Buna ziua.
Sint incadrat in grad mediu de handicap si am fost la Directia de Asistenta Sociala a municipiului Pitesti pentru loc de parcare gratuit in raza orasului Pitesti. Am adresa de domiciliu in Pitesti, dar adresa de resedinta in Bradu; am facut viza de flotant in Bradu, unde locuiesc, deoarece altfel nu mi se aproba dosarul de handicap. Masina este pe numele sotiei, iar ea are adresa de domiciliu in Pitesti. La DASP mi s-a spus ca nu se poate, deoarece ambii soti trebuie sa aiba acelasi domiciliu si deci cind expira viza de flotant imi vor aproba locul de parcare. Dar ce sa-mi aprobe, caci fara viza de flotant pe Bradu mi se anuleaza dosarul de handicap. Este absurd, caci adevarul este ca noi locuim impreuna, doar ca a trebuit ca eu sa-mi fac viza de flotant pe Bradu, pentru dosarul de handicap. Precizez ca pentru rovigneta nu a fost nicio problema, mi s-a aprobat la DGASP Arges. Spuneti-mi va rog daca au dreptate cei de la DASP sa-mi refuze locul de parcare gratuita sau nu si daca au dreptate, ce solutie as avea sa rezolv, caci e absurd sa am dreptul prin lege si totusi sa nu pot beneficia din cauza unei birocratii sau unei rele-vointe din partea unui functionar?
Multumesc mult.
Cu stima,
Cezar
In afara de impozitul pe apartament (aici e OK), primaria comunei Bradu imi retine anual (deci de 3 ani de cind am cumparat apartamentul, nu numai mie, ci tuturor membrilor asociatiei), taxa privind iluminatul public stradal = 60 RON / an si taxa de mediu = 24 RON / an. Mentionez ca asociatiei i se ridica gunoiul de catre o firma privata, nu de catre o firma din subordinea primariei. Intrebarea este daca aceste 2 taxe nu sint cumva abuzive ? Nu platim deja impozit ? De exemplu, pentru apartamentul din Pitesti, primaria Pitesti imi retine doar impozitul anual si atit. Nu mai zic ca printr-un raspuns trimis asociatiei, primaria Bradu spune ca aceste taxe au fost stabilite prin HCL nr. 49 / 29.12.2014, dar cum spuneam, 2016 e al IV-lea an de cind platim aceste taxe. Daca sint abuzive, unde pot sa fac plingere - Avocatul poporului, Prefectura ?
Locuiesc intr-un bloc nou si distribuitorul de energie electrica nu vrea sa intocmeasca contracte individuale de furnizare a energiei electrice cu membrii asociatiei de proprietari. Eu cred ca motivul este ca dezvoltatorul blocului, dupa primirea avizului tehnic de racordare, nu a mai platit cei 2 miliarde si ceva pentru incheierea contractului de racordare si pentru racordarea blocului la reteaua electrica de distributie, dar as vrea sa fiu sigur 100% ca dezvoltatorul nu a facut contract de racordare, pentru a putea sa-l actionez in instanta (ATR are, l-am vazut, acolo este si fisa de calcul a tarifului de racordare). Va rog sa-mi spuneti ce institutie sau persoana sa intreb, cine este obligat sa-mi dea aceasta informatie, deci daca blocul in care locuiesc si al carui membru in asociatia de proprietari sint, are sau nu contract de racordare cu distribuitorul de energie electrica?
Am informatii noi.Se pare ca dupa primirea avizului tehnic de racordare, dezvoltatorul nu a mai intocmit si contractul de racordare (care ar fi costat vreo 2 miliarde si ceva), acesta fiind motivul pentru care distribuitorul de energie electrica nu ne racordeaza la reteaua electrica de distributie, in prezent noi fiind captivi / subconsumatori ai dezvoltatorului. Cum spuneam in postarea anterioara, aceasta mi se pare o incalcare a contractului de vinzare-cumparare a apartamentului. Va rog sa-mi spuneti daca vi se pare nimerit sa-l chemam pe dezvoltator la o sedinta de mediere, in care sa incercam sa-l convingem sa faca contractul de racordare, sau daca ne puteti sfatui altceva.
Acordul este intre presedintele asociatiei de proprietari si proprietarul postului, dar presedintele asociatiei nu are ca baza a hotaririi de semnare a contractului, acordul prealabil al membrilor asociatiei, intr-o adunare generala, asa cum cere legea. Dar intrucit situatia in ansamblu e complicata, as lasa deocamdata la o parte legalitatea/nelegalitatea semnarii contractului de comodat si m-as concentra pe pasii ce trebuie facuti de membrii asociatiei in scopul semnarii de contracte individuale de furnizare a energiei electrice cu distribuitorul de energie (sau vinzatorul de energie). Dezvoltatorul ne spune ca acest contract de comodat e primul pas spre acest scop, dar noi nu prea credem si nu vedem cum. In sfirsit, vom consulta si un avocat de aici, din Pitesti, dar tare mi-e teama ca va spune ca singura rezolvare ar fi fost sa avem un post de transformare agreat de DE, acesta costa vreo 50000 - 60000 de euro, iar daca dezvoltatorul nu vrea sa dea acesti bani, va trebui sa-i dam noi si eventual sa-l actionam in instanta pe dezvoltator. Va rog doar spuneti-ne daca avem dreptate cu rationamentul de mai jos:
"Intrucit in contractul de vinzare-cumparare al fiecarui apartament se spune ca sintem racordati la toate utilitatile si apartamentul nu este grevat da datorii catre furnizorii de utilitati, faptul ca nu putem incheia contracte individuale cu DE il vedem ca o incalcare a contractului de catre vinzator / dezvoltator / proprietarul postului."
Situatia din titlu este cauzata de faptul ca proprietarul postului de transformare 20 / 0,4 kV existent (care este si dezvoltatorul si constructorul blocului - bloc nou), post care in acest moment alimenteaza hotelul de linga bloc + blocul, nu l-a predat catre distribuitorul de energie (DE). Intrucit in contractul de vinzare-cumparare al fiecarui apartament se spune ca sintem racordati la toate utilitatile si apartamentul nu este grevat da datorii catre furnizorii de utilitati, faptul ca nu putem incheia contracte individuale cu DE il vedem ca o incalcare a contractului de catre vinzator / dezvoltator / proprietarul postului. Problema este ca nu am vrea sa ajungem la judecata, sa stam cu anii prin tribunale si poate si pe intuneric. Inca o informatie: proprietarul postului a facut un contract de comodat cu asociatia de proprietari (fara acceptul asociatiei de proprietari, asta-i alta ilegalitate, dar nu face obiectul prezentei rugaminti), in care una din obligatiile asociatiei de proprietari (comodatarul) este "sa suporte toate cheltuielile de folosinta ale racordului si postului de transformare 20/0,4 kV, precum si orice alte cheltuieli rezultate din folosirea lor". Repet: acest post de transformare este folosit si de hotelul dezvoltatorului. Deci cu acest contract de comodat el intra in legalitate (deoarece acum el da blocului energia, iar noi, membrii asociatiei platim lumina separat catre el, ceea ce nu este legal), iar noua ne e teama ca la un moment dat DE va spune ca postul de transformare trebuie recalibrat / redimensionat / re-nu-stiu-ce si ne costa 50000 RON, sau trebuie un alt post de transformare doar pentru bloc, nu si pentru hotel si costa 100000 RON. Mai toti avem credite, de unde sa dam citeva zeci de milioane / familie pentru asa ceva? Va rugam sa ne sfatuiti ce pasi sa urmam in scopul incheierii de contracte individuale cu DE, deoarece daca stim exact ce pasi sa urmam, noi cred ca vom putea sa-l determinam pe dezvoltator sa faca asa cum spunem. In cazul in care trebuie sa denuntam contractul de comodat, ce demersuri sa facem? In cazul in care pastram contractul, ce sa schimbam prin act aditional - cheltuielile sa fie in sarcina comodantului, inclusiv pentru vicii ascunse ale postului (aproape in fiecare zi se intrerupe lumina)?
Este vorba de un bloc de 50 de ani cu coloanele de scurgere, apa rece si apa calda de la bucatarie colmatate aproape complet. Pentru a nu se repeta istoria de anul trecut, cind un dop de mizerie de pe coloana a dus la refularea apei la mine in bucatarie si conform art.56, alin.(1), litera a) din Legea 230/2007, am schimbat tevile din dreptul meu (etaj 1), PVC la scurgere si PPA la apa rece si apa calda (vecinul de la parter a facut la fel) si am solicitat in scris comitetului executiv al asociatiei de proprietari decontarea cheltuielilor facute cu materialele din zona proprietatii comune – deci nu manopera, nu materiale din zona proprietatii private – conform art.45,alin.(3) din Legea 230/2007, art.44 alin.(1) din Normele metodologice de aplicare a Legii 230/2007 si HG nr.400/2003, respectiv HG nr.1386/2003.
Raspunsul scris al administratorului si al presedintelui a fost naucitor: “…comitetul nu a fost de acord…, motivele fiind ca proprietarii de pe coloana dvs. (coloana bucatarii) nu au fost de acord cu schimbarea conductelor, iar suma nu poate fi restituita individual.”.
Deci una din legile de mai sus spune ca este infractiune sa nu iei masurile necesare in vederea mentinerii functionarii in siguranta a infrastructurii din proprietatea comuna; in paranteza fie spus, vecinul de la etajul 2, anuntat telefonic de mine sa schimbe si el conductele, nu a fost interesat si ma intreb in caz ca ma inunda, pe cine sau pe ce mai poate el sa dea vina, iar vecinii de la etajele 3 si 4 nu au fost acasa si nu i-a intrebat nimeni daca vor sau nu sa schimbe conductele.
Rugamintea mea la dvs. este sa-mi spuneti cum pot sa-i determin sa respecte legea si ori sa-i oblige pe cei de la etajele 2, 3 si 4 sa-si schimbe coloanele (repet, este un miracol ca apa mai circula prin coloanele acelea, o inundatie este iminenta), ori sa-mi deconteze materialele din zona proprietatii comune.