Se intocmeste o factura, cu semnul -, care v-a fi cuprinsa in jurnalul de vanzari, dar nu v-a fi cuprinsa in 394 si nici nu v-a fi transmisa tertului aflat in insolventa. Nu o autofactura! Pe factura scrieti informatiile din factura initiala stornate si specificati baza legala din CF. Ajustarea tva se inscrie in decl.300, la regularizari de taxa. Este necesar sa aveti documente justificative: factura originala, hotarare judecatoreasca de intrare in faliment ( nu faceti confuzie cu insolventa).
Buna ziua, contractul de mandat, pentru cenzor al unei asociatii de proprietari, mai este valabil in 2016? Dar pentru un presedinte de sindicat? Daca nu, ce este legal a se intocmi?
Buna ziua, am o intrebare. Un solist vocal, care doreste sa desfasoare activitate, nefiind angajat al unui local, ci sa cante la evenimente, cum poate face acest lucru, legal si care ar fi cea mai avantajoasa solutie? Mentionez ca evenimentele sunt foarte rare, 4-5 ori pe an. Multumesc
Buna ziua.Daca o societate acorda salariatilor tichete de masa, tichete de combustibil, asigurare medicala, asigurare pensie pilonul 3( pensie privata), poate acorda si o masa calda, sau daca pretul acelei mese calde, este de ex.12 lei/persoana, salariatul sa plateasca, 5 lei ? Aceasta masa este considerata avantaj in natura si se impoziteaza ( venit salarial), dar pentru societate, este deductibila integral sau in limita a 2%?
Nu poate tine contabilitate in partida simpla? Este obligatoriu contract de munca pentru contabil?
Buna ziua. Am o intrebare: o organizatie sindicala, care are ca venituri cotizatia membrilor, iar ca si cheltuieli, ajutoare acordate, pentru deces, spitalizare, etc, are contabilitate in partida simpla, depune situatii financiare anuale? Pentru conducerea sindicatului - cei alesi : presedinte, vicepresedinte si secretara, este de ajuns conventie civila ( platesc 5.5% cass si impozit), sau trebuie contract de munca? Aceeasi intrebare pentru contabil. Multumesc.
Nu stie nimeni ce as putea face?
Buna ziua, am o intrebare. Am preluat contabilitatea unei firme, si m-am lovit de o problema: firma a executat niste lucrari, in anii 2008-2010, pentru care a emis facturi si a ramas si cu lucrari in curs, nefacturate. Nu a incasat toate facturile, si nu stiu de ce, la momentul acela nu s-au facturat lucrarile in curs. Nu sunt sanse de incasare, am incercat sa iau legatura cu acea firma, degeaba - mentionez ca firma este activa. Ce pot face sa scap de acele lucrari in curs, e clar ca nu le mai pot factura acum, dupa atatia ani. Pentru facturile neincasate, o sa incerc cu o ordonanta de plata, poate,poate...
Multumesc.
Buna ziua, am si eu o intrebare. Am de recuperat TVA, de la o firma, pt care am hotarare jud. definitiva, de insolventa. Care este modalitatea? trebuie sa autofacturez? aceasta este cuprinsa in 394 ( eu cred ca nu). Imi trebuie vreo documentatie? Daca are cineva o monografie, ar fi de mare ajutor, este pentru prima data cand fac asta.Multumesc
Buna ziua. Am si eu o intrebare.: pentru bilantul la 30.06.2013, ce anexe trebuiesc si daca bilantul mai trebuie vizat de un expert contabil, la fel ca cel de la 31.12.2012. Multumesc