In baza art. 169, ptc. 2, eu inteleg ca ei sunt obligati sa imi dea salariile, singura forma in care ii pot opri fiind o decizie judecatoreasca. Este corect? Inseamna ca ei trebuie sa imi dea banii, si daca vor sa isi recupereze costurile, trebuie sa ma dea in judecata?
Este adevarat ca aceste cheltuieli au scazut proportional cu numarul de luni de munca prestate de la absolvirea cursului.
Imi permit sa va mai cer inca un sfat atunci: am decis sa plec deoarece am suportat taieri salariale de 10-20 % in fiecare luna, in ultimele 6 luni. In plus, am 2 luni de zile in care am fost pontat cu ore suplimentare si am fost platit la norma normala (8 h/zi). In acest caz, pot motiva in vreun fel aceste nereguli?
Am fost angajat la o companie de constructii 3 ani. La un an dupa angajare, am fost trimis la un curs de calificare. Cand am absolvit cursul, mi s-a cerut sa semnez un act aditional conform caruia, daca aleg sa parasesc compania in urmatoarele 36 de luni, platesc pana la de 3 ori costurile companiei pentru cursul absolvit. La 19 luni de la absolvirea cursului, am ales sa plec. Dupa o discutie cu directorul companiei, s-a stabilit sa platesc o singura data costurile companiei pentru curs. Astazi, la 2 luni dupa acest moment, am ultimele 2 salarii blocate de catre companie, si la ei apar dator cu de 3 ori suma costurilor companiei. Va rog sa imi spuneti daca este legal ceea ce fac ei, sau daca am vreo sansa, sau vreun argument juridic sa ma bat cu ei. Va multumesc!
P.S. Mentionez ca nu am fost angajat sau folosit pe o pozitie cu cea pentru care am obtinut calificarea.
Buna ziua.
Sunt interesat in distributia de anumite bauturi alcoolice aduse din interiorul UE, in Romania. As dori sa ma informez cu privire la ce taxe, impozite sau accize va trebui sa platesc. Astept cu interes un raspuns. Multumesc.
Multumesc pentru raspuns. Da, sunt convinsa ca se poate si prin email. As vrea insa un formular standard, dar nu am idee ce sa "compun" in termeni juridici. Asta e de fapt problema mea. Negru pe alb e cel mai ok din punctul meu de vedere.
Buna,
Am rugamintea sa ma sfatuiti cu privire la urmatoarele. Am colaborat eficient cu mai multi clienti si acum as dori sa creez in cadrul site-ului, o sectiune denumita "Parteneri", unde sa pun emblema fiecaruia (care face trimitere catre site-ul lor). Mentionez ca voi discuta in prealabil cu fiecare acest aspect.
As vrea daca se poate sa ma ajutati cu un model de acord, sau... cum sa procedez sa am un acord scris din partea lor? Ce sa le cer de fapt in termeni juridici vorbind?
Va multumesc anticipat.
Va multumesc pentru raspuns. In acest caz va mai adresez o intrebare. In conditiile in care incheiem un contract de prestari servicii de publicitate, ce trebuie precizat la clauza "valoarea contractului"? Ideea este ca noi oferim aceste produse bucatarilor, iar in schimb, beneficiem de reclama (pe care nu prea avem cum s-o masuram din punct de vedere financiar, bucatarii nefiind prestatori de servicii publicitare).
Buna ziua,
Detin o firma care se ocupa cu furnizarea de produse pentru hoteluri si restaurante (suntem distribuitori, nu producem noi produsele). Recent am discutat cu o alta firma de bucatari care isi deschid un studio de gatit si au si o emisiune culinara televizata. Am hotarat sa le oferim produse gen sorturi de bucatarie ,uniforme de bucatari etc (personalizate si cu logo-ul nostru) iar ei, in schimbul acestor produse ne vor face reclama atat in cadrul emsiunii culinare, cat si in cadrul studioului de gatit, prin expunerea acestor produse. Problema este ca firma mea nu are profit momentan, este la inceputul activitatii, tocmai de aceea am hotarat sa investim in oferirea acestor produse in scopul promovarii. De aceea, varianta unei sponsorizari cade. La fel si contractul de barter cade, deoarece firma bucatarilor este neplatitoare de TVA, iar noi suntem platitiori, ceea ce ar crea inconveniente pentru noi la momentul facturarii ambelor parti. In codul fiscal am gasit Art. 21, Al.2, litera d: "Cheltuielile de reclamă şi publicitate efectuate în scopul popularizării firmei, produselor sau serviciilor, în baza unui contract scris, precum şi costurile asociate producerii materialelor necesare pentru difuzarea mesajelor publicitare. Se includ în categoria cheltuielilor de reclamă şi publicitate şi bunurile care se acordă în cadrul unor campanii publicitare ca mostre, pentru încercarea produselor şi demonstraţii la punctele de vânzare, precum şi alte bunuri şi servicii acordate cu scopul stimulării vânzărilor. " Inteleg ca aceste cheltuieli le voi putea deduce, dar nu stiu cum facem cu contractul. Ce ma sfatuiti? Ce tip de contract sa incheiem sa fie bine pentru ambele parti?
Multumesc anticipat.
Asa inteleg si eu... Mai astept totusi cateva lamuriri. :)
Va multumesc pentru raspuns. Ok, platesc 24% cand e cazul, dar de exemplu pentru facturile emise de furnizorul din Germania la care nu este trecut TVA, trebuie sa platesc TVA in Romania, sau nu mai platesc nimic inafara valorii produselor? Asta e dilema mea... Cum se procedeaza din punct de vedere contabil aici? Si, inca odata va rog mult sa ma luminati... avand in vedere aceste facturari fara TVA, cum e mai bine sa fiu inregistrat ca platitor TVA, sau neplatitor?
Va multumesc din nou!