pentru ca angajatorul sa aplice corect prevederile legale. Avem un raspuns clar de la M. Muncii, solicitat de către Sindicat, in care se spune faptul că, indemnizatia de hrană, SE INCLUDE IN MEDIA ZILNICA PE BAZA CĂREIA SE CALCULEAZA INDEMNIZATIA DE CONCEDIU SI NU SE AFAUGA SUPLIMENTAR LA ACEASTA. In baza acestui răspuns al Ministerului, ce putem face, ca angajatorul sa l aplice intocmai? Multumesc!
Buna seara! Vreti să mi spuneti că prin raspunsul dat de dvs, respectiv OUG nr 162/2008, Art. 20, s au incalcat prevederile legale prin faptul că zilele de CO, nu s au păstrat/preluat prin transfer si de catre noul angajator? Ce demersuri pot face in acest sens?
Bună ziua! Sunt asistent medical si n anul 2009, am fost transferată prin OUG 162/2008, de la Spital la Primarie, cu patrarea tuturor drepturilor si obligatiile avute anterior, conf legii sus mentionate. Aveam 25 zile CO pt vechime in munca plus inca 2 zile acordate pt vechime in unitate. Prin transfer, primaria, n a tinut cont de cele doua zile avute anterior, spunandu mi ca se pierd daca te transferi. Este corect, sau se incalca legea? Vă rog dati mi un raspuns pertinent in baza cărei legi as putea fi nedreptățită? Multumesc!
Bună ziua! Sunt asistent medical generalist la un cabinet medical școlar. Vă rog să mi spuneți care s condițiile legale de acordare a voucherelor de vacantă pentru personalul sanitar din cabinetele școlare. Din cunoștințele mele știu ca este OUG nr 131/2021. Ne am adresat angajatorului dar acesta ne a trimis un răspuns scris, ce contravine legislației, anume că, OUG 131/2021 se aplica abia în 2027, dar colegii noștri din alte județe au întrat deja în posesia acestor vouchere. Aștept un răspuns pertinent, clar, lămuritor, aici sau pe adresa mea de e mail nelylazar78@yahoo.com Mulțumesc!
Buna ziua! Va rog sa-mi spuneti daca angajatorul poate modifica data de salariu, printr-un act aditional la CIM, fara a avea un temei legal in acest sens, si daca salariatii refuza semnarea actului aditional ar putea fi sanctionati? Mentionez ca sunt asistent medical scolar, si din 2009 asist.med.din scoli, camine-gradinite au fost transferati printr-un ORDIN DE MINISTRU, DE LA M.SANATATII LA PRIMARIE, iar sumele destinate salariilor noastre se transfera de la BUGETUL STATULUI PRIN MS , CATRE DSP, APOI LA PRIMARIE, iar aceasta din urma face viramentul pe carduri.Din 2009 si pana azi nu s-a respectat data de salariu prev.in CIM, SI ACUM PRIMARIA vrea sa modifice data de salariu printr-un act aditional la CIM, desi DSP-UL trimite banii la timp{am un document de la dansii care confirma asta), pe motiv ca-i circuitul banilor prea lung, desi acum totul se face online, este legal? Se incalca astfel drepturile salariatilor? Ce putem face?