avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 589 soluții astăzi
Forum Activitate ramona231

Activitate ramona231

2 magazine, vanzare cu amanuntul, cu programe de gestiune fiecare. Atunci cand clientul solicita factura sau returneaza un produs se intocmesc facturi. Problema este la retur, pentru ca programele de la magazine nu permit facturi de stornare, asa ca se face doar NIR storno, urmand ca la inregistrarea in contabilitate sa generez eu aceste facturi. Si aici apar diferente la numerotarea facturilor.
De ex.: vine clientul si cere factura pe langa bon. I se da factura nr. 1. Apoi mai vin 2 clienti si returneaza produse. Acolo se face Nir storno, eu cand le introduc fac si facturile storno, numarul 2 si numarul 3. Vine urmatorul client care cere factura pe langa bon. I se da factura numarul 2. Eu nu am cum sa o inregistrez cu numarul asta, ca deja l-am folosit la factura de retur. Cum sa procedez??? Mentionez ca programul pe care il utilizez nu accepta serii, doar numere, care niciodata nu se pot repeta. Poate e ceva banal pt. unii, dar eu chiar as vrea sa stiu cum sa procedez corect.
Multumesc!
In ianuarie am primit niste reduceri de la un furnizor. Ni s-a facut o factura de retur pt. produsele respective si apoi o factura de marfa la aceleasi produse, dar la un pret mai mic. Dar la factura de retur sunt gresite cam 3 pozitii, in sensul ca s-au returnat la un pret gresit, pret la care eu nu le am in program, deci nu pot sa le scad. Eu i-am rugat sa imi faca pt. acele 3 pozitii gresite o factura de corectare, sa le faca intrare la pretul gresit si iesirea la pretul corect si sa mentioneze pe factura ''corectie la factura nr... din data de...'', urmand sa atasez factura de corectie la cea gresita din ianuarie. Am procedat corect?
Mentionez ca ei mi-au facut factura de corectie, dar nu au scris ca este vorba despre o corectare a unei alte facturi, au facut doar intrarea-iesirea si atat, ca o factura normala.
Daca nu am procedat corect, cum ar trebui sa fac?
Multumesc!
La momentul returnarii unor articole catre furnizor, acesta din urma a facturat cateva dintre produse la un pret mai mic decat pretul la care ne-au fost vandute. Eu le-am operat la pretul lor corect, motiv pt. care acum am o diferenta intre factura lor de retur si inregistrarile mele de aprox. 400 ron. Le-am explicat ce si cum, dar intr-un final au spus ca ei nu vor reface acea factura si ca e treaba nostra ce facem si cum rezolvam problema. Intrebarea mea este: ce fac in aceasta situatie?

MUltumesc!
In cazul in care doresc sa returnez marfa catre furnizor care este procedura:
Intocmesc un Nir storno si pe baza lui fac si un aviz storno de insotire a marfii sau fac un aviz de insotire normal si astept factura de retur?
De fapt, pe factura scrie regularizare consum apa periada aprilie-iunie, daca are vreo importanta.
Bine, si daca persoana respectiva imi spune ea un CNP fictiv, nu e tot fals? Pe langa asta, e un magazin online, nu cerem CNP, nu avem dreptul.
Lucrez intr-un program de contabilitate care nu imi permite sa facturez catre persoane fizice fara sa introduc CNP-ul acestora. Pot sa trec un CNP oarecare, sau nu am voie?
Daca avem situatia in care o societate are un magazin propriu-zis si unul online, pe aceelasi CUI, putem tine contabilitatea pt amandoua, in comun?
In cazul unui magazin online: Cum procedez sa primesc banii de la firma de curierat pt. produsul livrat catre client? Am inteles ca trebuie sa emit catre firma de curierat o factura de decontare pt sume incasate de la terti, dar intrebarile mele sunt: Ce trec la denumire serviciu, cum bifez TVA-ul si cum inregistrez factura?
Multumesc!