avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 562 soluții astăzi
Forum Activitate user89

Activitate user89

Am achizitionat in noiembrie 2022 un telefon ASUS cu care am avut probleme legate de calitatea convorbirilor. Dupa 3-4 luni, am luat legatura cu operatorul de telefonie, crezand ca este o problema de la ei. Din discutiile avute, se pare ca semnalul este slab in zona unde locuiesc, dar ar fi trebuit sa am o calitate buna prin VoWifi (telefonul foloseste semnalul de Wifi pentru imbunatatirea calitatii apelului).
Ca sa scurtez, am activata la operator aceasta optiune dar producatorul nu are softul (setarile) necesare. Pentru realizarea acestui soft, producatorul ar fi trebuit sa ia legatura cu operatorul de telefonie pentru a solicita parametrii respectivi si sa realizeze un patch. Am luat legatura cu un reprezentant Asus care mi-a comunicat ca se stie de acesta problema, si ca nu au facute setarile pentru nicio retea din Romania (eram dispus chiar sa imi schimb abonamentul pe alta retea). La final, am pus intrebarea daca sesizarea mea este inregistrata si sa va face ceva in privinta asta, la care reprezentantul mi-a spus ca nu, si ca ar trebui sa revin cu un email catre ei; deci zero interes pentru reclamatii...
Aceasta limitare nu a fost specificata niciunde, nici pe site-ul vanzatorului, nici pe cel al producatorului.
In final, am trimis in service telefonul, si le-am comunicat ca nu il voi receptiona daca nu se rezolva aceasta problema.
In cazul in care problema nu se va remedia, as fi indreptatit sa imi cer banii inapoi, avand in vedere ca o functionalitate de baza a telefonului nu exista (nu este disponibila in Romania) si nici nu a fost publicata undeva?
Pe perioada starii de urgenta, se poate prelungi termenul de reparatie pentru produse aflate in garantie cu inca 15 zile (30 de zile in total?)
In luna iulie 2013 am depus o sesizare scrisa catre ITM in care reclamam fostul angajator ca nu si-a achitat ultimele 3 salarii, in situatia in care contractul meu de munca a expirat si nu l-am prelungit (mi-am facut lichidarea inainte cu o luna sa depun sesizarea). In termen de 1 luna mi-a venit un raspuns din partea ITM-ului cum ca a fost facut un control, iar angajatorul nu a putut face dovada platii salariilor, drept urmare s-a dispus masura cu termen obligatoriu de realizare. Termenul acesta a trecut de 2 luni, iar eu nu am vazut nici salariile, nici o instiintare din partea ITM-ului ca s-ar fi luat vreo masura. Cand am fost la ITM sa intreb daca s-au luat masuri, inspectorul mi-a zis ca nu au apucat sa mearga in control la acea firma, deoarece aveau multe cazuri pe cap... (la 2 luni dupa termenul dat de acestia). Tind sa cred ca acest inspector ii protejeaza pe fostii angajatori, iar mergand in continuare la ITM nu cred ca o sa rezolv nimic mai departe. La ce institutie, superioara ITM-ului, as putea sa apelez in cazul asta?
freeelis a scris:

Din Fondul de garantare a creantelor salariale se asigura plata creantelor salariale ce rezulta din contractele individuale de munca si din contractele colective de munca incheiate de salariati cu angajatorii, impotriva carora au fost pronuntate hotariri judecatoresti definitive de deschidere a procedurii insolventei si fata de care a fost dispusa măsura ridicării, totale sau parţiale, a dreptului de administrare.

Gestionarea Fondului de garantare se face de Agenţia Naţionala pentru Ocuparea Forţei de Munca, prin agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă judeţene (denumite in continuare agenţii teritoriale).
Stabilirea cuantumului creanţelor salariale cuvenite salariaţilor şi efectuarea plăţii acestora se realizează de agenţiile teritoriale, la cererea scrisă a administratorului sau lichidatorului angajatorului în stare de insolvenţă.
Cererea va fi însoţita de documente care să ateste că împotriva angajatorului a fost pronunţată o hotărâre judecătoreasca definitiva de deschidere a procedurii insolvenţei şi a fost dispusă măsura ridicării totale sau parţiale a dreptului de administrare.

Cererea prevăzută la art. 19 alin. (1) din Legea nr.200/2006 trebuie însotită de următoarele documente:
a) copie de pe hotărârea judecătorească definitivă de deschidere a procedurii de insolventă;
b) copie de pe hotărârea judecătorească prin care s-a dispus măsura ridicării partiale sau
totale a dreptului de administrare;
c) situatia creantelor salariale aferente perioadelor prevăzute la art. 13 alin. (1) lit. b) si/sau
art. 15 din lege, întocmită de administrator sau lichidator, conform modelului prevăzut în
anexa nr. 2 la prezentele norme;
d) copii de pe pontajele care atestă prestarea muncii de către salariati în perioadele
prevăzute la art. 13 alin. (1) lit. b) si/sau art. 15 din lege, pentru creantele salariale prevăzute
la art. 13 lit. a) si e) din lege;
e) copii de pe statele de plată care atestă existenta creantelor salariale aferente perioadelor prevăzute la art. 13 alin. (1) lit. b) si/sau art. 15 din lege;
f) copie de pe contractul colectiv de muncă aplicabil la nivelul angajatorului în stare de
insolventă;
g) copii de pe contractele individuale de muncă ale salariaÑilor care au suferit accidente de
muncă sau boli profesionale;
h) copii de pe certificatele medicale pe baza cărora se acordă, potrivit legii, indemnizatia
pentru incapacitate temporară de muncă datorată accidentelor de muncă si bolilor
profesionale;
i) copii de pe procesele-verbale de cercetare a accidentelor de muncă, întocmite, potrivit
legii, de autoritatea competentă;
j) copii de pe formularele de declarare finală a bolilor profesionale, întocmite, potrivit legii,
de autoritatea competentă;
k) copii de pe fisele de lichidare ale persoanelor ale căror raporturi de muncă au încetat în
perioadele prevăzute la art. 13 alin. (1) lit. b) si/sau art. 15 din lege.



Ce se intampla daca administratorul sau lichidatorul angajatorului în stare de insolvenţă nu depune cererea scrisa pentru plata salariilor restante la AJOFM? Exista o obligatie a lor de a depune cererea in cazul in care exista salarii neplatite?
freeelis a scris:

Plangerea penala daca o formulati in prezent va primi sigur NUP ... s-a depasit termenul de formulare a acesteia.


Care este termenul de formulare a plangerii penale si ce urmari poate produce?